افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
0

احداث پروژه راه آهن کرمان – سیرجان با راه آهن چدن اصفهان

  • کد خبر : 403580
احداث پروژه راه آهن کرمان – سیرجان با راه آهن چدن اصفهان

به گزارش بازار، جبارعلی زکری و مدیرکل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در این نشست هدف از عقد قرارداد و آغاز دوره ساخت پروژه راه آهن کرمان – سیرجان را که در سال 1396 برگزار شد، اعلام کردند. شهدای راه‌آهن: این پروژه ریلی اولین سرمایه‌گذاری بزرگ بخش خصوصی در زیرساخت‌های شبکه ریلی کشور در حال […]

به گزارش بازار، جبارعلی زکری و مدیرکل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در این نشست هدف از عقد قرارداد و آغاز دوره ساخت پروژه راه آهن کرمان – سیرجان را که در سال 1396 برگزار شد، اعلام کردند. شهدای راه‌آهن: این پروژه ریلی اولین سرمایه‌گذاری بزرگ بخش خصوصی در زیرساخت‌های شبکه ریلی کشور در حال تکمیل است و میزان سرمایه‌گذاری این پروژه به ۷.۲ میلیارد تومان می‌رسد.

وی افزود: سالانه 20 هزار نفر بر اثر تصادفات جاده ای در کشور جان خود را از دست می دهند که افزایش ظرفیت بارگیری بسیار مفید بوده و برای کاهش این نوع حوادث در دستور کار قرار خواهد گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بر اساس ماده 12 قانون رفع موانع تولید، صرفه جویی در مصرف سوخت در حمل و نقل ریلی به سرمایه گذاران برمی گردد، تاکید کرد: امسال قراردادهایی را برای زیرساخت های ریلی اجرا می کنیم. . چون همه چیز در سی برنامه هفتم توسعه است، آن را انجام می دهیم و از آن استقبال می کنیم و در این زمینه با همه دست می دهیم.

زکاری در تشریح پروژه راه آهن کرمان – سیرجان گفت: با احداث این مسیر پیش بینی می شود سالانه 9.5 میلیون تن بار در این محور ریلی جابه جا شود.

وی بیان کرد: در مجموع تنها راه برون رفت از وضعیت موجود و ارائه خدمات مناسب، فعال سازی بخش های سرمایه گذاری است که باید با تعامل مناسب بین سازندگان ناوگان ریلی و سرمایه گذاران انجام شود تا بتوانیم خدمات را بهینه ارائه کنیم. استفاده از این ظرفیت کیفیت بالاتری را در اختیار مردم قرار دهید.

مدیرکل راه آهن جمهوری اسلامی گفت: اتصال خطوط ریلی به معادن و صنایع و تکمیل محورهای ریلی اثر ملی دارد و اتصال مبادی باری یکی از اهداف مهم راه آهن است، به همین دلیل توجه ویژه ای به این موضوع داریم. ایجاد خطوط ریلی صنعتی».

وی اهمیت ملی برخی پروژه های ریلی را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: تکمیل برخی مسیرهای ریلی می تواند تاثیرات قابل توجهی بر اقتصاد حمل و نقل و قیمت نهایی کالا داشته باشد.

توسعه خطوط صنعتی و کاهش هزینه های حمل و نقل.

زکری با تاکید بر اینکه طرح کرمان – سیرجان به عنوان الگویی برای سایر پروژه های ریلی و دوبرابر شدن مسیرهای ریلی دیگر مورد استفاده قرار می گیرد، تصریح کرد: امیدواریم با توسعه خطوط صنعتی و همچنین کاهش هزینه حمل و نقل بتوانیم تاثیرگذار باشیم. کاهش. قیمت کل

حسن رحیمی مدیرعامل شرکت عمران اطلس گل گهر با ابراز خرسندی از کیفیت ریل های تولیدی ذوب آهن اصفهان گفت: در سال 1397 حدود 10 هزار تن ریل UIC60 با گرید 900 A برای اتصال 74 کیلومتر از ذوب آهن اصفهان تحویل داده شد. خطوط راه آهن در مجموعه گل گهر. گرفتیم و روی خطوط مورد نیاز نصب شد که از همان سال بدون مشکل کار می کند.

