افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
4

ابلاغ وام 350 میلیونی مسکن روستایی; یک ماه دیگر 7.5 میلیون مترمربع ساخت مسکن در این شهرک در اختیار بانک هاست

  • کد خبر : 115243
ابلاغ وام 350 میلیونی مسکن روستایی;  یک ماه دیگر 7.5 میلیون مترمربع ساخت مسکن در این شهرک در اختیار بانک هاست

بازار؛ گروه راه ها و خانه ها: پس از اینکه مقرر شد برای اولین بار در تاریخ پرداخت تسهیلات مسکن روستایی تعداد تسهیلات از 200 هزار واحد مسکونی به 350 هزار واحد مسکونی افزایش یابد، به نظر می رسید مانند دوره های گذشته این اطلاعیه با تاخیر فراوان اعلام شود. . اما به نظر می […]

بازار؛ گروه راه ها و خانه ها: پس از اینکه مقرر شد برای اولین بار در تاریخ پرداخت تسهیلات مسکن روستایی تعداد تسهیلات از 200 هزار واحد مسکونی به 350 هزار واحد مسکونی افزایش یابد، به نظر می رسید مانند دوره های گذشته این اطلاعیه با تاخیر فراوان اعلام شود. .

اما به نظر می رسد با مصوبه دولت و همکاری صندوق ملی مسکن و نظارت بنیاد مسکن، وام مسکن روستایی با سقف 350 میلیون تومان زودتر از آنچه به نظر می رسید ابلاغ شد و همانطور که انتظار می رفت بانکی. سامانه نیز آن را به قیمومیت تحویل داده و شبکه بانکی ظرف یک ماه به آن اطلاع خواهد داد.

رئیس بنیاد مسکن: امروز در شورای اسلامی شهر بودم که خبر دادند مخبر معاون اول رئیس جمهور نامه افزایش سقف وام مسکن روستایی را امضا و تحویل داده است.

حتی مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در روزهای اخیر در صفحه شخصی خود نوشت که امروز چهارشنبه 12 آبان 1402 دولت افزایش وام نوسازی و ساخت مسکن روستایی را از 200 میلیون تومان تصویب کرد. به 350 میلیون تومان. این خبر خوبی برای توسعه بیشتر مسکن سازی در روستاهای کشور خواهد بود.

اکثریت نمایندگان مجلس اخیرا از صدور هر چه سریعتر آیین نامه وام 350 میلیونی مسکن روستایی خبر داده اند که یکی از کارهایی که در دو دهه اخیر انجام شده، بهسازی، بازسازی و مقاوم سازی روستاها بوده است. . سال گذشته میزان اعتبار ساخت مسکن روستایی به 200 میلیون تومان افزایش یافت، اما به دلیل تعلل دولت در ابلاغ آیین‌نامه آن و تاخیر بانک‌ها در بازپرداخت این اعتبار، بسیاری از روستاییان موفق به دریافت این وام نشدند. خوشبختانه اقدامات خوبی در دولت سیزدهم برای اختصاص وام برای ساخت مسکن روستایی انجام شده است. امیدواریم این اقدامات هر چه زودتر به نتیجه نهایی برسد و مسائل و مشکلات برطرف شود.

قطعاً پس از ابلاغ رسمی، بانک مرکزی نیز به دنبال ابلاغ این مصوبه به بانک ها و سیستم بانکی خواهد بود و به نظر می رسد بانک ها نیز در یک ماه آینده از این ابلاغیه بهره مند شوند.

غلامرضا صالحی مدیرعامل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «بازار» در پاسخ به این سوال که آیا دولت تصمیمی برای افزایش سقف سقف وام مسکن روستایی اعلام کرده است؟ وی گفت: امروز در شورای اسلامی بودم که اعلام کردند ابلاغیه معاون اول رئیس جمهور نامه افزایش سقف وام مسکن روستایی را امضا و تحویل داده است.

