افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
0

اجرای طرح ملی سنجش شاخص های کیفی محصول برای 80 قلم کالا

  • کد خبر : 374310
اجرای طرح ملی سنجش شاخص های کیفی محصول برای 80 قلم کالا

به گزارش بازار سازمان استاندارد، «اسماعیل امینی» بعدازظهر امروز (سه شنبه) با بیان اینکه طرح ملی سنجش کیفی محصولات در مهر 1403 توسط کارشناسان سازمان ملی استاندارد ایران در سراسر کشور اجرا می شود، اظهار داشت: طرح ملی سنجش کیفیت محصولات در مهر 1403 توسط کارشناسان سازمان ملی استاندارد ایران اجرا می شود. و افزود: […]

به گزارش بازار سازمان استاندارد، «اسماعیل امینی» بعدازظهر امروز (سه شنبه) با بیان اینکه طرح ملی سنجش کیفی محصولات در مهر 1403 توسط کارشناسان سازمان ملی استاندارد ایران در سراسر کشور اجرا می شود، اظهار داشت: طرح ملی سنجش کیفیت محصولات در مهر 1403 توسط کارشناسان سازمان ملی استاندارد ایران اجرا می شود. و افزود: این طرح در بستری نظام مند است. هوش مبتنی بر هوش تجاری (BI) برای بهینه‌سازی تحلیل، استخراج داده‌ها، تجسم داده‌ها، ابزارها و زیرساخت داده‌ها و یکپارچه‌سازی پیاده‌سازی می‌شود.

وی مهمترین هدف اجرای این طرح را ایجاد رقابت در صنایع و خدمات در جهت ارتقای سطح کیفی عنوان کرد و گفت: وجود شاخص کیفیت در شاخص های کلان اقتصادی کشور برای برنامه ریزی و راهبردهای کلان کشور. خودآگاهی و ارتقای درک عمومی از کیفیت، تشویق و تداوم تولید کالا و ارائه خدمات باکیفیت، کمک به تعیین سیاست های بخش های صنعتی و خدماتی در زمینه کیفیت و راهنمایی برای انتخاب کالا با شاخص های در نظر گرفته شده توسط مصرف کنندگان از دیگر اهداف طرح اندازه گیری نرخ است. کیفیت محصول است.

وی گفت: برای آشنایی هر چه بیشتر با یکدیگر و هماهنگی های لازم؛ نشست مجازی با حضور لینک های سنجش شاخص های کیفی محصولات ادارات کل استاندارد استان ها تشریح شد: در این جلسه جزئیات طرح ملی سنجش شاخص های کیفی محصول کشور؛ راهنمای عوامل اجرایی طرح ملی سنجش کیفیت کالاهای کشور و لیست فروشگاه های زنجیره ای به تفکیک استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت تا مدیران اجرایی در استان ها آمادگی و آگاهی لازم را برای اجرای صحیح طرح در کل کشور کشور

بر اساس گزارش استاندارد، در سال 1401 «طرح برآورد و سنجش کیفیت کالا» در مراکز استان ها اجرا شد. جامعه آماری این طرح کلیه شهروندان ساکن مرکز استان های کشور و حجم نمونه 14.3736 نفر می باشد که بر اساس روش نمونه گیری علمی و با تخصیص متناسب به 40 قلم در گروه محصولات می باشد. که سبد اندازه گیری شاخص های کیفیت محصول در سطح فروشگاه های زنجیره ای و مراکز توزیع کالا در مناطق مختلف 31 مرکز استان را تشکیل می دهند، داده ها و اطلاعاتی برای این پروژه جمع آوری شد.

همچنین در تیرماه 1402 ارزیابی سالانه نرخ رشد کیفیت محصول برای 56 مورد در 31 استان کشور انجام شد و 19800 پرسشنامه تکمیل شد.

شایان ذکر است سبد اندازه گیری نرخ کیفیت محصول بر اساس ضریب اهمیت کالاهای مهم در سبد خانوار بر اساس سبد سنجش نرخ تورم مرکز آمار ایران به عنوان مرجع رسمی آمار کشور تعیین می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=374310

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.