افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
2

اجایی: در بررسی جرایم منافی عفت باید جهات شرعی و اخلاقی رعایت شود

  • کد خبر : 138089
اجایی: در بررسی جرایم منافی عفت باید جهات شرعی و اخلاقی رعایت شود

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اجایی امروز دوشنبه (15 آذر) طی سخنانی در جلسه شورای عالی قضایی ضمن گلایه از شهادت حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) به ذکر فضایل آن حضرت پرداخت. . و عظمت وی ​​علاوه بر گرامیداشت هفته بسیج گفت: با روحیه بسیجی و جهادی می توان بر بسیاری از مشکلات و موانع […]

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اجایی امروز دوشنبه (15 آذر) طی سخنانی در جلسه شورای عالی قضایی ضمن گلایه از شهادت حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) به ذکر فضایل آن حضرت پرداخت. . و عظمت وی ​​علاوه بر گرامیداشت هفته بسیج گفت: با روحیه بسیجی و جهادی می توان بر بسیاری از مشکلات و موانع فائق آمد و به پیروزی رسید.

رئیس قوه قضائیه عملیات پیروزمندانه طوفان الاقصی را نمونه ای از کارآمدی بسیج و روحیه جهادی دانست و گفت: غاصبان و صهیونیست های وحشی که در ابتدای تجاوزات خود بر نابودی حماس و حماس اصرار داشتند. اشغال غزه، حتی صحبت از آتش بس هم نمی شود، حالا شرایط حماس را پذیرفته اند و با آتش بس موافقت کرده اند. از سوی دیگر شاهد بودیم که نفرت مردم جهان از رژیم صهیونیستی روز به روز بیشتر می شود و توطئه گران این رژیم برای تطهیر چهره شیطانی و شیطانی که در اذهان جهانیان نسبت به اسرائیل نقش بسته است. خنثی شده است. .

بیان پیشرفت فوق العاده موشکی ایران توسط رئیس قوه قضائیه

رئیس قوه قضائیه همچنین با اشاره به بازدید روز گذشته خود و جمعی از مقامات قضایی از نمایشگاه جدید موشکی، پهپادی، دستاوردهای دفاعی و فضایی سپاه گفت: دستاوردها و پیشرفت های حاصل شده در دو دهه اخیر در حوزه هوافضا توسط جوانان مؤمن و متخصص سپاه. آنچه به دست آمده واقعاً ممتاز و برجسته است و اگر انسان این دستاوردها و پیشرفت‌ها را خارق‌العاده توصیف کند، زیاد نگفته است; باید توجه داشت که همه این پیشرفت ها در شرایط و زمان هایی حاصل شد که ما و بخش نظامی مان به تمام معنا در تحریم بودیم. لازم به ذکر است که میانگین سنی متخصصان درگیر در دستیابی به این دستاوردهای بزرگ بین 30 تا 35 سال است. این نشان دهنده نقش مؤثر و تحول آفرین جوانان متدین، انقلابی، کارآمد و متخصص است. بنابراین باید بستر و شرایطی فراهم شود تا این جوانان در همه زمینه ها موثر واقع شوند.

مأموریت ویژه در سازمان بازرسی کل کشور؛ آنها به دنبال رعایت شعار سال در مجلس و دولت هستند

در ادامه جلسه امروز رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه بیش از 8 ماه از سالی می گذرد که رهبر فرزانه انقلاب آن را «کنترل تورم و رشد تولید» نامیدند، دستور داد سازمان بازرسی کل کشور کشور با معاونت این اداره همکاری خواهد کرد. احزاب ذیربط در قوه قضائیه، دولت و مجلس برای بررسی، بحث و نتیجه گیری در مورد میزان تحقق شعار سال و اینکه آیا در چنین جلسه ای شواهد و آمار حاکی از تحقق شعار سال باشد، جلسه ای تشکیل دهند. موفقیت در تحقق شعار سال، موارد مربوط به این موضوع و اینکه آیا موفقیت های حاصل شده در این زمینه کم و کم بوده است، باید برای عموم مردم توضیح داده شود، ضمن اینکه علت آن در مدت محدود باقی مانده تا پایان یافتن است. تا پایان سال اقدامات مناسب برای رفع نواقص و نواقص انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی آژه ای در این خصوص اظهار داشت: اگرچه قوه قضاییه نقش اساسی در تحقق شعار «کنترل تورم و رشد تولید» ندارد، اما همانطور که بارها تاکید کرده ایم باید به دولت کمک کنیم. و سایر دستگاه های ذیربط در این زمینه نگذارند یک موضوع مهم و اولویت دار برای کشور بر زمین بماند.