وی ادامه داد: این اطلاعیه قطعا امروز یا فردا به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تحویل داده می شود و بنیاد مسکن پس از ابلاغ اقدامات اداری را انجام خواهد داد. در هر صورت ضمانت نامه مابه التفاوت نرخ سود وام مسکن روستایی از سوی صندوق مسکن انجام شده است و شاید همین موضوع دلیل اصلی سرعت ابلاغ باشد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: قطعاً پس از ابلاغ رسمی، بانک مرکزی نیز تلاش خواهد کرد تا این مصوبه را به بانک ها و سیستم بانکی ابلاغ کند و به نظر می رسد بانک ها نیز از این ابلاغیه بهره مند شوند. آینده”. ماه آینده.”

صالحی در پاسخ به این سوال که وام 350 میلیون تومانی تا چه اندازه می تواند به مردم در ساخت مسکن روستایی کمک کند؟ به عبارت دیگر این وام چند درصد از ساخت یک واحد مسکونی را پوشش می دهد؟ وی گفت: اگر مثلاً یک واحد مسکونی با زیربنای 72 متر در نظر بگیریم و هر متر مربع آن 6.5 تا 7.5 میلیون تومان قیمت داشته باشد، می توان یک واحد مسکونی با 500 میلیون تومان در حد معقولی ساخت. بنابراین این وام 350 میلیونی توکن می تواند 50 درصد از این واحد مسکونی را با این مشخصات پوشش دهد.

وی در پاسخ به این سوال که در برخی شهرک ها عملا وارد سرما شده ایم و کار ساخت و ساز تا حدودی سخت شده است، آیا این وام می تواند سرعت ساخت و ساز را بهبود بخشد؟ وی تاکید کرد: افزایش سقف وام مسکن روستایی قطعا باعث افزایش سرعت ساخت و ساز می شود. همانطور که قبلاً گفتیم این افزایش پرداخت وام مسکن روستایی به 350 هزار برای اولین بار در تاریخ پرداخت تسهیلات مسکن روستایی انجام شده و رکورد محسوب می شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: تلاش ما تسریع در ساخت مسکن در شهرهای زیر 25 هزار نفر است که حدود 150 هزار واحد مسکونی خواهد بود.

در پاسخ به این سوال که آیا به نظر می رسد دولت سیزدهم این بار برخلاف دوره های گذشته وام مسکن روستایی را با سهولت و سرعت بیشتری تصویب و ابلاغ کرد؟ وی تصریح کرد: به هر حال ما در کمیته اصلی و زیرمجموعه همه اسناد و مواد را به خوبی ارائه کردیم و دولت نیز با این اسناد و ادله خوب برخورد کرد و دیدید که هم سقف وام مسکن روستایی افزایش یافت و هم تعداد وام ها افزایش یافت. .

صالحی گفت: دولت به خوبی به این موضوع واقف است: اگر این خدمت به مسکن روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر اعطا نمی شود باید با وام 550 میلیون تومانی هدف خود را برای ساخت مسکن در شهرهای بزرگ دنبال کند. . بنابراین این روش می تواند بسیار موثرتر باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا متقاضیانی که قبلا درخواست خود را ارسال کرده اند می توانند از وام 350 میلیون تومانی نیز بهره مند شوند؟ وی گفت: به هر حال وام مسکن روستایی تا سقف 200 میلیون تومان پیشرفت خوبی در بازپرداخت داشته است به طوری که تاکنون 210 هزار متقاضی برای دریافت وام 200 میلیون تومانی مراجعه کرده و 175 هزار قرارداد نیز منعقد شده است.

وی ادامه داد: در هر صورت اگر بتوانیم سعی می کنیم بند به این ابلاغیه اضافه کنیم اما به هر حال متقاضیانی که تشکیل پرونده داده اند مشمول وام 200 میلیون تومانی می شوند.

صالحی خاطرنشان کرد: برای این موضوع تدابیری برای تکمیل خانه های نیمه کاره روستایی اندیشیده ایم، برای این منظور در نظر داریم با بنیاد مسکن تفاهم نامه تکمیل 20 هزار خانه روستایی نیمه کاره را امضا کنیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=115243

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.