افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
0

اتحاد کشورهای اسلامی در برابر اسرائیل/ تشکیل نیروی انسانی قوی و کارآمد پیش نیاز حل مشکل فلسطین است.

  • کد خبر : 369300
اتحاد کشورهای اسلامی در برابر اسرائیل/ تشکیل نیروی انسانی قوی و کارآمد پیش نیاز حل مشکل فلسطین است.

احمدرضا طاهری تحلیلگر مسائل منطقه و رئیس دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی زاهدان در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیاتوی درباره ایجاد وحدت در امت اسلامی تصریح کرد: برای ایجاد وحدت بین ادیان، شرط اصلی شناخت کافی از مذاهب یکدیگر است. در بسیاری از موارد تفرقه توسط افرادی ایجاد می شود که از آگاهی و شناخت […]

احمدرضا طاهری تحلیلگر مسائل منطقه و رئیس دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی زاهدان در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیاتوی درباره ایجاد وحدت در امت اسلامی تصریح کرد: برای ایجاد وحدت بین ادیان، شرط اصلی شناخت کافی از مذاهب یکدیگر است. در بسیاری از موارد تفرقه توسط افرادی ایجاد می شود که از آگاهی و شناخت کافی نسبت به ادیان برخوردار نیستند و توسط تفرقه افکنان به عنوان ابزار مورد استفاده قرار می گیرند. وقتی انسان از دانش کافی برخوردار باشد، تحت تأثیر نظرات متناقض قرار نمی گیرد.

طاهری گفت: برای تقویت وحدت به تربیت صحیح نیاز است. یعنی آموزش و پرورش باید به گونه ای انجام شود که نتیجه آن به صلح و اتحاد منجر شود نه جنگ و خشونت.

و افزود: همچنین باید توجه داشت که وحدت در تئوری خلاصه نشود. بلکه باید به اجرای مواردی که وحدت را تقویت می کند توجه شود. این عوامل را نمی توان به حوزه دین محدود کرد، بلکه باید در ابعاد فرهنگی، اقتصادی و سیاسی جامعه کار بیشتری کرد.

طاهری درباره موانع و چالش های ایجاد شده گفت: تعصبات نابجا، عدم آگاهی کافی از معارف اسلامی، نداشتن ذهن باز و آینده نگر، منافع گروهی، منافع سازمانی، سلیقه ها و یا هر نوع موضوعی که عمداً یا غیرمخالف با وحدت ملی باشد. . .

طاهری در پاسخ به این سوال که وحدت چگونه به حل مشکل فلسطین و غزه کمک می کند؟ وی تصریح کرد: حدود 57 کشور اسلامی در جهان وجود دارد و تقریباً 25 درصد جمعیت جهان مسلمان هستند. اما مشکل کشورهای اسلامی این است که در کل وحدت ندارند. عدم اتحاد جهان اسلام در رابطه با حل مسئله فلسطین منتفی نیست. این مشکل باید ریشه کن شود.

وی با اشاره به موانعی که مانع از اتحاد عملی کشورهای اسلامی در خصوص فلسطین می شود، گفت: اگر وحدت بین کشورهای اسلامی وجود داشته باشد، می توان از این وحدت به عنوان اهرم فشار علیه اسرائیل و آمریکا برای استقلال فلسطین استفاده کرد.

این کارشناس مسائل منطقه ادامه داد: به طور کلی این عدم انسجام در جهان اسلام ناشی از مسائل اقتصادی و سیاسی است. اما ریشه این مشکلات را می توان در نیروی انسانی جستجو کرد. کشورهای اسلامی باید تلاش کنند تا نیروی انسانی کارآمدی برای تقویت خود در عرصه های علمی، فنی و اقتصادی تشکیل دهند.

طاهری تاکید کرد: وقتی این کشورها نیروی انسانی قوی داشته باشند در ابعاد مختلف توسعه پیشرفت می کنند و وقتی پیشرفت کردند قدرتمند می شوند و وقتی قدرت داشتند می توانند خواسته های خود را عملی کنند.

وی افزود: یکی از مهمترین خواسته های جهان اسلام، تشکیل دولت فلسطین است. اما جهان اسلام نتوانسته است نظر خود را در مورد استقلال فلسطین دیکته کند، زیرا یهودیان از آنها جلوتر هستند. جمعیت یهودیان جهان حدود 16 میلیون نفر است. از نظر جمعیتی حتی یک درصد از جمعیت جهان را نمایندگی نمی کنند اما از نظر نیروی انسانی در دنیا تاثیرگذار هستند و انسجام بین آنها باعث قدرتمندی آنها شده است.

وی ادامه داد: مسلمانان جهان در هر کجا که زندگی می کنند باید توانمندی ها و مهارت های خود را ارتقا دهند و انسجام بین خود را حفظ کنند تا در جوامع به عنوان وزنه ای سنگین تلقی شوند. این امر باعث می شود مسلمانان در تصمیم گیری های مهم جهانی بر دولت ها تأثیر بگذارند. درست مانند نفوذی که یهودیان در آمریکا و دیگر کشورهای غربی دارند.

طاهری خاطرنشان کرد: بنابراین برای مقابله با دشمنان اسلام و نفوذ آن در سطح جهانی و حل مشکلاتی مانند مسئله فلسطین، تشکیل نیروی انسانی قوی و کارآمد یکی از پیش نیازهای اساسی کشورهای اسلامی تلقی می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=369300

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.