افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
0

اجرای جدید مرکز تالیف متون و منابع درسی

  • کد خبر : 412474
اجرای جدید مرکز تالیف متون و منابع درسی

اطلاع رسانی کند مبانی اندیشه و فرهنگ تبلیغیبا حضور حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسرو پناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، نویسندگان، اساتید و مسئولان مرکز انتشارات سمینار، مراسم افتتاحیه دو عنوان کتاب با عنوان «مناظره های اجتماعی» برگزار شد. اسلام» و «قواعد و تمرينات منطقي» در قم. بخشداری نوشت: در این مراسم هدف از برگزاری […]

اطلاع رسانی کند مبانی اندیشه و فرهنگ تبلیغیبا حضور حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسرو پناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، نویسندگان، اساتید و مسئولان مرکز انتشارات سمینار، مراسم افتتاحیه دو عنوان کتاب با عنوان «مناظره های اجتماعی» برگزار شد. اسلام» و «قواعد و تمرينات منطقي» در قم.

بخشداری نوشت: در این مراسم هدف از برگزاری جلسات افتتاحیه تلاش برای تثبیت آثار در فضای آموزشی منطقه با بازتاب رسانه ای و در معرض نقد قرار دادن آثار بود.

مهمترین ویژگی های کتاب قواعد و تمرین های منطقی.

منطق کاربردی یکی از آثاری است که از دیرباز در مرکز انتشارات و محیط آموزشی مورد استفاده قرار گرفته و با اتمام موجودی کتاب های موجود در بازار طبیعتا تجدید چاپ می شود. مزیت چاپ جدید کتاب نسبت به چاپ های قبلی دعوت از اساتید منطق حوزوی برای نقد و ارزیابی کتاب بود.

  1. ویژگی کتاب های کاربردی ایجاد فرصت تمرین برای دانش آموزان دانش آموز است. کتاب هایی که با رویکرد به کارگیری منطق نوشته شده اند نیز همین هدف را دنبال می کنند. نمونه معروف آن کتاب منطق عملی آقای خندان است. آنچه در کتاب «قواعد و تمارین منطقی» قابل توجه است، استفاده از آیات، روایات و تفاسیر بزرگان برای اعمال قواعد منطقی بر آنهاست.

3- نکات دیگری مانند جذابیت تصویر کتاب، تناسب ساختار کتاب با ساختار کتاب درسی، رفع نواقص و نقص و… از دیگر ویژگی های این ویرایش است.

ویژگی های اصلی کتاب «مناظره های اجتماعی اسلام».

1- (یادداشت مقدماتی) رویکرد هوشمندانه در طراحی این درس و گنجاندن آن در برنامه درسی دروس عمومی سطح اول جای تقدیر و تشکر دارد.

2- از زمان ابلاغ برنامه جدید آموزشی به نام مصوبه 848 شورای عالی تا به امروز کتاب درسی متناسب با فضای آموزشی مدارس و سطح درک دانش آموزان نداشتیم. کتاب هایی که تا امروز مورد استفاده قرار می گرفت، مانند (جامعه و تاریخ) علامه مصباح یزدی، همواره با این ایراد مواجه بودند که عمیق تر از سطح مخاطب بوده و امکان استفاده درست از آنها وجود ندارد.

3- کتاب «مناظره های اجتماعی دین اسلام» توسط نویسنده محترم در چنین شرایطی به رشته تحریر درآمده و دارای ویژگی های خاصی است که مهمترین آن شخص نویسنده کتاب است. نویسنده این کتاب فردی فرهیخته و فرهیخته است. او محیط و ذائقه حوزویان را می شناسد و در حوزه علوم اجتماعی صاحب نظر است. نوشته این کتاب روان و قابل فهم است. مطالب به گونه ای تنظیم شده است که فرصت بسط و تعمیق موضوع را به معلم می دهد و در نهایت موضوعاتی را که از مهم ترین موضوعات اجتماعی به شمار می روند توضیح می دهد. (مسئله حکومت اسلامی تعلیم و تربیت و غیره است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=412474

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.