افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
4

اخبار جدید مالیاتی؛ این افراد از پرداخت معاف هستند

  • کد خبر : 132602
اخبار جدید مالیاتی؛  این افراد از پرداخت معاف هستند

قرار است در اجرای برنامه هفتم توسعه، گروه‌های زیر خط فقر از مالیات معاف شوند. این یعنی یک سوم کل جمعیت کشور. نمایندگان مجلس دیروز در جریان بررسی جزئیات برنامه هفتم توسعه تصویب کردند که فقر مطلق تا پایان برنامه ریشه کن شود. یکی از ابزارهای لازم برای دستیابی به این هدف، معافیت مالیاتی اعمال […]

قرار است در اجرای برنامه هفتم توسعه، گروه‌های زیر خط فقر از مالیات معاف شوند. این یعنی یک سوم کل جمعیت کشور.

نمایندگان مجلس دیروز در جریان بررسی جزئیات برنامه هفتم توسعه تصویب کردند که فقر مطلق تا پایان برنامه ریشه کن شود. یکی از ابزارهای لازم برای دستیابی به این هدف، معافیت مالیاتی اعمال شده بر کارگران است.

اگر بخواهید جمعیت زیر خط فقر را از مالیات معاف کنید، با توجه به اینکه حدود 35 درصد از جمعیت کشور زیر این آستانه هستند، به این معنی است که تقریباً یک سوم از کل جمعیت کشور معاف از مالیات خواهند بود.

«داوود منظور» رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز در مجلس توضیحاتی ارائه کرد. به گفته وی معافیت مالیاتی باید به خط فقر مطلق برسد. یعنی افرادی که زیر خط فقر مطلق هستند از پرداخت مالیات معاف خواهند شد.

آمارهای متفاوت از فقر و فقرا در ایران

در حالی که سفره ها بی نان است و عملاً خانواده های متوسط ​​به وادی فقر افتاده اند. آمار و ارقام متفاوتی از وضعیت فقر و فقرا در ایران به دلیل بی توجهی مقامات رسمی به گوش می رسد. گاهی یک کارشناس آمار می دهد و گاهی یک مقام سابق اقتصادی… اما همه آنها یک چیز مشترک دارند و آن بدتر شدن وضعیت فقر در ایران است.

محسن پیرهادی، نایب رئیس کمیسیون تلفیق برنامه هفتم مجلس اخیراً اعلام کرده بود که جمعیت زیر خط فقر مطلق در ایران به ۲۸ میلیون نفر رسیده است.

وحید محمودی، استاد اقتصاد دانشگاه تهران نیز گفت: بررسی ها نشان می دهد بین 30 تا 50 درصد جمعیت کشور در فقر مطلق هستند. این ارقام توسط علی ربیعی وزیر کار دولت روحانی تایید شده است.

تاریخچه آمار به اینجا ختم نمی شود. فرشاد مومنی، اقتصاددان، آمار وحشتناکی در این زمینه اعلام کرده است. می گوید از هر سه ایرانی یک نفر از فقر مطلق رنج می برد و مدت دوبرابر شدن فقر به کمتر از سه سال رسیده است.

برای بررسی این موضوع به سراغ مرتضی افگه، استاد دانشگاه رفتیم. افکه همچنین معتقد است 30 میلیون ایرانی از فقر مطلق رنج می برند.

اما اگر بخواهیم از دریچه یک مرکز رسمی به جمعیت زیر خط فقر نگاه کنیم. آخرین مورد مربوط به مرکز پژوهش های مجلس است که در تحقیقات خود به دهه 90 برمی گردد و به عبارت دقیق تر، محاسبه خط فقر را از سال 96 آغاز کرده است.

بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی مرکز، میانگین خط فقر در کشور در سال 1400 سرانه یک میلیون و 680 هزار تومان بوده است. این رقم برای یک خانواده چهار نفره معادل چهار میلیون و پانصد هزار تومان محاسبه شد.

بر این اساس درصد جمعیت زیر خط فقر مطلق در سال 1400 معادل 30.4 درصد بوده است. در سال 1400 نسبت به سال قبل از آن تعداد فقرا کاهش یافته است. 700 هزار نفر

در مجموع نرخ فقر از سال 1985 رو به افزایش بوده و از سال 1997 به بیش از 30 درصد رسیده است. در سال های 1399 و 1400 به بالاترین مقدار یعنی 27 درصد رسیده است.

۲۱۷

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=132602

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.