افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
2

احتمال آتش بس و درخواست نتانیاهو از وزرای جنگ طلب برای ماندن در کابینه

  • کد خبر : 330543
احتمال آتش بس و درخواست نتانیاهو از وزرای جنگ طلب برای ماندن در کابینه

به گزارش آنلاین ایرنا، رسانه های صهیونیستی فاش کردند که «بنیامین نتانیاهو» از «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی و «بازال اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی در جریان کنست (پارلمان صهیونیستی) خواسته است. رژیم) دوره تعطیلی کابینه نباید استعفا دهد. بر اساس این گزارش، نتانیاهو همچنین از این وزرای تندرو خواست تا در صورت امضای […]

به گزارش آنلاین ایرنا، رسانه های صهیونیستی فاش کردند که «بنیامین نتانیاهو» از «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی و «بازال اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی در جریان کنست (پارلمان صهیونیستی) خواسته است. رژیم) دوره تعطیلی کابینه نباید استعفا دهد.

بر اساس این گزارش، نتانیاهو همچنین از این وزرای تندرو خواست تا در صورت امضای توافق، پس از ۴۲ روز، یعنی در پایان مرحله اول توافق، منتظر از سرگیری جنگ باشند.

پیش از این بن گوئر و اسموتریچ نتانیاهو را تهدید کرده بودند که در صورت پذیرش توافق آتش بس در نوار غزه و تبادل اسرا، کابینه ائتلافی او را رها کرده و او را سرنگون خواهند کرد.

مذاکرات آتش بس غزه که روز پنجشنبه در دوحه قطر آغاز شده بود، روز جمعه پایان یافت. در بیانیه مشترک کشورهای قطر، مصر و آمریکا آمده است که مقامات ارشد سه کشور به عنوان میانجی در مذاکرات فشرده با هدف دستیابی به توافق برای آتش بس در نوار غزه شرکت کردند. و آزادی زندانیان و این گفتگوها در فضایی جدی صورت گرفت.

این بیانیه می افزاید: روز جمعه آمریکا پیشنهاد دیگری به طرف های فلسطینی و اسرائیلی ارائه کرد که ممکن است به کاهش اختلافات منجر شود. این پیشنهاد که مورد حمایت دوحه و قاهره قرار گرفت، مطابق با اصول پیشنهاد جو بایدن، ارائه شده در 31 می 2024 (11 ژوئن 1403) و قطعنامه 2735 شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

این بیانیه می افزاید: این پیشنهاد مبتنی بر نکاتی است که هفته گذشته مورد توافق قرار گرفت و می تواند شکاف ها را کاهش دهد و شرایط را برای اجرای سریع توافق فراهم کند.

310310

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=330543

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.