افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
0

اتخاذ دیپلماسی قوی برای توسعه صنعت آبزی پروری دریایی ضروری است

  • کد خبر : 406264
اتخاذ دیپلماسی قوی برای توسعه صنعت آبزی پروری دریایی ضروری است

به گزارش بازار از وزارت جهاد کشاورزی، سید حسین حسینی در جلسه شورای معاونان و مدیران سازمان شیلات کشور که در قالب وبینار با حضور مدیران کل برگزار شد، وبینار برگزار کرد. صیادی استان های ساحلی و اردبیل، لرستان، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان (آب های داخلی) ضمن شنیدن اقدامات انجام شده در زمینه پرورش ماهی […]

به گزارش بازار از وزارت جهاد کشاورزی، سید حسین حسینی در جلسه شورای معاونان و مدیران سازمان شیلات کشور که در قالب وبینار با حضور مدیران کل برگزار شد، وبینار برگزار کرد. صیادی استان های ساحلی و اردبیل، لرستان، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان (آب های داخلی) ضمن شنیدن اقدامات انجام شده در زمینه پرورش ماهی در دریا (قفس) افزود: استان هایی مانند سیستان و . بلوچستان ظرفیت تبدیل شدن به قطب آبزی پروری کشور را دارد و در این راستا یکی از وظایف این سازمان حمایت از سرمایه گذاران و پروژه های علمی در زمینه آبزی پروری و پرورش ماهی در قفس خواهد بود.

رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به ماهیت نوپا پرورش ماهی در دریا (قفس)، افزود: اقدامات بسیار خوبی در این زمینه انجام شده است، اما لازم است از دانش و تجربه کشورهای پیشرو استفاده شود. مانند هند در زمینه عرضه بچه ماهی، مولدین و موارد دیگر».

وی ضرورت ایجاد تیم دیپلماتیک برای انتقال فناوری، فناوری و کالاهای اساسی را در راستای توسعه صنعت آبزی پروری در دریا برشمرد و گفت: اعضای این گروه باید شامل معاونان تخصصی، روابط بین الملل، استان ها و استان ها باشد. سایر زیربخش های مربوطه، تا جایی برای انتقال وجود داشته باشد. این فناوری باید توسط کشورهای پیشرو ارائه شود.

حسینی همچنین در نشست تخصصی با واردکنندگان، تولیدکنندگان و سایر بخش های مرتبط در حوزه آبزی پروری، زیرساخت های لازم برای عرضه بچه ماهی، انجام اقدامات لازم در بازار، فرآوری و پخت ماهی باس و سایر ماهیان دریایی، ایجاد سطح بالایی از آبزیان برگزار کرد. شورای راهبردی در راستای پژوهش، خوشه مولد و زنجیره ارزش آبزی پروری، رفع مشکلات مجوزهای پرورش ماهی در دریا (قفس) و اتخاذ رویکرد ملی در حوزه پرورش ماهی در دریا را برجسته کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=406264

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.