افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 26 September , 2024
1

احتمال حمله گسترده اسرائیل به رفح

  • کد خبر : 205157
احتمال حمله گسترده اسرائیل به رفح

نظامیان اسرائیلی بیش از 28000 نفر را در نوار غزه کشته اند آفتاب نیوز: مصر بارها چنین گزارش هایی را رد کرده و هشدار داده است که حمله مخرب اسرائیل به رفح که منجر به آوارگی بیشتر فلسطینی ها و حرکت آنها به سمت صحرای سینا می شود، کاملا غیرقابل قبول است. پیش از این […]

نظامیان اسرائیلی بیش از 28000 نفر را در نوار غزه کشته اند

آفتاب نیوز:

مصر بارها چنین گزارش هایی را رد کرده و هشدار داده است که حمله مخرب اسرائیل به رفح که منجر به آوارگی بیشتر فلسطینی ها و حرکت آنها به سمت صحرای سینا می شود، کاملا غیرقابل قبول است.

پیش از این سایر کشورهای عربی مانند اردن هشدارهای مشابهی را صادر کرده بودند. ایالات متحده بارها اعلام کرده است که با هرگونه جابجایی فلسطینی ها از غزه مخالفت خواهد کرد.

با این حال، رویترز اعلام کرد که یکی از منابع به این خبرگزاری گفته است که مصر با ایجاد چنین منطقه ای در مرز، علیرغم خوشبین بودن به موفقیت مذاکرات آتش بس، تلاش می کند برای شرایط اضطراری آماده شود. این منبع اضافی یک اقدام موقت و پیشگیرانه خواهد بود.

سه منبع امنیتی همچنین گفتند که مصر آماده سازی یک منطقه بیابانی با برخی امکانات اولیه را آغاز کرده است که می تواند برای اسکان فلسطینیان مورد استفاده قرار گیرد. منابعی که رویترز برای این گزارش با آنها صحبت کرده است، به دلیل حساسیت موضوع از اعلام هویت خودداری کرده است.

اسرائیل گفته است که برای از بین بردن حماس قصد دارد به رفح حمله کند، جایی که بیش از یک میلیون فلسطینی ساکن غزه در آن پناه گرفته اند. نقشه اسرائیل این است که فلسطینیان در نوار غزه به دنبال هشدار اسرائیل از دیگر نقاط این نوار به رفح عزیمت کنند و اکنون اسرائیل قصد دارد به این منطقه نیز حمله کند.

مارتین گریفیتس، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه و رئیس بخش کمک‌های این سازمان، روز پنجشنبه گفت که تصور اینکه مردم غزه را می‌توان به محل امن منتقل کرد و مردم غزه را می‌توان تخلیه کرد، یک توهم است. به یک مکان امن وی در رفح هشدار داد: «امکان سرازیر شدن فلسطینیان به مصر در صورت آغاز عملیات نظامی گسترده اسرائیل یک توهم است». این مقام سازمان ملل همچنین تاکید کرد که چنین سناریویی برای مصر کابوس است.

یک منبع رویترز به این خبرگزاری گفت که مصر از 3 یا 4 روز پیش ساخت یک اردوگاه در نزدیکی مرز با نوار غزه را آغاز کرد. رئیس سازمان اطلاعات مصر در پاسخ به سوالی درباره گزارش‌های این منابع گفت: این موارد به هیچ وجه صحت ندارد و همانطور که برادران فلسطینی ما گفته‌اند و ما تاکید کرده‌ایم، هیچ امکان و آمادگی برای این کار وجود ندارد. عمل.” “.

در همین حال، بنیاد حقوق بشر سینا، یک سازمان فعال در این منطقه، روز دوشنبه تصاویری را منتشر کرد که نشان می دهد کامیون ها و جرثقیل ها در این منطقه مشغول به کار هستند و همچنین تصاویری از موانع بتنی در این منطقه. یک منبع دیگر رویترز به این خبرگزاری گفت که بنیاد سینا کار ساخت و ساز را برای ایجاد یک منطقه امن موقت برای استفاده در صورت مهاجرت دسته جمعی فلسطینی ها انجام داده است.

رویترز تاکید کرد که نمی تواند به طور مستقل صحت زمان و مکان این ویدئوها را تایید کند.

به گفته آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل متحد، حدود 1.5 میلیون فلسطینی در حال حاضر در رفح پناه گرفته اند که بیش از نیمی از جمعیت نوار غزه است.

اسرائیل می گوید برای از بین بردن حماس باید حملات خود به رفح را گسترش دهد. این در حالی است که تاکنون سربازان اسرائیلی بیش از 28 هزار نفر را در نوار غزه کشته اند و رهبران ارشد حماس هنوز سالم و سالم هستند و این افراد غیرنظامی بی گناه هستند که هر روز جان خود را بر اثر حملات اسرائیل از دست می دهند. .

ادامه فشارها و تاکید اسرائیل بر انجام این حملات، مخالفت های گسترده بین المللی را برانگیخته است و حتی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نیز تاکید کرده است که اسرائیل نباید بدون برنامه مشخصی برای تامین امنیت مردم پناهنده به رفح به عملیات خود در این منطقه ادامه دهد. . .

با این حال، علیرغم این هشدارها و انتقادها، بنیامین نتانیاهو به همراه سایر اعضای کابینه تندرو و جناح راست به سیاست های مورد نظر خود ادامه می دهد و مشخص نیست که چند فلسطینی دیگر باید کشته شوند تا در نهایت جنگ در نوار غزه پایان یابد.

نتانیاهو اعلام کرده است که فلسطینی ها می توانند به مناطقی در شمال رفح که توسط ارتش پاکسازی شده است بروند، اما اشاره نکرد که این افراد قبلاً به دستور او از شمال به جنوب نقل مکان کرده اند.

جنگ غزه فشار زیادی را بر روابط مصر و اسرائیل وارد کرده است و قاهره حتی تهدید کرده است که در صورت حمله اسرائیل به نوار غزه، توافقنامه صلح امضا شده در سال 1979 مورد تهدید قرار خواهد گرفت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=205157

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.