افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 7 October , 2024
0

اجرای 14 مگاپروژه برای عبور از حداکثر بار 1404

  • کد خبر : 388787

به گزارش بازار، عباس علی آبادی در جلسه امور برق و انرژی وزارت نیرو که با حضور مدیریت عالی صنعت برق کشور برگزار شد، بر لزوم اجرای دقیق برنامه های تدوین شده با هدف تامین نیازهای فنی و مهندسی برق کشور تاکید کرد. تامین برق پایدار در زمستان و تابستان پیش رو را تامین کرد […]

به گزارش بازار، عباس علی آبادی در جلسه امور برق و انرژی وزارت نیرو که با حضور مدیریت عالی صنعت برق کشور برگزار شد، بر لزوم اجرای دقیق برنامه های تدوین شده با هدف تامین نیازهای فنی و مهندسی برق کشور تاکید کرد. تامین برق پایدار در زمستان و تابستان پیش رو را تامین کرد و گفت: با توجه به کاهش مصرف برق در فصل سرد سال، لازم است به تعمیر و رفع محدودیت های نیروگاه ها به موقع توجه ویژه ای شود تا بتوانیم تولید و تامین برق با حداکثر ظرفیت موجود در اوج سال آینده.

وزیر نیرو همچنین به اهمیت اطلاع رسانی و اصلاح سازوکار گفت و گو با مردم در خصوص صنعت برق اشاره کرد و در این خصوص اظهار داشت: یکی از چالش های بزرگ صنعت برق کشور مصرف بالای گروه کوچکی از صنعت برق است. مشترکین در بخش های مختلف به ویژه بخش داخلی. در واقع بخش داخلی به طور غیرمستقیم از حقوق و مشارکت سایر مشترکین استفاده می کند و لازم است با ترسیم سازوکارهای جدید تعامل و گفت و گو با شهروندان، آگاهی آنان در این زمینه افزایش یابد تا مشارکت آنان در حوزه مدیریت و بهینه سازی افزایش یابد. . . برق مصرف کنیم

وی با تاکید بر لزوم تبیین فرصت ها و محدودیت های صنعت برق برای مردم، ادامه داد: وزارت نیرو به هیچ وجه به دنبال کاهش مصرف برق مشترکان داخلی نیست، بلکه آنچه به دنبال آن هستیم ترویج روش های مناسب است. و زمان مصرف برق که علاوه بر افزایش درآمد صنعت برق به ایجاد تعادل در دوره های مختلف تولید و مصرف برق و جلوگیری از پیک مصرف کمک می کند.

علی آبادی در بخشی دیگر از سخنان خود به لزوم اصلاح واقعی اقتصادی صنعت برق اشاره کرد و گفت: با اصلاح واقعی و کامل اقتصادی صنعت برق، نه تنها چالش ها و مشکلات پیش روی این صنعت در حوزه برق خواهد بود. تولید و توسعه ظرفیت نیروگاه ها حل شده است، اما امکان اصلاح خودکار روش های بهینه سازی مصرف در سمت تقاضا نیز وجود دارد.

وی با اشاره به برنامه ریزی 14 مگاپروژه برای آمادگی حداکثری برای عبور موفقیت آمیز پیک بار 1404، ادامه داد: حفظ ذخایر آبی برای استفاده حداکثری از ظرفیت نیروگاه ها، توسعه ظرفیت نیروگاه های تجدیدپذیر، انجام تعمیرات به موقع نیروگاه ها. نیروگاه ها، رفع محدودیت های شبکه برق و همچنین توجه ویژه به موضوع آگاهی و اطلاع رسانی یکی از اقداماتی است که می تواند به غلبه بر پیک سال آینده با موفقیت کمک کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=388787

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.