افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 12 October , 2024
1

احکام قضایی راه حلی برای انباشت دام غیرمجاز در خوزستان – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 393811
احکام قضایی راه حلی برای انباشت دام غیرمجاز در خوزستان – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

ناصر عسکری فرد در مصاحبه برو با خبرنگار بیشتر وی گفت: متأسفانه عرضه و ذبح غیرمجاز دام در شهرها نشات گرفته از مسائل فرهنگی است و زمانی که تقاضا وجود دارد، عرضه رخ می دهد، تقاضا ناشی از نگرش برخی افراد است و این یک ناهنجاری اجتماعی و بهداشتی است. مدیرکل دامپزشکی خوزستان با بیان […]

ناصر عسکری فرد در مصاحبه برو با خبرنگار بیشتر وی گفت: متأسفانه عرضه و ذبح غیرمجاز دام در شهرها نشات گرفته از مسائل فرهنگی است و زمانی که تقاضا وجود دارد، عرضه رخ می دهد، تقاضا ناشی از نگرش برخی افراد است و این یک ناهنجاری اجتماعی و بهداشتی است.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان با بیان اینکه دامپزشکی از نظر بهداشتی متولی است، گفت: برای به روز رسانی کار از نظر جمع آوری و اتمام کار، این دستگاه به تنهایی نمی تواند موضوع را به نتیجه برساند زیرا عرضه و ذبح غیرمجاز. یک مسئله اجتماعی است

وی افزود: در بحث اجتماعی، مشارکت سازمان های مختلف از جمله مدیریت ارشد شهرستان، مراجع شهری، مراجع قضایی، بهداشت و محیط زیست ضروری است. مشارکت مشترک دارند، دارای نقش ها و مسئولیت های قانونی هستند.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: زمانی که یک معضل بهداشتی به یک معضل سلامت اجتماعی تبدیل می شود باید روی مدیریت عالی شهرستان که فرماندار است و از طریق شورای بهداشت و در صورت نیاز از طریق شوراي تأمين، همه سازمانهاي مذكور را در اطراف مركز گرد هم آورد تا با عزمي جدي و مشترك مشكل را حل نمايد.

احکام قضایی باید بازدارنده باشد

عسگری فرد افزود: اگر مورد محدودی باشد که فقط جنبه بهداشتی داشته باشد دامپزشک بارها وارد می شود و به گونه ای وارد می شود که منجر به جمع آوری می شود اما ممکن است دوباره بازگردد که بازدارندگی عامل تعیین کننده است. اگر حکم دادگاه برای متخلف بازدارنده باشد، دیگر این کار را انجام نمی دهد، اما اگر دستور سبک باشد، ادامه می دهد و بارها این اتفاق افتاده است. بنابراین یکی از مسائل مربوط به جلوگیری از ذبح و عرضه غیرقانونی است. دام، عدم بازدارندگی از دستورات دادگاه است.

به گفته وی، زمانی که مشکل توسط بیش از یک فرد و گروه ایجاد شود، مانند برخی نقاط استان از جمله شهرهای اهواز، باغ ملک و… باید روی مقام برتر شهری تمرکز کرد.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان درباره واردات نهاده های دامی به استان گفت: در یک سال گذشته بیش از 9 میلیون تن نهاده های دامی به خوزستان وارد کرده ایم که مشمول نظارت بهداشتی و انصراف از چک های دامپزشکی شده است. . تایید بهداشتی، اعزام و حمل و توزیع به سراسر کشور انجام شد.

صادرات فرآورده های خام شیلات و دام.

عسگری فرد از صادرات بیش از 57 هزار تن ماهی خام و فرآورده های دامی خبر داد و گفت: علاوه بر این در صادرات ماهی که معمولا به عراق انجام می شود بیش از 40 هزار تن صادرات تحت دامپزشکی انجام شده است. نظارت در سالهای اخیر که تایید شده و به بازار تجاری و صادراتی ارسال شده است.

به گفته وی، سال گذشته بیش از 16 میلیون راس دام سبک از جمله گوسفند و بز در استان و بیش از یک میلیون راس دام سنگین از جمله گاو و گاومیش در خوزستان واکسینه شدند. البته یک رأس دام را می توان سه بار واکسینه کرد که سه بار حساب می شود.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان ادامه داد: 23 کشتارگاه دام و 9 کشتارگاه طیور در استان فعال است که همگی تحت نظارت بهداشتی و شرعی دامپزشکی هستند.

عسگری فرد درباره اقدامات انجام شده در ایام اربعین گفت: طی روزهای مذکور در پایانه های مرزی شلمچه و چزابا، 2 آیا منطقی است؟ کار توسط این دستگاه انجام می شود که یکی از آنها نظارت بر فرآورده های خام حیوانی موجود در صفوف است. می بینم استفاده می شود و دیگری برای جلوگیری از ورود غیرقانونی دام، طیور و داروهای دامی است.

وی افزود: در اربعین سال 1403 بیش از 40 تن مواد مصرفی بررسی شد که از این تعداد 3 تن فرآورده خام دامی مشکوک کشف و تحت نظارت دامپزشکی قرار گرفت.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان با بیان اینکه تنها پنج استان کشور پرورش میگو را انجام می دهند که خوزستان یکی از آنهاست، تصریح کرد: سه سال متوالی است که بیماری جدیدی به نام AHBND وارد کشور شده است. از میگو که بسیار مهم است. در حال حاضر استان های بوشهر و هرمزگان به شدت آسیب دیده اند اما در خوزستان با تمام اقدامات ممکن از گسترش آن جلوگیری کرده ایم زیرا در صورت ورود می تواند آسیب های بسیار جدی وارد کند.

عسگری فرد افزود: معرفی بیماری مذکور خیلی راحت اتفاق می افتد، گاهی در مزارع پرورش میگو متخصصان خارجی به کار گرفته می شوند، به عنوان مثال کافی است چیزی به عنوان مکمل خوراک میگو که محصول آلوده است بیاورند، همین کافی است. . انتقال بیماری به یک کشور کافی است.

آموزش دانش دانش آموزان

وی از امضای تفاهم نامه با آموزش و پرورش برای اولین بار یاد کرد و گفت: سال گذشته این اقدام در راستای آموزش اصول بهداشت دام و فرآورده های خام دامی به دانش آموزان انجام شد چرا که یکی از راه های انتقال مفاهیم بهداشتی به خانواده از طریق کانال دانشجویی است که تاکنون این کار به خوبی انجام شده است، اما معتقدم هر چقدر هم که کار انجام شود، هنوز تکمیل نشده است.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان ادامه داد: در سال گذشته حدود 5000 کلاس برای اقشار مختلف اعم از دانش آموزان، اتحادیه ها، کارکنان کشتارگاه ها، دامداری ها، مرغداری ها و … برگزار شد. 1200 دانش آموز بود.

عسگری فرد بیان کرد: همچنین کلاس ها وبینار آموزش نیز انجام شده و پخش محتوای آموزشی از صدا و سیما نیز 38 درصد افزایش داشته است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=393811

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.