افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
0

اجرای قراردادهای همکاری بین تهران و هاوانا

  • کد خبر : 373772
اجرای قراردادهای همکاری بین تهران و هاوانا

به گزارش بازار، در این گفتگوی دوجانبه که از طریق تماس تصویری انجام شد، سیدستار هاشمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با مایرا آرویک مارین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری کوبا به گفتگو و تبادل نظر پرداخت. وی در این نشست مجازی بر لزوم بررسی تفاهم نامه ها و موافقت نامه های قبلی و […]

به گزارش بازار، در این گفتگوی دوجانبه که از طریق تماس تصویری انجام شد، سیدستار هاشمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با مایرا آرویک مارین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری کوبا به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وی در این نشست مجازی بر لزوم بررسی تفاهم نامه ها و موافقت نامه های قبلی و همچنین اسناد همکاری امضا شده بین تهران و هاوانا در زمینه همکاری های توسعه ای در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، اجرای این برنامه ها و تحول تاکید کرد. از اسناد امضا شده در توافقنامه ها و برنامه های همکاری و درخواست عملیات مشترک.

هاشمی در ادامه تاکید کرد: در راستای تعاملات مشترک، شرکت های خصوصی ایرانی فعال در حوزه تجهیزات و خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات، آماده حضور فعال در کوبا هستند و انتظار می رود اقدامات اجرایی لازم برای این امر به سرعت انجام شود هدف .

وزیر ارتباطات همچنین از تمایل شرکت های ایرانی برای حضور در چهلمین نمایشگاه بین المللی هاوانا خبر داد و خاطرنشان کرد: حضور در این نمایشگاه می تواند بسترهای لازم را برای همکاری مشترک در سایر زمینه های فعالیت دو کشور فراهم کند.

افزایش همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری کوبا در زمینه‌هایی مانند هوش مصنوعی، اقتصاد دیجیتال، کسب‌وکارهای نوین، دولت الکترونیک و همکاری‌های پستی از دیگر موضوعاتی بود که مورد بحث و بررسی وزرای ارتباطات ایران و کوبا قرار گرفت. در این گفتگوی تصویری

مایرا آرویچ مارین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری کوبا نیز در پیامی انتخاب ریاست جمهوری به عنوان وزیر ارتباطات ایران و نیز کسب رای اعتماد بالای اعضای شورای اسلامی را به سیدستار هاشمی تبریک گفت. وی برای تحکیم روابط دو کشور، چندین زمینه به ویژه حوزه ارتباطات و فناوری را مورد تاکید قرار داد.

وی همچنین بر توسعه همکاری ها بر اساس اسنادی که قبلا بین دو کشور امضا شده است، تاکید کرد و از حضور و مشارکت فعال شرکت های خصوصی ایرانی در حوزه تجهیزات و خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات در کوبا استقبال کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کوبا رسما از سیدستار هاشمی برای سفر به کوبا و حضور در چهلمین نمایشگاه بین المللی هاوانا و همچنین نوزدهمین نشست کمیسیون همکاری های اقتصادی تهران – هاوانا دعوت کرد.

وزیر ارتباطات جمهوری اسلامی ایران در بخشی دیگر از این گفتگو با تشکر از دعوت همتای کوبایی خود برای سفر به این کشور گفت: با توجه به توانمندی های فراوان دو کشور در زمینه های مختلف فعالیت از جمله در حوزه ارتباطات. و فناوری اطلاعات، مایل به گسترش همکاری هستیم. بیایید بیشتر با کوبا کار کنیم و فعالانه در کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی شرکت کنیم.

هاشمی افزود: در این زمینه تمام تلاش خود را برای استفاده از ظرفیت کمیسیون مشترک و همچنین حضور فعال و موثر در نمایشگاه بین المللی هاوانا به کار خواهیم گرفت تا بتوانیم قابلیت های جدیدی برای توسعه همکاری های دوجانبه ایجاد کنیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=373772

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.