افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
0

احتمال ممنوعیت تتر، بزرگترین استیبل کوین جهان در آستانه بحران؟

  • کد خبر : 409944
احتمال ممنوعیت تتر، بزرگترین استیبل کوین جهان در آستانه بحران؟

تتر، بزرگترین استیبل کوین در بازار کریپتو، با تحقیقات گسترده ای از سوی مقامات ایالات متحده و تحریم های احتمالی علیه آن مواجه است که می تواند بازار را بی ثبات کند. به گزارش اسمارتک نیوز، این تحقیقات شامل اتهامات احتمالی پولشویی، تامین مالی فعالیت های غیرقانونی و ارتباط با نهادهای تحریم شده است. تحت […]

تتر، بزرگترین استیبل کوین در بازار کریپتو، با تحقیقات گسترده ای از سوی مقامات ایالات متحده و تحریم های احتمالی علیه آن مواجه است که می تواند بازار را بی ثبات کند.

به گزارش اسمارتک نیوز، این تحقیقات شامل اتهامات احتمالی پولشویی، تامین مالی فعالیت های غیرقانونی و ارتباط با نهادهای تحریم شده است.

تحت فشار قرار دهید

از میان تمام اقدامات قانونی که در سال گذشته توسط نهادهای قانونی و قضایی ایالات متحده علیه شرکت های مرتبط با ارزهای دیجیتال انجام شد، شاید هیچ یک به اندازه سرکوب احتمالی هلدینگ تتر پتانسیل ایجاد لرزش در صنعت دارایی دیجیتال را نداشته باشد.

تتر، صادرکننده توکن به همین نام (USDT)، به عنوان جایگزینی دیجیتال برای دلار آمریکا طراحی شده است و دارای ارزش بازار تقریباً می باشد. 120 میلیارد دلار is The Token سومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار است و به دلیل نقش جایگزینی برای دلار در بازارهایی که معامله گران نمی توانند از ارزهای سنتی استفاده کنند، بیشترین حجم معاملات روزانه را دارد.

هیلاری آلن، استاد حقوق در دانشگاه آمریکایی که در مورد دارایی‌های دیجیتال تحقیق می‌کند، در مصاحبه‌ای گفت: «در کل صنعت کریپتو، فکر می‌کنم تتر برای شکست خوردن آن‌قدر بزرگ است. اگر فردا تتر به صفر برسد، فاجعه بار خواهد بود. این اظهارات روز پنجشنبه، یک روز قبل از گزارش وال استریت ژورنال (WSJ) در مورد تحقیقات ایالات متحده در مورد توکن و احتمال اعمال تحریم ها توسط وزارت خزانه داری آمریکابیان شد.

پائولو آردوینو، مدیرعامل تتر پس از این گزارش از تتر دفاع کرد و در شبکه اجتماعی X نوشت:

همانطور که به وال استریت ژورنال گفتیم، هیچ نشانه ای مبنی بر اینکه تتر در حال بررسی است وجود ندارد. WSJ اخبار قدیمی را تکرار می کند. انجام شد!

قیمت تتر - منبع: بلومبرگ
قیمت تتر – منبع: بلومبرگ

تا کنون هیچ نشانه ای از فروپاشی کامل توکن دیده نشده است، زیرا موارد دیگری نیز وجود داشته است که اخبار بدی درباره Tether منتشر شده است. اگرچه این قیمت تتر با انتشار این گزارش کمی کاهش یافت، اما تنها به حدود 99.69 سنت کاهش یافت. توکن های دیگر که نوسانات بیشتری دارند به این گزارش واکنش بیشتری نشان دادند. به طوری که قیمت بیت کوین و قیمت اتریوم هر دو بیش از 2 درصد کاهش یافت.

سال‌ها سردرگمی و جنجال‌هایی پیرامون این ارز دیجیتال وجود دارد که بخشی از آن به خاطر یک بازیگر کودک سابق است که به خاطر بازی در فیلم «اردک‌های توانا» شناخته می‌شود.

در ابتدا سؤالاتی در مورد اینکه آیا شرکت واقعاً دارایی کافی برای پشتیبانی از آن دارد یا خیر وجود داشت ارزش 1 دلار خواه این نشانه را داشته باشد یا نداشته باشد، در سال 2021، دادستان های فدرال در واشنگتن به مقامات ارشد تتر هشدار دادند که می توانند به اتهام کلاهبرداری از بانک هایی که برای انتقال پول استفاده می کردند، تحت پیگرد قانونی قرار گیرند. این پرونده بعداً به دفتر دادستانی ایالات متحده در منهتن منتقل شد و دو سال بعد، هیچ اتهامی یا اقدام اجرایی دیگری انجام نشد.

با این حال، وال استریت ژورنال روز جمعه گزارش داد که ایالات متحده به تحقیق درباره Tether ادامه می دهد. دادستان‌های فدرال در منهتن در حال بررسی این موضوع هستند که آیا این توکن برای تأمین مالی فعالیت‌های غیرقانونی مانند قاچاق مواد مخدر، تروریسم و ​​هک استفاده شده است یا برای شستشوی درآمدها. گزارش قبلی بلومبرگ که در ماه مارس منتشر شد، بیان کرد که ایالات متحده و بریتانیا در حال بررسی بیش از 20 میلیارد دلار تراکنش های انجام شده در صرافی ارز دیجیتال Garantex هستند، صرافی که ایالات متحده و بریتانیا آن را به تسهیل جرایم مالی متهم کرده اند. . و معاملات غیرقانونی در روسیه ممنوع است.

