افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 16 September , 2024
0

احیا پنج تالاب در آذربایجان غربی – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 355096
احیا پنج تالاب در آذربایجان غربی – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به خبرگزاری مهر، سعید. شنیده شد روز شنبه، بازدید از دریاچه بین بین المللی درج یک سنگ پول وی با اشاره به احیای پنج تالاب فصلی در استان پس از 20 سال افزود: در راستای اجرای کارگروه نجات دریاچه ارومیه استان و با همکاری شرکت آب منطقه ای استان، جوامع محلی و سازمان های مردم […]

به خبرگزاری مهر، سعید. شنیده شد روز شنبه، بازدید از دریاچه بین بین المللی درج یک سنگ پول وی با اشاره به احیای پنج تالاب فصلی در استان پس از 20 سال افزود: در راستای اجرای کارگروه نجات دریاچه ارومیه استان و با همکاری شرکت آب منطقه ای استان، جوامع محلی و سازمان های مردم نهاد تالاب های باغ دم خوکچه و ذهنطالقان، درج لطف خدا در شهر. پولشکاف بین بین المللی قالب باباعلی در شهرستان مهاباد و برکه قره گل شهرستان بوکان دچار آبگرفتگی و احیا شدند.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی یکی از استان های تالاب مهم کشور است، تصریح کرد: 40 تالاب رسمی و ثبت شده در استان وجود دارد که 6 مورد آن تالاب است. بخشی از تالاب های بین بین المللی این تالاب ها در کنوانسیون رامسر به ثبت رسیده و نقش مهمی در پویایی اکوسیستم و تنوع زیستی استان دارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: برای آبگیری بهینه این تالاب ها و دستیابی به میزان دقیق آب ورودی به آنها، دریچه های آبگیری و ایستگاه های نظارتی ویژه ساخته می شود. هیدرومتری برای اولین بار در تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه ساخته و نصب شده است.

وی با اشاره به افزایش ضریب حفاظت و امنیت تالاب ها با اقدامات این اداره کل در سه سال اخیر گفت: نصب دوربین های نظارتی در تالاب ها. سربازکانی برازانمنطقه حفاظت شده گادر و زیستگاه (جزایر) تالاب بین بین المللی دریاچه ارومیه ساخت و تجهیز پاسگاه. حفاظت از محیط زیست در منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلواحداث مرکز بازدید و حفاظت از پارک ملی دریاچه ارومیه، تعمیر و تجهیز پاسگاه حفاظت از محیط زیست تالاب گرده دم خوکچه و ذهنتامین زیرساخت نقطه کنترل محیطی سرباز از جمله این اقدامات است.

وی تصویب طرح جامع مدیریت تالاب های استان در سطح استان و تشکیل کمیته استانی برنامه جامع مدیریت تالاب های استان آذربایجان غربی را از دیگر اقدامات مهم این اداره کل در راستای مدیریت بهینه و حفاظت از تالاب ها عنوان کرد. و افزود: همکاری در این زمینه و هم افزایی بسیار مطلوبی بین کارگروه استانی برای نجات دریاچه ارومیه و نهادهای مختلف از جمله شرکت آب منطقه ای استان صورت گرفته است و امیدواریم این همکاری ها ادامه داشته باشد تا اهالی استان می تواند از طبیعت و محیط زیست سالم و با طراوت بهره مند شود.

فاصله بین بین المللی دورگا سنگی (سوریه گلی) با مساحت 735 هکتار در یک کیلومتری جاده تی محمدیار که در حوضه آبریز رودخانه واقع شده است. گدار از جریان های این رودخانه و رواناب های ناشی از نزولات جوی در سطح حوضه آبریز تالاب واقع شده و تغذیه می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=355096

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.