افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
2

اخبار سیاسی 21 بهمن; بازدید رهبر از نمایشگاه تولید ایرانی/کنترل اختتامیه دو روز در هفته

  • کد خبر : 190560
اخبار سیاسی 21 بهمن;  بازدید رهبر از نمایشگاه تولید ایرانی/کنترل اختتامیه دو روز در هفته

«بازدید رهبری از نمایشگاه توانمندی های تولید ایران»، «جزئیات ماهواره هاتف و کهن»، «برنامه هفتم توسعه» و «انتخابات 1402» از موضوعات مهم خبری 9 بهمن 1402 در حوزه سیاست بود. که می توانید در گزارش تفصیلی زیر بخوانید. به گزارش ایسنا، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز نمایشگاه توانمندی های تولید […]

«بازدید رهبری از نمایشگاه توانمندی های تولید ایران»، «جزئیات ماهواره هاتف و کهن»، «برنامه هفتم توسعه» و «انتخابات 1402» از موضوعات مهم خبری 9 بهمن 1402 در حوزه سیاست بود. که می توانید در گزارش تفصیلی زیر بخوانید.

به گزارش ایسنا، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز نمایشگاه توانمندی های تولید ایران که در حسینیه امام خمینی (ره) تأسیس شد.

در این نمایشگاه تولیدات ملی کشور با محوریت بنگاه های دانش بنیان و زنجیره تامین تولید در 40 غرفه عرضه شد و مهمترین ویژگی نمایشگاه امسال تولید ملی با محوریت بنگاه های دانش بنیان در دانش و عرضه تولید بود. زنجیر.

یکی از غرفه هایی که رهبر انقلاب امروز از آن بازدید کردند غرفه شرکت های دانش بنیان در زمینه تولید موتور برق خودرو و بهینه سازی مصرف انرژی بود.

در این نمایشگاه شرکت‌های دانش بنیان از بخش‌های «انرژی»، «صنایع نفت و پتروشیمی»، «صنایع خودرو»، «معدن و صنایع معدنی و متالورژی»، «فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات و ماهواره‌سازی»، «غذا و صنایع کشاورزی، «تجهیزات پزشکی»، «صنایع دستی»، «حمل و نقل هوایی، دریایی، ریلی و زمینی»، «صنایع نساجی» و «مسکن و لوازم خانگی» آخرین دستاوردها و محصولات خود را به نمایش گذاشتند.

****

در پی پرتاب موفقیت آمیز سه ماهواره ایرانی روز گذشته در آستانه، در آستانه چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، سخنگوی گروه فضایی وزارت دفاع وی با اشاره به ویژگی های ماهواره های هاتف-1 و کیهان-2 ساخت وزارت دفاع صنایع الکترونیک ایران (سایران) به تشریح آنها پرداخت و گفت: فناوری فضایی امروزه کاربردهای متعددی در زندگی بشر دارد. این دو نانوماهواره در دو حوزه فناوری هستند که به عنوان اولین گام برای آزمایش این فناوری تعریف شده است، با موفقیت به مدار پرتاب شدند.

در این اتصال محمد باقر قالیباف وی با تبریک پرتاب موفقیت آمیز سه ماهواره ایرانی به مدار 450 کیلومتری زمین به همه مردم ایران، افزود: با توجه ویژه دولت سیزدهم به صنعت فضایی، این صنعت جان تازه ای گرفته و توانسته ایم دانش بومی جوانان خود را به جهانیان نشان دهید. ما نیز قدردان تلاش شبانه روزی دانشمندان جوان هستیم و مجاهد کشور در وزارت دفاع و پژوهشگاه فضایی ایران هستیم.

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شورای اسلامی این پرتاب موفقیت آمیز را نشانه اقتدار فناورانه جمهوری اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: پرتاب ماهواره به دلیل نوع فناوری استفاده شده و تزریق سه گانه ماهواره برای اولین بار است که انجام می شود. وارد مدار شده و طبیعتاً اقتدار فناورانه جمهوری اسلامی ایران را نشان می دهد.» امیدواریم پیشرفت های فناوری در کشور روز به روز شکوفا شود و ایران جایگاه خود را در عرصه فضایی تثبیت کند.

