افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
2

ابوترابی: جشن عید غدیر مظهر محبت مردم به امیرالمومنین (ع) بود – اخبار سیاسی ایران – اخبار سیاسی تسنیم

  • کد خبر : 27445
ابوترابی: جشن عید غدیر مظهر محبت مردم به امیرالمومنین (ع) بود – اخبار سیاسی ایران – اخبار سیاسی تسنیم

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیمحجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد، سرپرست امام جمعه تهران در خطبه های نماز عبادی- سیاسی این هفته تهران که در محل مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، طی سخنانی با بیان اینکه عید سعید غدیر خم واقعه مباهله از رویدادهای مهم این ایام است: امیدواریم با درک صحیح […]

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیمحجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد، سرپرست امام جمعه تهران در خطبه های نماز عبادی- سیاسی این هفته تهران که در محل مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، طی سخنانی با بیان اینکه عید سعید غدیر خم واقعه مباهله از رویدادهای مهم این ایام است: امیدواریم با درک صحیح از واقعه غدیر و همچنین مباهله، راه معرفت خدا برای جامعه اسلامی و بشریت باز شود. جامعه.

وی افزود: آیه مباهله دارای ابعاد و معارف مهمی است که از آن به عنوان سه حوزه اصلی یاد می کنم; فصل اول کلام علم و مدرک از منظر قرآن، فصل دوم تفسیر صریح آیه تطهیر و تبیین همنوعان و مقام و شخصیت ممتاز آنان و سوم شرح طولانی است. از شخصیت انفرادی امیرالمومنین (ع). این آیه (مباله) همراه با ده ها آیه از قرآن کریم، علم، علم و برهان را سرفصل گفتمان معرفی می کند.

سرپرست امام جمعه تهران ادامه داد: این کلمه قرآن رمز ماندگاری قرآن و اسلام است. پیامبر اکرم (ص) آمده است تا بشریت سیر و سلوک عقلانی و عالمانه داشته باشد و راه را برگزیند و بر اساس معرفت گام بردارد. همه تصمیمات ما در زندگی شخصی، خانوادگی، سیاسی، اقتصادی، مذهبی و غیره. آنها باید مبتنی بر دانش باشند.

ابوترابی درباره آیه تطهیر گفت: پیامبر اکرم (ص) پس از فتح مکه در مقام رهبری مقتدر علمی و سیاسی با صاحبان قدرت و حکومت و پیروان ادیان الهی مکاتبه کردند و آنان را دعوت کردند. به دین اسلام. یکی از این نامه ها برای مسیحیان نجران ساکن جنوب عربستان و شمال یمن ارسال شد. پس از مشورت، شخصیت های عالی رتبه مسیحی تصمیم گرفتند که هیئت علمی برجسته ای را در کاروانی به مدینه بفرستند تا با پیامبر (ص) گفتگو کنند. در این گفتگو به شخصیت حضرت عیسی (ع) پرداخته شد و پیامبر (ص) آیات قرآنی را در این باره تلاوت کردند. آنها باید بعد از استدلال پیامبر(ص) منصرف می شدند، اما اعتقادات خود را حفظ کردند، اما پیامبر(ص) به راهنمایی مردم اهمیت می دهد.

وی با تاکید بر اینکه مردم ما نیز در این زمینه دغدغه دارند، خاطرنشان کرد: اگر مردم دغدغه راستگویی، وفاداری به نهاد خانواده، زندگی عفیفانه دارند به این دلیل است که سعادت خواهران خود و جامعه بشری را می خواهند. این همان چیزی است که پیامبر اسلام (ص) تعلیم داد.

امام موقت تهران گفت: آیه مباهله برای زمینه سازی تحول و ثبت اصالت مکتب اسلام و شخصیت «خمسه طبیه» در نزد خداوند متعال نازل شد.

ابوترابی در توضیح آیه مباهله می گوید: اگر در مدینه منوره مردمی بودند در مباهله با او همراه می شدم، اما حتی بسیاری از مفسران اهل سنت گفته اند که این آیه در جهان اسلام به معنای یک بانو است. پسر در سبک خمسه طبیه چیزی به نام مرد یا انسان وجود ندارد. این خانواده استثنایی در قله های پاکی، علم، ایمان و دانش قرار دارند و باید پیشرو جامعه بشری باشند. از این رو علما و محدثان اهل سنت در مکتب اهل بیت(علیهم السلام) اذعان دارند که پیامبر(ص) در میدان مباهله همراه با امام حسن(ع)، امام حسین(علیه السلام)، حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت فاطمه زهرا(س) و امیرالمؤمنین (علیه السلام).

وی با اشاره به اینکه علمای اهل سنت و علمای شیعه حادثه مباهله را با منابع متعدد نقل کرده اند، گفت: برادران و خواهران عزیز با شجاعت، وفاداری به نهاد خانواده، حفظ جان عفت، حفظ شئونات اسلامی و اخلاقی و اسلامی. لباس حضرت فاطمه زهرا (س) به ما کمک می کند تا جامعه ای سالم، یکپارچه، دلسوز و حامی داشته باشیم.

امام موقت تهران در ادامه سخنان خود با اشاره به برگزاری جشنواره 10 کیلومتری عید غدیر خم، ضمن قدردانی از مردم، موکب داران، بانیان، فعالان این جشن، نهادها و نهادها، گفت: جشن بزرگ غدیر با حضور میلیون‌ها مرد و زن جلوه‌ای برجسته از عشق لبریز به امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) و چنگ زدن به ریسمان ولایت است. این جبهه قوی فرهنگی می تواند چالش های فرهنگی کشور را به فرصتی برای تحکیم پیوندهای ملی، اسلامی و اسلامی تبدیل کند. ادامه این حرکت های موثر و ماندگار ضروری است.

ادامه بده…

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=27445

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.