افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
2

اتحادیه اروپا برای اعمال تعرفه بر غلات روسیه آماده می شود

  • کد خبر : 236590
اتحادیه اروپا برای اعمال تعرفه بر غلات روسیه آماده می شود

به گزارش بازار، روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز روز سه شنبه گزارش داد که اتحادیه اروپا قصد دارد بر واردات غلات از روسیه و بلاروس عوارض گمرکی وضع کند. این روزنامه اضافه کرد که این اقدام اولین محدودیت در محصولات غذایی است که هدف آن “راضی نگه داشتن کشاورزان و برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا” […]

به گزارش بازار، روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز روز سه شنبه گزارش داد که اتحادیه اروپا قصد دارد بر واردات غلات از روسیه و بلاروس عوارض گمرکی وضع کند.

این روزنامه اضافه کرد که این اقدام اولین محدودیت در محصولات غذایی است که هدف آن “راضی نگه داشتن کشاورزان و برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا” است.

بروکسل مدتهاست که در برابر فشار لهستان و کشورهای بالتیک برای محدود کردن واردات از روسیه و بلاروس مقاومت می کند و استدلال می کند که چنین اقدامی می تواند بازارهای جهانی مواد غذایی را مختل کند و به کشورهای در حال توسعه آسیب برساند.

به گزارش این روزنامه، اما به گفته افراد آشنا به این طرح، انتظار می رود کمیسیون اروپا در روزهای آینده تعرفه های 95 یورویی به ازای هر تن را بر واردات غلات از روسیه و بلاروس اعمال کند.

منابع به این روزنامه گفتند که این امر قیمت غلات در اروپا را حداقل 50 درصد افزایش می دهد و تقاضا را از بین می برد. علاوه بر این، عوارض گمرکی 50 درصدی برای دانه های روغنی روسیه و محصولات روسی حاصل از آنها اعمال می شود.

لازم به ذکر است که روسیه بزرگترین صادرکننده غلات، روغن، دانه، کود و فهرست بلندبالایی از محصولات غذایی در جهان است.

چند روز پیش، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه حمایت خود را از ابتکار ایجاد بورس غلات در گروه بریکس اعلام کرد و اشاره کرد که سفته‌بازی بر قیمت‌ها تأثیر می‌گذارد که به نوبه خود بر مصرف‌کنندگان تأثیر می‌گذارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=236590

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.