در یک بیانیه ایمیلی، سخنگوی تتر گفت که این شرکت از تحقیقات ایالات متحده اطلاعی ندارد. وی اظهار داشت که “این داستان ها بر اساس حدس و گمان محض است و تتر تایید می کند که او از این تحقیقات اطلاعی ندارد.”

این شرکت تاکید کرد که سابقه خوبی در همکاری با سازمان های مجری قانون برای برخورد با افرادی که از تتر و سایر توکن ها سوء استفاده می کنند، دارد.

علاوه بر تحقیقات دادستانی کل، وزارت خزانه داری نیز در حال بررسی احتمال تحریم Tether به دلیل استفاده گسترده از این توکن توسط افراد و گروه های تحریم شده توسط ایالات متحده است. این گروه ها شامل فروشندگان اسلحه در روسیه و…

به گفته جان پل کونینگ، نویسنده وبلاگ مانینس، اگر اداره کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری، تتر را به لیست افراد و نهادهایی که به طور خاص تحریم شده اند اضافه کند، “ویرانگر” خواهد بود.

این پیامدها فراتر از بازار دارایی های دیجیتال به یکی از معروف ترین شرکت های وال استریت، Cantor Fitzgerald، که سال گذشته تقریباً به عنوان مشتری تتر را پذیرفت. 100 میلیارد دلار اوراق قرضه خزانه‌داری را مدیریت کنید که شرکت ادعا می‌کند از ارزش استیبل کوین خود حمایت می‌کند.

کونیگ نوشت: «با توجه به اینکه کانتور فیتزجرالد مجبور است میلیاردها دلار در خزانه‌های تتر را مسدود کند، تصور اینکه مکانیسم بازخرید همچنان به کار خود ادامه دهد و برابری در 1 دلار حفظ شود، دشوار است. کانتور فیتزجرالد به درخواست اظهار نظر در مورد گزارش وال استریت ژورنال پاسخ نداد.

در ماه‌های اخیر، هاوارد لوتنیک، مدیرعامل کانتور، در پاسخ به سؤالاتی مبنی بر اینکه آیا تتر واقعاً دارای ذخایر کافی برای حفظ برابری در 1 دلار است، از شرکت دفاع کرده است.

او در کنفرانس بیت کوین 2024 در ماه ژوئیه صحبت کرد، او گفت که پس از چندین سال تحقیق، متوجه شد که تتر «همه پول خود را دارد، اما در مکان‌های بسیار دور، از جمله اوراق تجاری چینی. او افزود که کانتور فیتزجرالد با پذیرش تتر تنها به شرطی موافقت کرده است که با سررسید اوراق قرضه تجاری و سایر سرمایه گذاری هااین وجوه باید برای خرید اوراق خزانه به کانتور منتقل شود.

رابطه با کانتور، تتر را به بازیگر برجسته‌تری در بازار بدهی ایالات متحده تبدیل کرده است. تتر همچنین در تلاش است تا نفوذ خود را فراتر از بازارهای رمزنگاری گسترش دهد.

ناشر استیبل کوین قصد دارد بخشی از میلیاردها دلار سود خود را به شرکت های تجارت کالا وام دهد که می تواند وابستگی صنعت به بانک های سنتی را کاهش دهد. در گام دیگری برای ورود به بازار کالاها، تتر در حال مذاکره با مقامات ترکیه برای استفاده از فناوری بلاک چین برای ایجاد توکن های دیجیتالی است که نشان دهنده بورات معدنی است که عمدتاً در تولید سرامیک، مواد شوینده، کود و شیشه استفاده می شود.

آردوینو همچنین میلیاردها دلار و نفوذ اقتصادی در پروژه‌هایی از فناوری‌های کاشت مغز گرفته تا مراکز داده هوش مصنوعی و مزارع بادی سرمایه‌گذاری کرده است. او در تلاش برای ورود به فضای پرداخت جهانی است و با هدف تسلط بر بانک ها به عنوان مجرای اصلی انتقال پول در بازارهای نوظهور مانند ونزوئلا و فیلیپین به پایان برسد

با وجود ابهامات جدید پیرامون آینده تتر، برخی از بازاریابان باتجربه ارزهای دیجیتال بی تفاوت هستند. با این حال، به اصطلاح FUD (ترس، عدم اطمینان و شک) همیشه در مورد این ارز دیجیتال و در واقع همه آنها وجود داشته است.

ادوارد چین، یکی از بنیانگذاران شرکت سرمایه گذاری ارز دیجیتال Parataxis، گفت:

ترس از تتر همیشه به شکلی وجود داشته است. نمی توانم ناپدید شدن تتر را تصور کنم.

اما به گفته آلن، استاد دانشگاه آمریکایی، پیوند عمیق سیستم‌های مالی سنتی و رمزارزها که در سال جاری با راه‌اندازی ETF‌های بیت‌کوین نقطه به اوج خود رسید، مشکلات بالقوه تتر را به یک نگرانی فراتر از معامله‌گران کریپتو تبدیل کرده است.

وی افزود:

نمی‌توانم بگویم که این وضعیت پتانسیل فروپاشی کل سیستم مالی ما را دارد، اما مطمئناً دیگر نمی‌توانم آن را نادیده بگیرم.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-10-26 10:00:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=409944

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.