ما از نظر علمی و ایمنی جزو کشورهای پیشرفته هستیم، آیا نمی توانیم در مورد حوادث رانندگی کار اساسی انجام دهیم؟

در ادامه جلسه امروز رئیس قوه قضائیه با اشاره به موضوع حوادث رانندگی و سوانح رانندگی که هر ساله خسارات جانی، مادی و معنوی قابل توجهی را به دنبال دارد، گفت: لازم است اقدامات اساسی و ویژه برای پیشگیری از حوادث رانندگی انجام شود. و تصادفات برای نیل به این هدف ابتدا لازم است برآورد دقیقی از میزان و علل وقوع این گونه حوادث و سوانح به دست آید و بدین منظور معاونت پیشگیری قوه قضائیه را موظف می‌کنم با همکاری اقدامات لازم را ترتیب دهد. از ادارات مربوطه مانند فرجا و اداره راهداری. برخی از کشورها با انجام اقدامات پیشگیرانه توانسته اند آمار تصادفات رانندگی را کاهش دهند، بنابراین ما که در بسیاری از مقوله ها در رده کشورهای پیشرفته قرار داریم این توانایی را داریم که در کاهش تصادفات رانندگی و پیشگیری مادی و معنوی به موفقیت برسیم. خسارت این منطقه به مردم و کشور.

در بررسی جرایم غیر اخلاقی باید جهات شرعی و اخلاقی رعایت شود.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی آژه ای در ادامه به حضور خود در جلسه هم اندیشی اخیر روسای پزشکی قانونی کشور و توصیه های مطرح شده در آن جلسه در خصوص ارجاع پرونده ها به پزشکی قانونی و نحوه اقدام در این زمینه اشاره کرد. واحدهای این سازمان گفت: در جلسه هم اندیشی مدیران پزشکی قانونی، نکته ای را مبنی بر رعایت کلی جهات شرعی و اخلاقی در موارد ارجاع به پزشکی قانونی و نحوه عمل در پزشکی قانونی مطرح کردم. واحدهای این سازمان در جریان معاینه افراد به ویژه افراد زیر سن قانونی تاکید می کنم در سراسر کشور به این نکته توجه شود که کدام پرونده ها و افرادی نیاز به ارجاع به پزشکی قانونی برای بررسی دارند. آیا قضات باید بررسی کنند که آیا شاکی متقاضی این امر است یا خیر؟ اگر متهم صغیر باشد، آیا قیم قانونی او درخواست ارجاع به پزشکی قانونی برای معاینه دارد؟ آیا غیر از معاینه، راه دیگری برای اثبات جرم وجود ندارد؟ مجموع این مسائل و مسائلی از این قبیل باید همواره مورد توجه قضات در ارجاع پرونده به پزشکی قانونی باشد. از طرفی در واحدهای پزشکی قانونی باید حداکثر توجه به رعایت جهات شرعی و اخلاقی در معاینه افراد به ویژه افراد کم سن و سال باشد تا خدای ناکرده فرد بی گناهی که یک بار در اثر جنایت آسیب دیده باشد. ، معلوم می شود که دوباره دچار آسیب عاطفی می شود و روانی می شود

بیشتر بخوانید:

توصیه اژه به قضات در ارجاع مسائل اخلاقی به پزشکی قانونی

۴۷۲۳۶

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=138089

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.