افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
2

احیای روابط و توسعه تعاملات ایران و مصر با قوت ادامه خواهد داشت

  • کد خبر : 272181
احیای روابط و توسعه تعاملات ایران و مصر با قوت ادامه خواهد داشت

به گزارش بازار، سامح الشاکری وزیر امور خارجه مصر بعدازظهر روز چهارشنبه دوم خرداد 1403 در حاشیه مراسم ادای احترام سران و مقامات کشورهای خارجی از رئیس جمهور و وزیر فقید امور خارجه کشورمان در دیدار با محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری، در غم از دست دادن این دو مقام ارشد جمهوری اسلامی ابراز تاسف […]

به گزارش بازار، سامح الشاکری وزیر امور خارجه مصر بعدازظهر روز چهارشنبه دوم خرداد 1403 در حاشیه مراسم ادای احترام سران و مقامات کشورهای خارجی از رئیس جمهور و وزیر فقید امور خارجه کشورمان در دیدار با محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری، در غم از دست دادن این دو مقام ارشد جمهوری اسلامی ابراز تاسف و به ایران تسلیت گفت.

در این دیدار سرپرست رئیس جمهور ضمن تشکر از لطف و همدردی دولت و ملت مصر با دولت و ملت ایران، گفت: ما شخصیت های پرتلاش، دلسوز و کارآمدی را از دست داده ایم و فقدان آنها تلخ است. ضرر برای ملت ایران است، اما ما موافقیم. و همدلی به ما کمک می کند تا از این دوران سخت عبور کنیم.

مخبر با اشاره به تلاش آیت الله رئیسی و حسین امیرعبداللهیان برای ایجاد انسجام و وحدت بین امت اسلامی حول محور فلسطین تصریح کرد: تلاش این دو شخصیت بزرگ برای حمایت از فلسطین و رساندن پیام مردم مظلوم غزه به گوش دنیا فراموش نخواهد شد

سرپرست ریاست جمهوری در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به پیشینه تاریخی و تمدنی و منافع متقابل دو ملت ایران و مصر، احیای روابط و توسعه و تعمیق تعاملات دو کشور به ویژه در بخش های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی به شدت ادامه خواهند داشت.

سماح الشکری ​​که اولین وزیر امور خارجه مصر پس از انقلاب اسلامی بود که به ایران سفر کرد، با ابراز تأسف عمیق از این ضایعه تأسف بار، با دولت و ملت ایران ابراز همدردی کرد. در پی این ضایعه تلخ برای دولت و ملت ایران، این ضایعه تلخ را به آقایان عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور و آقای احمد الطیب، شیخ الازهر تسلیت می گوییم.

وی ضمن تجلیل از نقش برجسته شهید آیت الله رئیسی و شهید امیر عبداللهیان در تعامل و همگرایی کشورهای اسلامی، بر علاقه کشورش به توسعه و تحکیم روابط با ایران تاکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران ارتشی است عمیقاً ریشه دار و دارای پایه های مستحکم. ، ما مطمئن هستیم که با وجود این حادثه ناگوار این دوره حساس را نیز پشت سر خواهیم گذاشت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=272181

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.