افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
0

اجرای طرح پتروشیمی سبلان ۲ شتاب می گیرد

  • کد خبر : 354877
اجرای طرح پتروشیمی سبلان ۲ شتاب می گیرد

به گزارش بازار به نقل از هلدینگ پتروفرهنگ، رضا کریمی با بیان اینکه با ادغام دو شرکت سبلان و پتروشیمی دانا برخی از موانع اجرای پروژه دانا رفع شده و عملیات اجرایی از سر گرفته شده و اجرایی شده است، گفت: چنین باشد در کمترین زمان ممکن تکمیل و به بهره برداری می رسد. وی […]

به گزارش بازار به نقل از هلدینگ پتروفرهنگ، رضا کریمی با بیان اینکه با ادغام دو شرکت سبلان و پتروشیمی دانا برخی از موانع اجرای پروژه دانا رفع شده و عملیات اجرایی از سر گرفته شده و اجرایی شده است، گفت: چنین باشد در کمترین زمان ممکن تکمیل و به بهره برداری می رسد.

وی افزود: پس از بهره برداری کامل از پتروشیمی سبلان 2 (دانا)، ظرفیت مجتمع سبلان به 3 میلیون و 300 هزار تن در سال می رسد و سبلان به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان متانول در جهان تبدیل می شود.

مدیرعامل پتروشیمی سبلان از تامین مالی 2 میلیارد تومانی از بازار سرمایه با پیگیری های مدیرعامل هلدینگ پتروفرهنگ خبر داد و افزود: پروژه سبلان 2 تاکنون 84.5 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

کریمی یادآور شد: تمامی فعالیت های بخش های مختلف پروژه اعم از عمرانی، خط لوله، ابزارآلات برقی و دقیق و برون سایت توسط کارشناسان داخلی و پیمانکاران پروژه و با نظارت مستقیم مهندسان سبلان در حال انجام است.

وی با اشاره به نظارت مستمر بر روند اجرای پروژه توسط مدیرعامل هلدینگ پتروفرهنگ، ادامه داد: تجهیزات باقیمانده نیز سفارش داده شده و تجهیزات فرآیند مجتمع سبلان 2 آماده معاینه فنی و سپس تحویل در محل در یک ماه آینده است.

مدیرعامل پتروشیمی سبلان تصریح کرد: امیدوارم با رفع تمامی موانع پروژه در یکی دو ماه اخیر و ریل گذاری صحیح ریل هایی که با تلاش کل مجموعه شکل گرفته است، شاهد بهره برداری از پروژه باشیم. این پروژه در نیمه اول سال آینده

کریمی تاکید کرد: گروه هلدینگ پتروفرهنگ و شرکت سپهر انرژی در سال گذشته بدون توجه به حواشی و حاشیه سازان شبانه روز برای رفع موانع و مشکلات پروژه، پایداری و افزایش تولید، کاهش تولید، هزینه تمام شده، حمایت ملی تلاش کرده اند. تولید و… با تمرکز بر ارزش آفرینی.

وی یادآور شد: با برنامه ریزی و کار کارشناسی انجام شده، با شرکت مجری سبلان 2 (دنا) که حدود 500 میلیارد تومب از آن سود نصیب این شرکت شد، توافق شد و این طرح از حالت نیمه فعال خارج شد. اجرا شتاب گرفت.

مدیرعامل پتروشیمی سبلان تاکید کرد: با اتخاذ این تدابیر و توافق صورت گرفته، با رعایت صرفه مالی سازمان، امکان تسریع در اجرای طرح بهره برداری زودتر و تحقق منافع و درآمدهای آن فراهم شد. .

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=354877

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.