افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 6 October , 2024
0

اخبار جدید از تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور

  • کد خبر : 387646
اخبار جدید از تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور

به گزارش صبح امروز، عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه مراسم استقبال از 90 دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان و در جمع خبرنگاران از نارضایتی دانشجویان گفت. به سمت امتحانات نهایی: در مورد تاییدیه کنکور شورای عالی انقلاب فرهنگی تحقیق میدانی انجام دادیم و بسیاری از دانش آموزان راضی هستند. در سفر دیروزم […]

به گزارش صبح امروز، عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه مراسم استقبال از 90 دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان و در جمع خبرنگاران از نارضایتی دانشجویان گفت. به سمت امتحانات نهایی:

در مورد تاییدیه کنکور شورای عالی انقلاب فرهنگی تحقیق میدانی انجام دادیم و بسیاری از دانش آموزان راضی هستند. در سفر دیروزم به نیشابور و مشهد، بسیاری از دانشجویان خواستار عدم تغییر این تصمیم شورا شدند. ما فقط کتاب ها را خواندیم و با معلمان ارتباط برقرار کردیم.

وی ادامه داد: بنابراین گزارش اولیه شما را به عنوان دبیر شورا به هیچ وجه قبول ندارم، این بدان معناست که هیچ اصلاحی در امتحان نهایی و مصوبه شورا انجام ندهیم.

برخی تحقیقات میدانی انجام شده است. مرکز پژوهش های مجلس جهاد دانشگاهی انجام داده است و با کمک آموزش و پرورش در حال انجام تحقیقاتی برای خانواده ها هستیم تا مجموع آرا و نظرات را ببینند و در صورت نیاز اصلاحاتی انجام دهند.

به هر حال ضمن اینکه آموزش و پرورش کشور باید رشد کند، نباید فشار زیادی به دانش آموزان وارد کنیم. اینها بچه های ما هستند و قرار است از نظر علمی رشد کنند و باید در حد اعتدال انجام شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اصلاحاتی در دستور کار جلسه شورا قرار گرفته که فکر می کنم ماه آینده این موضوع را در شورا مطرح کنیم. ممکن است برخی از اصلاحات در قطعنامه انجام شود اما اثر نهایی لغو نشود و این قطعی است، چیزی را تغییر نمی دهد.

اثر قطعی ممکن است در برخی از مبانی اصلاح شود. اما اصل قطعنامه قطعی است و تغییر نمی کند. اعضا باید عوض شوند و سخنگوی نهاد دیگری می گوید لغو می شود یا خیر. مصوبه شورا است و فقط اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی می توانند مصوبه را تغییر دهند.

خسروپناه گفت: باید مشکلات اجرایی را حل کنیم.

سال دوم که اجرای سد مشکلات کمتری نسبت به سال اول داشت و سال سوم بهتر خواهد بود. به ویژه با امکانات و فناوری های پیشرفته خریداری شده توسط سازمان یانژش، کمک شایانی به آموزش در اجرای دقیق تر خواهد کرد.

وی درباره نگرانی المپیادها از تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور گفت: یکی از دغدغه های بحقی که این عزیزان دارند و خود من جلسات زیادی با المپیادها داشتم و نظرات آنها را شنیدیم و همه نظرات را جمع آوری کردیم، در در حال حاضر نمی توانم بگویم چند نفر به یک تصمیم عاقلانه رسیدیم، اما قطعاً المپیادها را در اصلاح قطعنامه در نظر خواهیم گرفت.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره ترمیم نمرات تصریح کرد: بستگی به وزارت آموزش و پرورش دارد. هر مصوبه ای در این زمینه داشته باشیم، باری بر دوش آموزش و پرورش اضافه کرده ایم.

به هر حال وزارت آموزش و پرورش مرجع مرجع آزمون ماست. تصمیمات ما چه قبل و چه بعد باید تحت نظارت و نظر کارشناسی شورای عالی آموزش و پرورش و وزارت آموزش و پرورش باشد.

خسروپناه درباره مصوبات شورا در خصوص دانشگاه فرهنگیان گفت: هیئت مرکزی مستقل جذب را برای دانشگاه فرهنگیان در نظر گرفتیم تا با تسهیل بیشتر کارها را تسریع کنیم.

به هر حال فرآیند جذب نیرو در وزارت علوم و وزارت بهداشت کار سنگینی است. مانند مصوبه ای که شورای عالی انقلاب فرهنگی برای دانشگاه آزاد برای دانشگاه فرهنگیان داشت.

وی ادامه داد: ما این مجوز را داشتیم که از فارغ التحصیلان یا دانشجویان رشته های مورد نیاز برای تحصیل از سایر دانشگاه ها استفاده کنیم. کسانی که دو یا سه ترم را بگذرانند از طریق گزینشی که دانشگاه فرهنگیان خواهد داشت جذب می شوند و دوره های تربیت معلم را می گذرانند.

منبع: برنا




لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=387646

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.