افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
1

اجرای 89 درصدی مصوبه تشویق فیزیکی در شهرستان ها

  • کد خبر : 264027
اجرای 89 درصدی مصوبه تشویق فیزیکی در شهرستان ها

به گزارش بازار، خسرو درگه معاون وزیر راه و شهرسازی و دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه شورای نوسازی مسکن این شرکت که با حضور محمد آیینی مدیر کل شرکت بازآفرینی شهری ایران با موضوع “موانع و مشکلات و ارائه پیشنهادات جدید در خصوص بسته های تشویقی” در بافت های فرسوده، با […]

به گزارش بازار، خسرو درگه معاون وزیر راه و شهرسازی و دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه شورای نوسازی مسکن این شرکت که با حضور محمد آیینی مدیر کل شرکت بازآفرینی شهری ایران با موضوع “موانع و مشکلات و ارائه پیشنهادات جدید در خصوص بسته های تشویقی” در بافت های فرسوده، با اشاره به اینکه مصوبه بند 19 مشوق های توسعه شهری بستر بسیار مناسبی را برای توسعه فراهم کرده است. و نوسازی بافت های فرسوده، گفت: 89 درصد اجرای مصوبه مذکور در شهرهای کشور نشان می دهد که مصوبه تهیه شده با واقعیت های این بافت ها منطبق نسبی است. شهرهایی که مصوبه 19 بند بسته تشویقی را اجرا نکرده اند، با توجه به به موقع بودن و همکاری معاونت شهرسازی و معماری، باید نسبت به اجرای مصوبه و در نهایت بومی سازی مصوبه تشویقی فیزیکی اقدام کنند.

معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه تجربه سال گذشته نشان می دهد تهیه بسته بومی تجربه بسیار خوبی بوده و در شهرها تاثیرگذار بوده است، تصریح کرد: با توجه به بستر مناسب ایجاد شده توسط شورای عالی شهرسازی و معماری. ایران امکان تهیه پکیج های محلی برای تمامی شهرها وجود دارد.

به گفته این دانشجو، برای همه شهرهای کشور نمی توان از نسخه واحد استفاده کرد، بلکه باید برای هر بافت و منطقه، نسخه ویژه و راهکار مناسب برای مقاوم سازی مسکن ارائه شود.

وی افزود: بافت تاریخی محدوده وسیعی از کشور را در بر می گیرد اما تاکنون معیار خاصی برای ساخت و ساز در این بافت ارائه نشده است، بنابراین امکان نوسازی در این بافت ها وجود ندارد.

وی گفت: با توجه به اهمیت موضوع، معاونت شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور و وزارت میراث فرهنگی و گردشگری پیش نویس تفاهم نامه همکاری را تهیه کردند و پس از نهایی شدن طی مراحل و تصویب، بافت های تاریخی کشور در بسته تشویقی گنجانده شد که از طرح های ویژه حفاظت از این بافت ها بهره مند می شود.

به گزارش شرکت بازآفرینی شهری ایران، این دانشجو ابراز امیدواری کرد: طی جلساتی که وزارت میراث فرهنگی و وزارت کشور با مردم شهرهای مختلف برگزار کردند، با درخواست مردم برای تقویت تأسیسات مواجه شدند. بافت تاریخی امید است با تصویب پیش نویس تهیه شده، گشایشی حاصل شود که در نهایت حل شده و ذائقه مردمی که در بافت تاریخی زندگی می کنند شیرین شود.

این دانشجو تصریح کرد: بافت های تاریخی-فرهنگی مستعد اتفاق خوبی است و امیدوارم از فرصت استفاده شود.

این مقام مسئول گفت: پیش نویس تفاهم نامه همکاری مشترک معاونت شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور و وزارت میراث فرهنگی و گردشگری تهیه شده و سپس پس از تصویب، پارچه‌های تاریخی کشور در راستای طرح‌های ویژه حفاظت از این پارچه‌ها، بخشی از بسته تشویقی خواهد بود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=264027

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.