افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
0

اجرای برنامه همکاری بلندمدت 25 ساله در رشد اقتصادی ایران و چین موثر خواهد بود.

  • کد خبر : 374451
اجرای برنامه همکاری بلندمدت 25 ساله در رشد اقتصادی ایران و چین موثر خواهد بود.

رئیس جمهور در دیدار با وزیر امور خارجه چین بر اهمیت نقش چین در امنیت و صلح منطقه و جهان تاکید کرد. خبرگزاری میزان- مسعود بیزیکیان در ادامه برنامه ریزی ها برای دومین روز از سفر خود به نیویورک، روابط دو کشور را ریشه دار و تاریخی توصیف کرد و گفت: برای روابط با چین […]

رئیس جمهور در دیدار با وزیر امور خارجه چین بر اهمیت نقش چین در امنیت و صلح منطقه و جهان تاکید کرد.

خبرگزاری میزان- مسعود بیزیکیان در ادامه برنامه ریزی ها برای دومین روز از سفر خود به نیویورک، روابط دو کشور را ریشه دار و تاریخی توصیف کرد و گفت: برای روابط با چین اهمیت زیادی قائل هستیم و خواهان تعمیق آن هستیم. ما در حال توسعه همکاری در همه زمینه ها هستیم.

رئیس جمهور در ادامه تلاش برای تقویت چندجانبه گرایی را یکی از نقاط مشترک ایران و چین برشمرد و افزود: باید به توسعه چندجانبه گرایی در جهان بپیوندیم و اجازه ندهیم قدرت های قهری خواسته های خود را بر ملت های دیگر تحمیل کنند.

وی با بیان اینکه منطقه ما به دلیل تمدن کهن، جغرافیای منحصر به فرد، منابع طبیعی فراوان و جمعیت متراکم می تواند به الگوی توسعه و پیشرفت جهان تبدیل شود، تصریح کرد: گسترش تعاملات و ارتباطات تهران و پکن به ویژه اجرای برنامه همکاری . بلندمدت 25 ساله در ایجاد صلح و امنیت و همچنین رشد و توسعه اقتصادی دو کشور بسیار موثر خواهد بود.

رئیس جمهور همچنین با تاکید بر اهمیت نقش چین در امنیت و صلح منطقه و جهان، با اشاره به حوادث تلخ و ناگوار غزه، تصریح کرد: حوادثی که در غزه و لبنان با حمایت کشورهای مدعی حقوق بشر در حال وقوع است، یک مسئله انسانی است. . تراژدی رژیم صهیونیستی به هیچ یک از چارچوب های قانونی پایبند نیست و جنایات این رژیم برای وجدان بشری قابل قبول نیست. از این نظر نقش چین به عنوان یکی از مهم ترین کشورهای جهان قطعا در محکومیت و توقف این جنایات موثر خواهد بود.

پزشکان با بیان اینکه رژیم صهیونیستی که قادر به رویارویی با حماس و حزب الله نیست، زنان، کودکان، بیمارستان ها و مدارس را در اقدامی بی شرمانه و غیرانسانی بمباران می کند، گفتند: اگر همه کشورهایی که روحیه استبداد ستیزی دارند هماهنگ و منسجم باشند، قطعاً. این رژیم جرات ادامه جنگ و جنایت را نخواهد داشت.

رئیس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود در این نشست ضمن استقبال از طرح «کمربند و جاده» چین تصریح کرد: به دنبال توسعه و تقویت راه های مواصلاتی در منطقه هستیم تا این طرح تکمیل شود و کشورهای منطقه از مزایای آن بهره مند شوند. و قطعا اجرای این طرح در تضمین امنیت پایدار منطقه و همچنین رشد و توسعه اقتصادی کشورهای آن موثر خواهد بود.

در این دیدار وانگ یی وزیر امور خارجه چین با اشاره به روابط بسیار خوب ایران و چین بر اساس اشتراکات تاریخی و فرهنگی گفت: برخلاف میل برخی کشورها، دوران جدید را فرصت مناسبی برای توسعه روابط اقتصادی می دانیم. . با ایران و از طریق حذف به دنبال رفع موانع همکاری دو کشور و هماهنگی بیشتر برای پیشرفت و رشد اقتصادی دو ملت خواهیم بود.

وزیر امور خارجه چین بر عزم کشورش برای اجرای برنامه همکاری 25 ساله با ایران تاکید کرد و افزود: برای تسریع در اجرای این برنامه، رایزنی ها برای دستیابی به راهکارهای سریع و عملیاتی برای اجرای این برنامه تقویت می شود.

وانگ یی در ادامه با تاکید بر اینکه چین مانند گذشته از تلاش های ایران برای لغو تحریم ها حمایت خواهد کرد، به تحولات غزه نیز اشاره کرد و گفت: اقدامات رژیم اسرائیل در غزه ناعادلانه است و منجر به کشتار و آوارگی فلسطینی ها شده است. مردم و متأسفانه پیامدهای این اقدامات در حال سرایت به منطقه است و از این نظر چین مانند گذشته در مجامع بین المللی برای احقاق حقوق مردم فلسطین تلاش خواهد کرد و امیدواریم کشورهای اسلامی مانند جمهوری اسلامی ایران به وظایف خود در این زمینه عمل خواهد کرد.

وزیر امور خارجه چین با تاکید بر اینکه سرنوشت منطقه را کشورهای آن از جمله جمهوری اسلامی ایران باید تعیین کنند، با ابراز امیدواری برای تحقق صلح، ثبات و امنیت در منطقه گفت: به رویکرد ستودنی طرح جدید اطمینان داریم. رئیس جمهور ایران در این زمینه آن را کامل داریم.

پس از پایان این دیدار، گفت وگوهای عراقچی وزیر امور خارجه ایران و همتای چینی وی ادامه یافت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=374451

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.