افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
4

اجازه نمی دهیم شراره ریه های خوزستان را بسوزاند – خبرگزاری مهر ایران و جهان خبر

  • کد خبر : 135784
اجازه نمی دهیم شراره ریه های خوزستان را بسوزاند – خبرگزاری مهر ایران و جهان خبر

به گزارش خبرنگار مهر ، علی سلاجقه در حاشیه بازدید از پالایشگاه شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون اظهار داشت: امروز در حال بررسی وضعیت استان خوزستان در خصوص آتش زدن فلرها هستیم، شراره هایی که هستند روشن می شوند. و گاز می سوزد از مجتمع کارون بازدید کردیم. مجموعه ای که اکنون از […]

به گزارش خبرنگار مهر ، علی سلاجقه در حاشیه بازدید از پالایشگاه شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون اظهار داشت: امروز در حال بررسی وضعیت استان خوزستان در خصوص آتش زدن فلرها هستیم، شراره هایی که هستند روشن می شوند. و گاز می سوزد از مجتمع کارون بازدید کردیم. مجموعه ای که اکنون از آن بازدید می کنیم مجتمع شیرین سازی فاز دو آمکس در استان است که قرار بود در سال های 1384 تا 1388 تکمیل شود و دیگر شاهد مشعل سوزی در این منطقه نخواهیم بود اما متاسفانه به دلیل تغییر مدیریت. و تغییر دولت ها، تغییراتی در پروژه ایجاد شده که به آن دستاوردها نرسیده است.

وی ادامه داد: وزیر نفت قبلاً قول داده بود در سال 1401 مشکل فلرینگ در 4 استان غرب رودخانه کارون حل شود و خوشبختانه از عملکرد وزارت نفت در زمینه ارتقای کیفی راضی هستیم. بهینه سازی و گام های خوبی برداشته شده است اما در این زمینه راضی نیستیم.

معاون رئیس جمهور افزود: متأسفانه آتش زدن فلرها برای مردم مشکل ایجاد کرده است و در مسیری که آمدیم دیدیم که در روز روشن آلودگی وجود دارد و مردم این موضوع را از ما قبول ندارند.

سلاجقه گفت: در این بازدید با گروه شرکت های نفتی و کارشناسان اینجا صحبت کردیم و در اینجا از مدیرکل محترم محیط زیست استان تقاضا دارم جلساتی را با مجموعه وزارت نفت به ویژه کارون و مارون تشکیل دهند. گروه ها . و در یک بازه زمانی معین مشکل حل می شود اما این شرکت ها در مبدأ انتقال و مقصد انتقال نیز مشکلاتی دارند که شاید مقصد به عنوان گیرنده بسیاری از محصولات تولید شده در اینجا را قبول نکند. بنابراین تصمیم گرفته شد که بلافاصله جلساتی برگزار شود.

وی تاکید کرد: حداکثر یک سال به این مجموعه فرصت می دهیم تا اقدامات را اجرا کند و شیوع بیشتری نداشته باشد. در این مجموعه در تاریخ 9/2/1403 شراره دیگر نمی سوزد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: این شراره های روشن در خور کشور ما و وزارت نفت نیست. وزارت نفت ظرفیت دستیابی به استانداردهای جهانی را دارد. روغن ما در تمام سطوح سیال عالی است و امیدوارم این مشکل به زودی حل شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=135784

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.