افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
1

اجاره کارت های بانکی برای فرار مالیاتی اعلام حساب های مشکوک در اردیبهشت

  • کد خبر : 188832
اجاره کارت های بانکی برای فرار مالیاتی اعلام حساب های مشکوک در اردیبهشت

به گزارش بازار، مهدی محدی باکن‌نظر اظهار داشت: هر مؤدی اعم از حقیقی یا حقوقی موظف است هنگام ثبت نام در سامانه مودیان، حساب یا حساب‌هایی را به عنوان حساب تجاری در سازمان امور مالیاتی معرفی و ضمیمه کند. به پرونده مالیاتی برای مثال، حساب‌های متصل به دستگاه‌های کارت‌خوان که برای فعالیت‌های تجاری استفاده می‌شوند، […]

به گزارش بازار، مهدی محدی باکن‌نظر اظهار داشت: هر مؤدی اعم از حقیقی یا حقوقی موظف است هنگام ثبت نام در سامانه مودیان، حساب یا حساب‌هایی را به عنوان حساب تجاری در سازمان امور مالیاتی معرفی و ضمیمه کند. به پرونده مالیاتی برای مثال، حساب‌های متصل به دستگاه‌های کارت‌خوان که برای فعالیت‌های تجاری استفاده می‌شوند، به‌عنوان حساب‌های تجاری مالیات دهندگان در اظهارنامه مالیاتی آن‌ها لحاظ می‌شوند.

وی افزود: اما عده ای هستند که حساب بازرگانی خود را به سازمان مالیاتی ارائه نکرده اند و بدون پرونده مالیاتی به فعالیت اقتصادی می پردازند و یا به سازمان مالیاتی حساب ارائه کرده اند اما با این حساب ها کار نمی کنند. مثلا با حساب همسر، اقوام یا منشی یا حتی با حساب های اجاره ای کار می کنند.

سخنگوی سازمان امور مالی با بیان اینکه برای شناسایی فرار مالیاتی نیازمند ایجاد سازوکارهای قانونی هستیم، تصریح کرد: دولت و مجلس در تبصره 6 قانون بودجه 1403 دو هدف اصلی را دنبال می کنند که یکی از آنها ایجاد عدالت مالیاتی است. دیگری حمایت از رقابت اقتصادی است.
دولت و مجلس در تبصره 6 قانون بودجه سال 1403 دو هدف اصلی را دنبال می کنند که یکی ایجاد عدالت مالیاتی و دیگری حمایت از رقابت اقتصادی است.

موحدی تصریح کرد: در حال حاضر کسانی که فعالیت تجاری شفاف دارند و از طریق حساب شخصی فعالیت می کنند مالیات کلاهبرداری خود را پرداخت می کنند. اما کسانی هستند که برای فرار از پرداخت مالیات با حساب دیگران کار می کنند. این برخلاف منطق عدالت اقتصادی است.

وی بیان کرد: از سوی دیگر برای حمایت از اقتصاد کشور و کمک به رقابت اقتصادی باید شرایط مالی برابری را برای مردم ایجاد کنیم.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی با اشاره به بند ج تبصره 6 قانون بودجه سال 1403 یادآور شد: این بند شامل افرادی می شود که با تعداد زیاد و تراکنش های زیاد به تجارت می پردازند بنابراین شامل افراد نمی شود. از تعامل شورای پول و اعتبار و سازمان امور مالیاتی مشخص می‌شود که کل مبلغ در صورتی که حساب‌های یک شخص حقیقی در یک ماه بیشتر از رقم تعیین شده باشد، به عنوان حساب مشکوک فعالیت تجاری شناخته می‌شود. این رقم و تعداد معاملات هنوز مشخص نشده و شورای پول و اعتبار اردیبهشت 1403 تعیین می کند.

موحدی تاکید کرد: این حکم به این معنا نیست که اگر حساب غیرتجاری ارائه شود، می توانیم از آن مالیات بگیریم، بلکه ادعایی برای اثبات عدم سود برای صاحب حساب است. یعنی صاحب حساب می تواند مدارک و مدارکی ارائه کند که این سپرده مثلاً مربوط به صندوق قرض الحسنه خانواده است یا اینکه فرد به عنوان مدیر ساختمان کار می کند و وجوه واریز شده به دلیل هزینه های ساخت است.

وی تصریح کرد: در غیر این صورت سپرده هایی که بیش از سقف تعیین شده باشد درآمد محسوب می شود، بنابراین سازمان امور مالیاتی می تواند برای رسیدگی به فعالیت اقتصادی افراد روی آن حساب باز کند. در صورت عدم وجود اظهارنامه، اظهارنامه کنید و در صورت وجود اظهارنامه، این حساب به عنوان درآمدی که غیر درآمدی نشان داده نشده است، در اظهارنامه منظور می شود.

سخنگوی سازمان امور مالی این مصوبه را در راستای شفاف سازی حساب های تجاری و غیرتجاری دانست و گفت: در کشور حدود 500 میلیون حساب بانکی وجود دارد که افراد دارای حساب های مختلف هستند. ما سعی نمی‌کنیم همه حساب‌های افراد را بررسی کنیم، بلکه هدف این است که به حساب‌هایی برویم که این افراد به عنوان حساب برای تجارت خود وارد کرده‌اند. اما اینکه عده ای هستند که از این فضای اعتماد سوء استفاده می کنند، این تفکیک به ما کمک می کند که به همه حساب های بانکی مراجعه نکنیم، بلکه مبنای کار خود را بر مبنای حساب های تجاری و مشکوک تجاری قرار دهیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=188832

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.