****

در خصوص تعمیر عیوب طرح تحول جایگاه (سازمان) کارکنان دستگاه های اجرایی. نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن شورای اسلامی در مجلس گفت: از سال آینده تمامی فعالیت های کلان دستگاه های اجرایی و نهادهای عمومی غیردولتی بدون واسطه و با قرارداد مستقیم با کارکنان انجام شود. “

مهدی عسگری افزود: حجم فعالیت ها یعنی؛ فعالیت مستمری است که یک سال به دستگاه نیاز دارد و با استفاده از امکانات و تجهیزات همان دستگاه انجام می شود و در عین حال هیچ سمت سازمانی ندارد. مانند حمل و نقل، تعمیرات، خدمات، فضای سبز.

****

ادامه بررسی گزارش کمیسیون تلفیق برنامه برای رفع ایرادات شورای نگهبان به لایحه برنامه هفتم توسعه در دستور کار جلسه علنی امروز شورای اسلامی قرار گرفت و نمایندگان در یکی از مهم ترین مصوبات خود بر این واگذاری تاکید کردند. سازمان ثبت اسناد و املاک به وزارت دادگستری.

بر این اساس مجلس این بند را از لایحه برنامه هفتم توسعه حذف کرد که واگذاری سازمان ثبت اسناد و املاکر. قصد بازگشت به وزارت دادگستری را داشت، مخالفت کرد و به همین دلیل این بند اکنون به مجمع تشخیص مصلحت نظام می رود.

در بخشی دیگر از جلسه علنی امروز مجلس، جمعی از نمایندگان مجلس همچنین خواستار بررسی اولویت‌بندی گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه قانون ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری در خصوص کاهش روز کاری شدند. دو روز در هفته تعطیل است. مشخص شد در نهایت نمایندگان با اولویت بررسی این لایحه موافقت کردند.

مخالفان اولویت بازنگری در لایحه دو روزه آخر هفته تاکید کردند که اولویت امروز کشور افزایش ساعت کاری برای انجام کارهای زمینی است و موافقان تاکید کردند که باید به سمت ارتقای کیفیت ساعات کاری و افزایش ساعات کاری پیش برویم. تعطیلات به میانگین تعطیلات بین المللی.

رئیس مجلس وی پس از تصویب نمایندگان تاکید کرد: مجلس در جلسات آتی کلیات و جزئیات این لایحه را بررسی خواهد کرد.

یکی از نمایندگان وی در تذکری با استناد به اصول قانون اساسی خواستار تعمیم مرخصی دو روزه کارکنان دولت به سایر اقشار شد و گفت: از ایجاد انگیزه برای کارمندان عزیز کشور و خدمت به مردم بسیار خرسندیم. . اما اصل ما این است که این ظرفیت باید به طور عادلانه بین جامعه اعم از کارگران، کشاورزان، دامداران و رانندگان توزیع شود.

گزارش کامل ایسنا از جلسه علنی امروز شورای اسلامی را می توانید در آدرس زیر ببینید این لینک خواندن.

****

در آستانه انتخابات دوازدهمین دوره شورای اسلامی، محمد باقر نوبخت دبیرکل حزب اعتدال و توسعه در بیانیه ای به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

در پاسخ به این سوال، چگونه می توانید مردم را به مشارکت تشویق کنید؟ وی گفت: افزایش مشارکت احتمالاً نتیجه دو مولفه است. اول اینکه نهادهای مربوطه باید زمینه مشارکت را فراهم کنند. اگر رقابت قوی باشد، مشارکت بالا خواهد بود. دوم اینکه خود گروه های سیاسی رسمی وارد میدان رقابت می شوند. حزب اعتدال و توسعه و برخی احزاب معتدل اصلاح طلب و اصولگرا با شفافیت و صداقت وارد میدان شده اند اما نهادهای مربوطه باید امکان رقابت را فراهم کنند. ما به رد صلاحیت ها اعتراض کرده ایم. زیرا این رد صلاحیت ها مشارکت را کاهش می دهد. از رد صلاحیت روحانی متعجب و متاسفیم. روحانی معتقد است در این شرایط نباید صندوق ها را رها کنیم.

نوبخت در خصوص لیست اعتدال و توسعه در تهران خاطرنشان کرد: با برخی احزاب اصلاح طلب و اعتدالگرای اصولگرا جلسه داریم و مقرر شد در همه زمینه هایی که این احزاب افراد قابل اعتمادی دارند، روی آنها تمرکز کنیم و با یکدیگر رقابت نکنیم. بنابراین امکان لیست مشترک وجود دارد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=190560

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.