افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
2

احتمال ایجاد توافق آتش بس جدید بین حماس و اسرائیل برای تبادل اسرا

  • کد خبر : 154543
احتمال ایجاد توافق آتش بس جدید بین حماس و اسرائیل برای تبادل اسرا

کد خبر: 13853 ۱۴۰۲/۰۹/۲۵ ۱۷:۳۰:۴۳ به گفته دو منبع آگاه، انتظار می رود دیوید بارنیا، مدیر آژانس جاسوسی اسرائیل موساد، آخر این هفته در اروپا با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر قطر دیدار کند تا درباره از سرگیری مذاکرات درباره توافق برای آزادی گروگان های حماس در غزه گفتگو کند. گفت. گفتن فردا […]



کد خبر: 13853

۱۴۰۲/۰۹/۲۵ ۱۷:۳۰:۴۳






به گفته دو منبع آگاه، انتظار می رود دیوید بارنیا، مدیر آژانس جاسوسی اسرائیل موساد، آخر این هفته در اروپا با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر قطر دیدار کند تا درباره از سرگیری مذاکرات درباره توافق برای آزادی گروگان های حماس در غزه گفتگو کند. گفت.

گفتن فردا | به گفته دو منبع آگاه، انتظار می رود دیوید بارنیا، مدیر آژانس جاسوسی اسرائیل موساد، آخر این هفته در اروپا با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر قطر دیدار کند تا درباره از سرگیری مذاکرات درباره توافق برای آزادی گروگان های حماس در غزه گفتگو کند. گفت.

این اولین دیدار مقامات ارشد اسرائیلی و قطری از زمان شکست مذاکرات تمدید آتش بس هفت روزه است که منجر به گسترش عملیات نظامی اسرائیل در جنوب غزه شد.

بازگشت اسرائيل به ميز مذاكره نشان مي دهد كه مايل است به توافقي جديد توجه كند. قرارداد قبلی دو هفته پیش پس از اینکه حماس از آزادی بقیه زنانی که به گروگان گرفته بود خودداری کرد، شکست خورد. حماس اسرائیل را مسئول این شکست دانست و گفت زنانی که اسرائیل پیشنهاد آزادی آنها را داده سربازان ارتش اسرائیل بودند.

روز جمعه ارتش اسرائیل اعلام کرد که سه گروگان اسرائیلی به اشتباه توسط سربازان اسرائیلی در غزه کشته شدند.

ارتش اسرائیل گفت این سه نفر ممکن است در جریان درگیری های شدید در شمال غزه فرار کرده باشند یا توسط حماس رها شده باشند.

مدت کوتاهی پس از بیانیه ارتش اسرائیل، چند تن از بستگان گروگان‌هایی که هنوز در دست حماس هستند، علناً از دولت خواستند تا طرح جدیدی برای یک توافق جدید تهیه کند تا در اسرع وقت آزاد شوند.

حماس هنوز بیش از 130 گروگان را در اختیار دارد. بیش از 100 نفر در چارچوب توافقی که درگیری در غزه را به مدت هفت روز متوقف کرد، آزاد شدند.

آکسیوس اوایل این هفته گزارش داد که میانجی‌های قطری آخر هفته گذشته با مقامات اسرائیلی تماس گرفتند تا ببینند آیا تمایلی برای از سرگیری مذاکرات غیرمستقیم با حماس در مورد توافق جدید وجود دارد یا خیر.

به گفته منابع اسرائیلی، میانجی‌ها با تیم مذاکره‌کننده اسرائیلی بحث کردند که آیا تل‌آویو توافقی را می‌پذیرد که به آزادی گروگان‌های باقی‌مانده در ازای توقف بیش از یک روز درگیری‌ها منجر شود یا خیر.

یک منبع گفت که چنین توافقی می تواند شامل “موارد بشردوستانه” باشد، مانند آزادی افراد مسن و به شدت بیمار، یا آزادی گروگان هایی که به شدت مجروح شده اند.

آخر هفته گذشته، پس از پیشنهاد اولیه قطر، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و اعضای کابینه جنگ تصمیم گرفتند که رئیس موساد به قطر سفر نکند.

پس از واکنش شدید به این تصمیم، نتانیاهو تغییر مسیر داد و به بارنیا اجازه داد تا با قطری‌ها گفتگو کند.

یک منبع اسرائیلی گفت که اسرائیل تمایل خود را برای گفتگو درباره توافق جدیدی که شامل آزادی زنان باقی مانده در توافق قبلی می شود، ابراز کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=154543

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.