افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 8 October , 2024
0

اجبار نوید محمدزاده و محسن تنابنده با بهرام افشاری

  • کد خبر : 389235
اجبار نوید محمدزاده و محسن تنابنده با بهرام افشاری

آفتاب نیوز: پس از آن که کمدی «قیف» محسن امیریوسفی با بازی رضا عطاران به دلیل پلان ضعیف نتوانست آنطور که انتظار می رفت موفقیت در گیشه داشته باشد، کمدی های «زودپاز» و «۷۰ سی» رامبد جوان، اولین تجربه کارگردانی بهرام افشاری، امیدهای اصلی این فیلم هستند. اکران های پاییزی برای تقویت باکس آفیس هستند. […]

آفتاب نیوز:

پس از آن که کمدی «قیف» محسن امیریوسفی با بازی رضا عطاران به دلیل پلان ضعیف نتوانست آنطور که انتظار می رفت موفقیت در گیشه داشته باشد، کمدی های «زودپاز» و «۷۰ سی» رامبد جوان، اولین تجربه کارگردانی بهرام افشاری، امیدهای اصلی این فیلم هستند. اکران های پاییزی برای تقویت باکس آفیس هستند. البته به این دو فیلم باید کمدی «صبحانه با زرافه ها» ساخته سروش صحت با بازی پژمان جمشیدی، هادی حجازی فر، بهرام رادان و هوتن شکیبا را هم اضافه کنیم که اکران آن برای آبان ماه برنامه ریزی شده است.

تکنسین گیشه

آخرین فیلمی که رامبد جوان در سینما کارگردانی کرد، کمدی کسل کننده «قانون مورفی» با بازی امیر جدیدی و امیر جعفری بود که در سال 1396 اکران شد و یک میلیون و 115 هزار بیننده و فروش 9.6 میلیارد داشت. «قانون مورفی» جزو 10 فیلم پرفروش سال 2017 بود، اما آنقدر شلخته و ضعیف ساخته شد که نمی توان آن را نقطه ای در کارنامه این مرد جوان دانست. با این حال جوان با «قانون مورفی» به دنبال نشان دادن مهارت های سینمایی خود نبود و تنها گیشه را هدف گرفت که توانست تا حدودی به خواسته اش برسد.

فیلمی که جوان می خواست با آن ثابت کند کارگردانی توانمندی است «نگار» بود که در سال 1395 اکران شد و در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در سال 1394 این فیلم نامزد دریافت 9 سیمرغ بلورین شد و در نهایت فقط سیمرغ دریافت کرد. بهترین موسیقی متن اگر «نگار» را اوج توان سینمایی جوان فرض کنیم، در بهترین حالت باید او را فنی توانا در اجرای الگوهای آشنا و تست های گذشته بدانیم، اما نباید از او انتظار خلاقیت داشته باشیم. با این حال جوان تا اوایل دهه 1390 با سومین فیلمش «شوالیه‌ها نمی‌توانند وارد شوند» به عنوان کارگردانی شناخته می‌شد که ساختار کمدی را می‌دانست، حتی برای برخی از منتقدان سینما که به طرز عجیبی از دیدن این فیلم هیجان‌زده بودند. «آقایان مجاز نیستند» که الگوی روایی کمدی رمانتیک آن تا حد زیادی با ذائقه مخاطبان طبقه متوسط ​​همخوانی داشت، دومین فیلم پرفروش سال 2010 شد که البته بیشترین موفقیت این فیلم را باید به خاطر آن دانست. پیمان قاسم خانی فیلمنامه نویس که کارش را در سطح سینمای ایران می شناسد.

بازگشت محمدزاده و تنابنده

«زودپاز» جدیدترین ساخته جوان با فیلمنامه ای به سرپرستی محسن تنابنده و با بازی خود تنابنده و نوید محمدزاده به ژانر کمدی بازگشت. این اولین تجربه کمدی محمدزاده در سینماست چرا که سه فیلم آخر او یعنی «برادران لیلا»، «تفریق» و «شب، درنی، دیوار» فرصت اکران نداشتند و به صورت غیرقانونی اکران شدند. به همین دلیل «زودپاز» را باید بازگشت محمدزاده به سینما دانست. حتی تنابنده که پس از استقبال خوب «هرومان» اصغر فرهادی، فیلمی در اکران نداشته است، با «زودپاز» به سینما بازمی گردد. امسال فیلم «روزی روزی آبادان» ساخته حمیدرضا آذرنگ با بازی تنابنده اکران شد که با استقبال چندانی مواجه نشد و سال گذشته برای اولین بار «جنگ جهانی سوم» به صورت غیرقانونی اکران شد و پس از آن دیگر تمایلی برای دیدن آن وجود نداشت. رسما اکران شد . «زودپاز» هم برای جوان و هم برای دو بازیگر اصلی آن فیلم مهمی است و موفقیت یا شکست آن بر روند خلق کمدی در سینما تأثیرگذار خواهد بود.

«امیریان فیلم» پول در می آورد

ابراهیم عامریان کمتر از یک دهه است که به عنوان تهیه کننده سینمای ایران فعالیت می کند، اما در این مدت با فیلم هایی مانند «فسیل»، «تگزاس»، «دینامیت» و اینفرادی». عامریان تهیه کننده «70C» اولین ساخته بهرام افشاری در مقام کارگردان است. افشاری پیش از این در «فسیل» با عامریان همکاری داشت و حاصل کارشان پرفروش ترین فیلم سینمای ایران پس از انقلاب شد. افشاری امسال کمدی «سال گربه» را اکران کرد که با وجود کاملاً بی جذابیت، حدود 65 میلیارد تومان در گیشه فروخت. همه شرایط فراهم بود تا افشاری اولین فیلمش را با بازی او و هوتن شکیبا بسازد. افشاری و عامریان جدای از این دو فیلم، «مردان عینکی» را نیز ساخته اند که نام کارگردان آن به طور رسمی اعلام نشده اما در برخی اخبار از محمد کریم امینی کارگردان فیلم «فصل» به عنوان کارگردان آن یاد شده است. . با توجه به محبوبیت بسیار زیاد بهرام افشاری پس از «فسیل»، پیش‌بینی می‌شود «70C» در گیشه نیز موفق باشد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=389235

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.