افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
2

اخبار مجلس از افزایش مرخصی و کاهش ساعت کاری کارمندان

  • کد خبر : 182331
اخبار مجلس از افزایش مرخصی و کاهش ساعت کاری کارمندان

«ولی اسماعیلی» رئیس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت لایحه «افزایش تعطیلات آخر هفته و کاهش ساعات کار ادارات» در مجلس، گفت: در این لایحه به موجب قانون، دولت پیشنهاد داده بود که افزایش ساعات کار کارکنان دولت از 44 ساعت در هفته باید به 42 ساعت و نیم کاهش یابد و […]

«ولی اسماعیلی» رئیس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت لایحه «افزایش تعطیلات آخر هفته و کاهش ساعات کار ادارات» در مجلس، گفت: در این لایحه به موجب قانون، دولت پیشنهاد داده بود که افزایش ساعات کار کارکنان دولت از 44 ساعت در هفته باید به 42 ساعت و نیم کاهش یابد و دو روز در هفته در سراسر کشور تعطیل شود زیرا در حال حاضر فقط جمعه ها در کل کشور تعطیل است.

وی افزود: دولت در این لایحه پیشنهاد داده بود که کل کشور 2 روز تعطیل شود اما تعطیلات را مشخص نکرده بود. این لایحه برای بررسی به کمیسیون اجتماعی مجلس ارجاع شد و پس از بحث و بررسی اصلاحاتی در آن اعمال کردیم.

گرمی یکی از اعضای شورای اسلامی شهر گفت: کمیسیون اجتماعی مجلس در جریان بررسی این لایحه مصوب کرد که ساعت کار کارکنان به 40 ساعت در هفته کاهش یابد و دو روز تعطیلی را تعیین کردیم که در علاوه بر جمعه، شنبه نیز تعطیل خواهد بود.”

اسماعیلی گفت: گزارش کمیسیون اجتماعی تهیه شد و درخواست کردیم در مجلس ارائه شود اما برخی از نمایندگان بر اساس آیین نامه داخلی مجلس درخواست تجدیدنظر دادند و خواستار بررسی مجدد این موضوع در کمیسیون اجتماعی مجلس شدند. .

رئیس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی افزود: کمیسیون اجتماعی مجلس مجددا این لایحه را مورد بررسی قرار داد و این بار پیشنهاد داد که به جای جمعه و شنبه در روزهای پنج شنبه و جمعه تعطیل شود اما این پیشنهاد رای نیاورد. در نهایت این موضوع را به دولت واگذار کردیم تا تصمیم بگیرد چه روزهایی در سراسر کشور تعطیل شود.

وی افزود: بر این اساس و بر اساس مصوبه کمیسیون اجتماعی مجلس مقرر شد ساعت کاری ادارات به 40 ساعت در هفته کاهش یابد و در آخر هفته دو روز تعطیلی داشته باشیم، اما روزهای تعطیل را مشخص نکنید و آنها را در اختیار دولت می گذاریم.

نماینده گرمی در شورای اسلامی تصریح کرد: بررسی لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته و کاهش ساعت کاری دفاتر کمیسیون اجتماعی مجلس به پایان رسید و گزارش این کمیسیون در اختیار هیئت رئیسه مجلس است. برای بررسی در جلسه علنی مجلس نمایندگان در پیشنهادات خود برای تعطیلی تعطیلات آخر هفته به پنج شنبه و شنبه اشاره کردند و احتمال دارد یکی از این روزها در مجلس رای گیری شود.

اسماعیلی در پاسخ به این سوال که این لایحه چه زمانی در جلسه علنی مجلس بررسی می شود، گفت: این لایحه در مرحله بررسی در جلسه علنی مجلس است. البته نمایندگان با بیش از 130 امضا درخواست اولویت بررسی این لایحه را در مجلس نمایندگان ارائه کردند و در صورت ارائه و رای گیری به زودی این لایحه در دستور کار مجلس نمایندگان قرار خواهد گرفت.

۲۱۹۲۱۹

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=182331

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.