افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 13 October , 2024
0

اجرای روش جدید رادیولوژی برای اولین بار در البرز

  • کد خبر : 394895
اجرای روش جدید رادیولوژی برای اولین بار در البرز

به گزارش البرز خبرآنلاین، شهرام صیادی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در یک رویداد تاریخی برای حوزه سلامت استان البرز، بیمارستان شهید رجایی کرج اولین عمل جراحی رادیولوژی مداخله ای را با موفقیت انجام داد. این مجموعه ارزشمند که به همت کادر پزشکی مجرب این بیمارستان و تلاش شبانه روزی آنها ساخته شده است نویدبخش […]

به گزارش البرز خبرآنلاین، شهرام صیادی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در یک رویداد تاریخی برای حوزه سلامت استان البرز، بیمارستان شهید رجایی کرج اولین عمل جراحی رادیولوژی مداخله ای را با موفقیت انجام داد. این مجموعه ارزشمند که به همت کادر پزشکی مجرب این بیمارستان و تلاش شبانه روزی آنها ساخته شده است نویدبخش آینده بهتری برای بیماران است.

صیادی به راه اندازی این روش درمانی جدید در استان اشاره کرد و گفت: مداخله رادیولوژی روشی است که بدون نیاز به جراحی می توان بسیاری از بیماری ها را درمان کرد. این روش کم تهاجمی عوارض جانبی کمتری دارد و دوره نقاهت را برای بیمار به ارمغان می آورد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز تصریح کرد: رادیولوژی مداخله ای شاخه ای از رادیولوژی است که در آن پزشک از طریق تصاویر پزشکی مانند اشعه ایکس، سونوگرافی و توموگرافی کامپیوتری می تواند مستقیماً به محل بیماری دسترسی پیدا کند و درمان را انجام دهد. در این روش با ایجاد یک برش کوچک در پوست، ابزار مخصوصی وارد بدن می شود و پزشک می تواند سایر درمان های لازم را انجام دهد.
وی ادامه داد: رادیولوژی مداخله ای از طریق برش های کوچک انجام می شود و به همین دلیل عوارض کمتری دارد و معمولا بیماران پس از این درمان سریعتر بهبود می یابند و می توانند به فعالیت های روزانه خود بازگردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به راه اندازی مرکز رادیولوژی مداخله ای در بیمارستان شهید رجایی کرج گفت: بیماران البرازی دیگر نیازی به مراجعه به استان های دیگر برای این نوع درمان ندارند. این امر باعث کاهش هزینه ها و افزایش استفاده از خدمات پزشکی با کیفیت می شود. همچنین این رویداد می تواند الگویی برای سایر بیمارستان های استان باشد تا به سمت توسعه روش های نوین درمانی حرکت کنند.

علی سلحشور، همکار رادیو مداخله ای و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز که اولین مداخله رادیولوژی را در بیمارستان شهید رجایی انجام داد، گفت: راه اندازی این مرکز گامی مهم در جهت ارائه خدمات درمانی با کیفیت بهتر به بیماران است. البرزی که امیدواریم با توسعه این روش درمانی بتوانیم کمک بیشتری به بیماران کرده و کیفیت زندگی آنها را ارتقا دهیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=394895

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.