افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
3

ابزارهای سنتی پاسخگوی نیازهای مالی شرکت های دانش بنیان نیستند

  • کد خبر : 131461
ابزارهای سنتی پاسخگوی نیازهای مالی شرکت های دانش بنیان نیستند

به گزارش بازار، روح الله دهقانی فیروزآبادی در نشست راهکارهای تامین مالی شرکت های دانش بنیان گفت: تامین مالی شرکت های دانش بنیان نیازمند روش ها و ابزارهای جدید است و باید از توانمندی های موجود برای ایجاد ابزار مالی جدید استفاده کرد. وی افزود: کسب‌وکارهای دانش‌بنیان به چند دسته تقسیم می‌شوند، افزود: کسب‌وکارهای کوچک […]

به گزارش بازار، روح الله دهقانی فیروزآبادی در نشست راهکارهای تامین مالی شرکت های دانش بنیان گفت: تامین مالی شرکت های دانش بنیان نیازمند روش ها و ابزارهای جدید است و باید از توانمندی های موجود برای ایجاد ابزار مالی جدید استفاده کرد.

وی افزود: کسب‌وکارهای دانش‌بنیان به چند دسته تقسیم می‌شوند، افزود: کسب‌وکارهای کوچک و جدید نیازمند کمک‌های بلاعوض هستند، اما کسب‌وکارهای بزرگ‌تر برای توسعه کسب‌وکار به وام‌هایی از چند صد میلیون تا چند میلیارد تومب نیاز دارند.

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: برخی شرکت ها در این حوزه نیز رشد زیادی داشته اند و به اندازه بازار رسیده اند که نیاز به تسهیلات چند 10 میلیاردی تومبا دارد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری افزود: برخی از شرکت های دانش بنیان به حدی رشد کرده اند که حتی معادل 2 یا 3 برابر سود بازار درآمد دارند و تامین مالی آنها نیز گسترده تر است.

دهقانی فیروزآبادی گستره بنگاه های دانش بنیان را متفاوت دانست و اظهار داشت: صندوق های پژوهش و فناوری عموما از بنگاه های کوچک درجه یک و دو حمایت می کنند و صندوق نوآوری و شکوفایی نیز از بنگاه های متوسط ​​درجه سه و دو حمایت می کند. مرحله.

وی گفت: برای تنوع بخشیدن به تامین مالی شرکت های دانش بنیان پیشنهادهایی تهیه شده که با وزارت اقتصاد مطرح می شود.

دهقانی فیروزآبادی افزود: تقریبا 70 شرکت دانش بنیان بیش از 100 نیروی متخصص دارند که میانگین فروش هر یک از آنها از مرز یک میلیارد تومان عبور می کند که بر این اساس مجموع فروش سالانه آنها از 70 میلیارد تومان فراتر رفته است.

معاون علمی، فناوری و اقتصادی دانش بیان ادامه داد: پس از حدود 20 سال فعالیت شرکت های دانش بیان، اکنون طیف متنوعی از این شرکت ها را داریم که در مراحل مختلف فعالیت خود نیازمند انواع حمایت ها هستند.

وی با بیان اینکه نظام بانکداری سنتی ما نیازهای شرکت های دانش بنیان را درک نمی کند، افزود: اکنون حداقل 500 یا 600 شرکت دانش بنیان وجود دارد که برای سرمایه گذاری بسیار جذاب هستند و به آنها توجه نمی شود.

در این جلسه گزارشی از وضعیت فعالیت شرکت های دانش بنیان و روش های تامین مالی آنها ارائه شد و پیشنهاداتی برای تنوع بخشیدن به تامین مالی این شرکت ها و ایجاد بانک تخصصی در این زمینه ارائه شد.

مجید عشقی، مدیرعامل سازمان بورس و اوراق بهادار نیز در این نشست بر ظرفیت بازار سرمایه برای تامین مالی شرکت های دانش بنیان تاکید کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=131461

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.