افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
2

اجرای طرح نان باعث کاهش مصرف روزانه آرد شد

  • کد خبر : 174567
اجرای طرح نان باعث کاهش مصرف روزانه آرد شد

به گزارش بازار، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در سخنانی درباره «طرح نان» اجرا شده در دولت سیزدهم با تاکید بر ادامه روند کنونی اظهار داشت: در مقایسه با کشور شاهد کاهش چشمگیر مصرف آرد خبازی در کشور هستیم. به سال گذشته این ضایعات، انحرافات و نشت‌های حاصل از جریان آرد یارانه‌ای که قیمت پایینی […]

به گزارش بازار، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در سخنانی درباره «طرح نان» اجرا شده در دولت سیزدهم با تاکید بر ادامه روند کنونی اظهار داشت: در مقایسه با کشور شاهد کاهش چشمگیر مصرف آرد خبازی در کشور هستیم. به سال گذشته این ضایعات، انحرافات و نشت‌های حاصل از جریان آرد یارانه‌ای که قیمت پایینی داشت کاهش یافته است. البته قابل کاهش بیشتر است که نیاز به تصمیمات دیگری دارد و در صورت اتخاذ در ستاد تنظیم بازار اطلاع رسانی خواهد شد.

خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت پیش از این در یکی از نشست های خبری سخنگوی اقتصادی دولت درباره موفقیت طرح نان گفت: طرح هوشمند یارانه نان و آرد پس از گذشت 18 ماه از تولد به بلوغ قابل قبولی رسیده است. این طرح به معنای کاهش شدید ضایعات آرد و بازگشت آن به زنجیره تولید بود. به همین دلیل مصرف آرد در کشور در سال جاری افزایشی نداشته، بلکه به میزان مصرف سال 2018 یعنی 4 سال پیش رسیده است.

به گفته وزیر اقتصاد، با اجرای این طرح، معاملات خرید نان پایدار به رکورد 12.2 میلیون در روز رسید، این در حالی است که قبل از شروع طرح، این رقم به طور متوسط ​​6.8 میلیون تراکنش بود. با شروع این طرح 105000 دستگاه کارت خوان هوشمند در بیش از 80000 نانوایی نصب شده است و علیرغم افزایش جمعیت و افزایش سهم نان در سبد مصرفی خانوارها، بدون تغییر قیمت تایید کردیم. ، مقدار و به سادگی از هدر رفتن آرد جلوگیری می کنیم و برق می گیریم. هدف نهایی این طرح همگانی کردن نظارت و ارتقای کیفیت نان است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=174567

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.