وی افزود: در حال حاضر برای اتصال خطوط ریلی داخل مجموعه گل گهر با خط ریلی سراسری کرمان – سیرجان، قرارداد تحویل 25 هزار تن خط آهن 60E1 را با این مجتمع عظیم صنعتی منعقد کرده ایم و در شرف اتمام است. نتیجه گرفت .

مدیر کل شرکت عمران اطلس گل گهر در پاسخ به این سوال که اتصال خطوط داخلی به راه آهن سراسری (خط سیرجان- کرمان) چه مزایایی دارد، گفت: حمل و نقل انواع مواد اولیه و در آینده نزدیک انواع فولاد. محصولات که در حال حاضر از طریق جاده انجام می شود می توان از طریق این خط ریلی انجام داد که نقش بسیار کلیدی در کاهش ترافیک، تسریع در حمل و نقل مواد اولیه و محصولات و همچنین کاهش استهلاک خطوط ریلی کشور خواهد داشت. همچنین از طریق این خط ریلی مسیر بندرعباس – چابهار حدود 316 کیلومتر کوتاه می شود.

وی ادامه داد: خط ریلی سیرجان – کرمان کریدور شرق به غرب و بندر استراتژیک شهید رجایی را به بندر چابهار متصل می کند که این یک مزیت ملی و بین المللی در حمل و نقل انواع کالا و محصولات در کشور است.

علی نصیری قائم مقام شرکت آهن و ذوب آهن اصفهان نیز افزود: این مجموعه عظیم صنعتی به تولید ملی ریلی افتخار می کند تا پاسخگوی نیاز پروژه هایی باشد که این شرکت برای ساخت و توسعه حمل و نقل انجام می دهد. زیرساخت های کشور و راه آهن جمهوری اسلامی ایران. واردات ارز غیرضروری و استراتژیک است و در خدمت رشد و توسعه ناوگان ریلی کشور است.

توسعه خطوط داخلی شرکت صنعتی و معدنی گل گهر

وی افزود: ذوب آهن اصفهان در راستای توسعه خطوط داخلی شرکت صنعتی و معدنی گل گهر حدود 9 هزار تن ریل UIC60 با گرید 900 A و مطابق با استاندارد FISH UIC 860 به توسعه، ساخت و مدیریت گل گهر تحویل داد. شرکت در سال 2018. باید زیرساخت های ملی برای اتصال این مجتمع عظیم معدنی – صنعتی به خط راه آهن سراسری فراهم شود.

قائم مقام شرکت آهن و ذوب آهن اصفهان تصریح کرد: هم اکنون با امضای و ابلاغ قرارداد خط ریلی کرمان – سیرجان توسط معاون محترم وزیر و مدیرکل راه آهن، مذاکرات تجاری که مدت هاست ادامه دارد. زمان فروش 25000 تن ریل 60E1 با کیفیت R260 و مطابق با استاندارد روز اروپا EN-13674-2017 با شرکت صنعتی و معدنی گل گهر آغاز شده بود، وارد فاز اجرایی شد و با شدت بیشتری برای تکمیل قرارداد آغاز شد. .

نصیری افزود: امضا و ابلاغ قرارداد توسط مدیرکل راه آهن جمهوری اسلامی پس از حمایت شرکت صنعتی و معدنی گل گهر از شرکت ریخته گری آهن و ذوب آهن اصفهان در خصوص تامین ریل های ضروری صورت گرفت امید است با توجه به تعاملات خوب بین آنها و تلاش طرفین برای تکمیل این پروژه بزرگ ملی در هفته های آینده به امضای مدیران عامل ذوب آهن و گل گهر برسد و برگ زرینی برای افتخارات بزرگ هر دو باشد. مجتمع های صنعتی

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=403580

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.