افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
0

اتلاف 5 میلیارد متر مکعب گاز و 8 میلیارد کیلووات ساعت برق در سال در تولید انرژی نیز ضایعات داریم.

  • کد خبر : 403681
اتلاف 5 میلیارد متر مکعب گاز و 8 میلیارد کیلووات ساعت برق در سال در تولید انرژی نیز ضایعات داریم.

گروه بازار آب و انرژی: افشین شباب عضو هیئت مدیره اتحادیه شرکت های خدمات عمومی و صنعتی در نشست خبری همایش خدمات عمومی؛ گلوگاه نترازی انرژی با بیان اینکه در زمینه تولید انرژی داریم هدر می دهیم یعنی تولید تعمیراتی نداریم، تصریح کرد: مثلا اگر یک میلیون بشکه نفت در محل داشته باشیم فقط می […]

گروه بازار آب و انرژی: افشین شباب عضو هیئت مدیره اتحادیه شرکت های خدمات عمومی و صنعتی در نشست خبری همایش خدمات عمومی؛ گلوگاه نترازی انرژی با بیان اینکه در زمینه تولید انرژی داریم هدر می دهیم یعنی تولید تعمیراتی نداریم، تصریح کرد: مثلا اگر یک میلیون بشکه نفت در محل داشته باشیم فقط می توانیم 800 هزار بشکه برداشت کنیم اما در صورت عدم تولید تعمیر و نگهداری، این مقدار به 500000 کاهش می یابد. بشکه می رسد.

وی افزود: ما در زمینه استخراج در میادین مشترک به فناوری روز دسترسی نداریم، بنابراین تلفات جانی زیاد است، مشکل دیگر این است که نمی‌توانیم از گاز همراه نفت در حین استخراج نفت استفاده بهینه کنیم. بنابراین علاوه بر آلودگی، انرژی نیز هدر می رود.

مشاور اتحادیه تولیدکنندگان صنعت برق با اشاره به نقش تحریم ها و دور شدن از فناوری روز در پسماندها گفت: تحریم ها ضررهای انرژی زیادی را به ما وارد کرده است. به عنوان مثال، ما نمی توانیم از گازهای مرتبط با نفت به طور بهینه استفاده کنیم و در نهایت باید آنها را در مشعل ها بسوزانیم.

به گزارش شباب، در حوزه انتقال هم زیان داریم، به عنوان مثال بسیاری از تاسیسات شبکه گاز تهران با عمر مفید بالای 50 سال فرسوده است، یعنی فقط بحث مصرف نیست. باعث عدم تعادل ما شده است، بیشتر مشکل قبل از مصرف است و حتی در بخش تولیدی نیز انرژی برمی گردد.

وی تصریح کرد: سالانه 5 میلیارد متر مکعب گاز و 8 میلیارد کیلووات ساعت برق از دست می دهیم و با سرمایه گذاری می توان بخشی از این انرژی را به چرخه بازگرداند و از عدم تعادل جلوگیری کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=403681

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.