افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
3

اخبار صنعت گاز از اجرای یک پروژه مهم در شرق کشور

  • کد خبر : 157360
اخبار صنعت گاز از اجرای یک پروژه مهم در شرق کشور

به گزارش بازار به نقل از شرکت ملی گاز ایران، رضا نوشادی گفت: در صورت احداث ایستگاه تقویت گاز در مسیر خط لوله گاز، امکان افزایش انتقال گاز به 10 تا 11 میلیون مترمکعب در روز وجود خواهد داشت. وی ادامه داد: پروژه خط لوله گاز تقاطع دشتک – نهبندان – سربیشه به طول 300 […]

به گزارش بازار به نقل از شرکت ملی گاز ایران، رضا نوشادی گفت: در صورت احداث ایستگاه تقویت گاز در مسیر خط لوله گاز، امکان افزایش انتقال گاز به 10 تا 11 میلیون مترمکعب در روز وجود خواهد داشت.

وی ادامه داد: پروژه خط لوله گاز تقاطع دشتک – نهبندان – سربیشه به طول 300 کیلومتر با سرمایه گذاری 200 میلیون یورو تعریف شده و در دستور کار شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران قرار دارد. انتهای خط انتقال گاز زاهدان – دوراهی دشتک و پس از عبور از نهبندان به سربیشه در خراسان جنوبی می رسد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران تصریح کرد: این پروژه پس از بررسی فنی و تعیین نحوه اجرا در 2 فاز شامل فاز اول حدفاصل تقاطع دشتک و نهبندان به طول 176 کیلومتر و فاز دوم، حدفاصل نهبندان تا سربیشه به طول 122 کیلومتر اولویت بندی و برای اجرا به طرح خط هفتم کشوری ابلاغ شد.

نوشادی با اشاره به پیشرفت 90 درصدی فاز اول این خط لوله گاز، نسبت به بهره برداری از آن در آینده نزدیک ابراز امیدواری کرد و افزود: این پروژه با هدف تکمیل رینگ شرق کشور و کاهش عدم تعادل و پایداری گاز انجام می شود. جریان در شبکه انتقال و افزایش پایداری شبکه گاز. استان خراسان جنوبی تعریف شده است.

وی با اشاره به فاز دوم این پروژه که از نهبندان تا سربیشه به طول 122 کیلومتر است، گفت: فاز دوم این پروژه نیز به موازات فاز اول در دستور کار قرار دارد و مشاور طراحی مشخص و اصول اولیه. طراحی آغاز شده است که امیدواریم تا نیمه اول سال 1404 امکان بهره برداری از این فاز به طور کامل محقق شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=157360

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.