افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
0

ابراهیم عقیل، فرمانده ارشد حزب الله لبنان که بود؟ / مغز عملیاتی حزب الله به شهادت رسید

  • کد خبر : 370155
ابراهیم عقیل، فرمانده ارشد حزب الله لبنان که بود؟ / مغز عملیاتی حزب الله به شهادت رسید

به گزارش رکنا، مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد که حاج ابراهیم عقیل، فرمانده جهادی جنبش حزب الله در پی حمله بعدازظهر جمعه رژیم صهیونیستی به حومه جنوبی بیروت به شهادت رسید. بر اثر حمله رژیم صهیونیستی به بیروت 16 نفر شهید و 44 نفر دیگر زخمی شده اند. ابراهیم عقیل ملقب به «تحسین» فرمانده نظامی […]

به گزارش رکنا، مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد که حاج ابراهیم عقیل، فرمانده جهادی جنبش حزب الله در پی حمله بعدازظهر جمعه رژیم صهیونیستی به حومه جنوبی بیروت به شهادت رسید.

بر اثر حمله رژیم صهیونیستی به بیروت 16 نفر شهید و 44 نفر دیگر زخمی شده اند.

ابراهیم عقیل ملقب به «تحسین» فرمانده نظامی شهید در حمله رژیم صهیونیستی به حومه جنوبی بیروت، فرمانده نیروهای ویژه حزب الله لبنان موسوم به یگان رضوان بود.

وی یکی از فرماندهان نظامی تأثیرگذار در نیروهای رضوان بود و پس از فواد شکر، دومین فرمانده بزرگ حزب الله لبنان به شمار می رفت. دولت آمریکا برای قتل این فرمانده جهادی حزب‌الله یا ارائه اطلاعات منجر به قتل یا دستگیری او ۷ میلیون دلار جایزه تعیین کرده بود.

نام جهادگر ابراهیم عقیل «تحسین» بود، وی از اعضای ارشد حزب الله بود که در دهه 80 قرن گذشته یکی از عناصر اصلی «نهضت جهاد اسلامی» بود که یکی از گروه های نظامی بود. حزب الله، و انفجار سفارت آمریکا در بیروت تحت تأثیر قرار گرفت، فعال بود.

انفجار مقر تفنگداران دریایی آمریکا در لبنان در سال 1983 از دیگر ماموریت های این گروه جهادی بود که با موفقیت انجام شد. آمریکایی ها ادعا می کنند که او به همراه تیم مربوطه خود از این گروه، عملیات گروگان گیری آلمانی ها و آمریکایی ها را در لبنان نیز انجام داده است.

در سال 2015، وزارت خزانه‌داری آمریکا او را در فهرست افراد تحت تعقیب قرار داد و در سپتامبر 2019، وزارت خارجه آمریکا ابراهیم آگیل را در فهرست افرادی که آمریکایی‌ها معتقدند تروریست هستند، قرار داد.

حزب الله لبنان به عنوان یکی از بزرگترین و شناخته شده ترین گروه های مقاومت اسلامی در منطقه خاورمیانه، همواره نقش مهمی در تحولات سیاسی و نظامی لبنان و منطقه داشته است.

این سازمان که در دهه 1980 و با الهام از انقلاب اسلامی ایران تأسیس شد، به سرعت به یکی از بازیگران کلیدی صحنه سیاسی و نظامی لبنان تبدیل شد.

یکی از افراد کلیدی در ساختار فرماندهی نظامی این سازمان شهید ابراهیم عقیل با نام عملیاتی حاج عبدالقادر بود.

وی به عنوان یکی از فرماندهان برجسته حزب الله شناخته می شد که نقش مهمی در طراحی و اجرای عملیات نظامی این سازمان داشت.

ابراهیم آگیل به عنوان یکی از فرماندهان برجسته حزب الله، سابقه طولانی در فعالیت های نظامی و امنیتی این سازمان داشت.

وی به عنوان یکی از فرماندهان عملیاتی حزب الله در بسیاری از عملیات های مهم این سازمان نقش اساسی داشت.

آگیل که تجربه زیادی در زمینه های نظامی و امنیتی داشت، به عنوان یکی از طراحان و مهندسان عملیات حزب الله در زمینه طراحی و اجرای این عملیات نظامی شناخته می شد.

عقیل به عنوان یکی از اعضای عالی رتبه حزب الله در جلسات مهم راهبردی این سازمان شرکت کرد و در بسیاری از تصمیمات مهم نقش داشت.

یکی از ویژگی های قابل توجه وی توانایی او در مدیریت عملیات نظامی پیچیده بود که موفقیت های چشمگیری برای حزب الله به دست آورد.

یکی از نقاط عطف در دوران نظامی ابراهیم آگیل، نقش او در جنگ 33 روزه حزب الله و رژیم صهیونیستی در سال 2006 بود.

حزب الله در این جنگ با استفاده از تاکتیک های نظامی پیچیده و توانمندی های جنگی نامتقارن توانست ارتش رژیم صهیونیستی را به چالش بکشد. ابراهیم آگیل به عنوان یکی از فرماندهان ارشد حزب الله در این جنگ نقش مهمی در طراحی و اجرای تاکتیک های موفق حزب الله داشت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=370155

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.