افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
0

اجرای سرشماری عمومی کشاورزی موضوعی حاکمیتی است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 381046
اجرای سرشماری عمومی کشاورزی موضوعی حاکمیتی است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدحمید پورمحمدی رئیس سازمان برنامه و بودجه امروز (دوشنبه) در جلسه شورای راهبری سرشماری عمومی کشاورزی سال 1403 که با حضور اعضای این شورا و نمایندگان وزارتخانه ها و دستگاه ها با بیان اینکه بر اساس نتایج سرشماری قبلی کشاورزی حدود 4 میلیون کشاورز در کشور داریم، گفتند: نظام جمهوری اسلامی […]

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدحمید پورمحمدی رئیس سازمان برنامه و بودجه امروز (دوشنبه) در جلسه شورای راهبری سرشماری عمومی کشاورزی سال 1403 که با حضور اعضای این شورا و نمایندگان وزارتخانه ها و دستگاه ها با بیان اینکه بر اساس نتایج سرشماری قبلی کشاورزی حدود 4 میلیون کشاورز در کشور داریم، گفتند: نظام جمهوری اسلامی ایران باید آمار و اطلاعات دقیقی از وضعیت موجود داشته باشد. جمعیت دهقانی بتوانند برنامه های مربوط به امنیت غذایی را درست و دقیق تهیه کنند.

وی افزود: اگر دولتی به آمار دقیق و به روز مجهز نباشد، گویی در تاریکی پیش می رود و بر این اساس اجرای سرشماری عمومی کشاورزی در آبان ماه امسال یک موضوع حکمرانی برای نظام برنامه ریزی کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است».

پورمحمدی وظایف نهادهای مرتبط با موضوع سرشماری کشاورزی را شامل وزارتخانه های کشور، آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، بهداشت و درمان، صدا و سیما و سازمان صدا و سیما برشمرد. لطفاوی خواستار مشارکت همه جانبه این نهادها در روند اجرای سرشماری شد.

وی تصریح کرد: در زمان کوتاه باقی مانده به اجرای سرشماری، تولید محتوای هنری، جذاب و قابل فهم برای عموم و انتشار گسترده آن در رسانه های ملی و استانی برای آگاه سازی مردم و تشویق آنان به مشارکت و همکاری حائز اهمیت است. . اهمیت زیادی در اجرای این رویداد مهم یک موفقیت است.

دستگاه های مدیریتی و برنامه ریزی استان ها باید موتور محرک اجرای سرشماری کشاورزی باشند.

معاون رئیس جمهور همچنین بر بسیج جدی و فعال شدن بیشتر دستگاه های مدیریت و برنامه ریزی استان ها به عنوان موتور محرکه اجرای سرشماری کشاورزی در استان ها تاکید کرد و گفت: همه نظارت های درون استانی و هماهنگی اقدامات انجام می شود. و برنامه‌ریزی با مسئولان ارشد هر استان و جذب ظرفیت‌ها و امکانات لازم برای اجرای هرچه بهتر سرشماری عمومی ارضی از کانال سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها.

سرشماری عمومی کشاورزی سال 1403 قرار است در آبان ماه امسال و ظرف مدت 30 تا 45 روز انجام شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=381046

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.