افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

احیای باغ دوره صفویه با آغاز پروژه «تعمیر کوشک مرکزی باغ قوشخانه» – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 354047
احیای باغ دوره صفویه با آغاز پروژه «تعمیر کوشک مرکزی باغ قوشخانه» – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

محمد علی درخواست خدا در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آغاز طرح «ترمیم». کوش وسط باغ قوشخانهوی بیان کرد: باقوشخانه یا باغ قوشخانه نام یکی از باغ های شاهی بزرگ و باشکوه شهر اصفهان بوده که در زمان صفویه و در زمان شاه عباس محل نگهداری و پرورش بوده است. دوبل و یک […]

محمد علی درخواست خدا در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آغاز طرح «ترمیم». کوش وسط باغ قوشخانهوی بیان کرد: باقوشخانه یا باغ قوشخانه نام یکی از باغ های شاهی بزرگ و باشکوه شهر اصفهان بوده که در زمان صفویه و در زمان شاه عباس محل نگهداری و پرورش بوده است. دوبل و یک بازی شکار محسوب می شد.

وی افزود: این باغ در دوره های مختلف تاریخی به قدری اهمیت داشته که در سفرنامه های گردشگران خارجی از آن به عنوان «کابوی شاردونهجهانگرد فرانسوی به آن اشاره می کند. این باغ در ابتدا. دوره پهلوی با ساختمان موجود در آن تحت تصرف یکی از سران حکومت پهلوی به ناممشیر فاطمیمشخص شد که با ایجاد تغییراتی در ساختمان مذکور در جلو وسط باغ نیز یک ساختمان است. کوش او مانند دیگری آن را برای اقامت شخصی خود ساخته است.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی دیوارهای باغ برداشته شد و به عنوان پارک شهری در اختیار مردم قرار گرفت. کوش وسط مشیر فاطمی تبدیل به کتابخانه عمومی شد که تا حدود یک دهه پیش فعال بود و پس از تعطیلی کتابخانه، کوش میدانی به دلیل بی توجهی و آسیب به مکانی متروک تبدیل شده بود.

درخواست خدا اضافه شده: محوطه عرصه پارک گاردن قوشخانه مساحت آن 47724 متر مربع است. کوش مساحتی که در آن قرار دارد بیش از 276 متر مربع است و با توجه به فرسودگی این بنا، سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان مرمت این بنا و محوطه اطراف آن را که بیش از 18500 متر مربع در کل .

رفع کنید کوش وسط باغ قوشخانه

وی گفت: مطالعات و طرح مرمت کوش موارد فوق توسط کارگاه سازمان در سال گذشته و عملیات مرمت انجام شد کوش وسط باغ قوشخانه وی گفت: این پروژه از هفته گذشته آغاز شده و تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت. گذشتطراحی تاسیسات برقی و مکانیکی، ساخت درب و پنجره و …. آنها بخشی از عملیات این پروژه هستند.

مسئول بافت تاریخی شهر اصفهان گفت: عملیات مرمت و مرمت کوش وسط باغ قوشخانه مانند سایر پروژه های مرمت و احیا که توسط سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان انجام می شود، به گونه ای انجام می شود که به ساختار تاریخی و هویت بنا آسیبی وارد نشود و یکی دیگر از محوطه های تاریخی ارزشمند اصفهان بازیابی شود اصفهان برای آینده بهره مندی بیشتر شهروندان و حفظ هویت تمدنی آنها.

فعال سازی مجدد باغ دوره صفویه با شروع پروژه

کاربر جدید کوش وسط باغ قوشخانه

درخواست خدا وی گفت: این بنا پس از مرمت در اختیار سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری اصفهان قرار می گیرد و به عنوان فرهنگسرای کودک و نوجوان مورد استفاده قرار می گیرد که با همت منطقه 7 شهرداری اصفهان انجام می شود. .

وی افزود: طرح احیای باغ مذکور نیز در دستور کار قرار گرفته است بر اساس سال گذشته سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان اقدام به توسعه باغ ایرانی کرد. این طرح بر اساس اجزای باغ‌های ایرانی و بر اساس شواهد و اسناد تاریخی دوره قاجار مانند نقشه‌ها است. چیریکوف اجرای بخشی که با پوشش گیاهی باغ مغایرتی نداشته و در دستور کار شهرداری منطقه 7 اصفهان قرار دارد، میسر شد. این همان چیزی است که باغ به نظر می رسد قوشخانه به عنوان یکی از معدود باغ‌های باقی‌مانده در میان بیش از صد باغ از دوره صفویه، می‌توان آن را به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر فعال کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=354047

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.