افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
0

ابراز نگرانی آمریکا از تشدید تنش در مرز لبنان و فلسطین اشغالی

  • کد خبر : 370852
ابراز نگرانی آمریکا از تشدید تنش در مرز لبنان و فلسطین اشغالی

به گزارش ایرنا به گزارش خبرگزاری رویترز، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا به خبرنگاران در ویلمینگتون ایالت دلاور گفت که هنوز احتمال آتش بس در غزه وجود دارد، اما آمریکا حاضر نیست حرف جدیدی ارائه کند. در مذاکرات سالیوان گفت: آمریکا به همکاری با قطر و مصر که با حماس در تماس هستند ادامه […]

به گزارش ایرنا به گزارش خبرگزاری رویترز، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا به خبرنگاران در ویلمینگتون ایالت دلاور گفت که هنوز احتمال آتش بس در غزه وجود دارد، اما آمریکا حاضر نیست حرف جدیدی ارائه کند. در مذاکرات

سالیوان گفت: آمریکا به همکاری با قطر و مصر که با حماس در تماس هستند ادامه می دهد. با این حال، در عین حال که واشنگتن با اسرائیل در تماس است، در موقعیتی نیست که بتواند توافق رضایت بخشی را بین طرفین پیشنهاد کند.

و افزود: آیا ممکن است در روزهای آینده این وضعیت تغییر کند؟ امکان پذیر است.

سالیوان همچنین خطر تشدید تنش ها در لبنان را “حاد” خواند و گفت: در حالی که خطر تشدید تنش ها واقعی است، ما معتقدیم راه روشنی برای توقف خصومت ها وجود دارد و راه حلی پایدار وجود دارد که ساکنان را به هر دو سو می کشاند. طرف های مرز (فلسطین اشغالی و لبنان) احساس امنیت می کنند، وجود دارد.

رژیم صهیونیستی در جریان عملیات تروریستی روزهای سه شنبه و چهارشنبه (27 تا 28 شهریور) در لبنان، با خرابکاری و منفجر کردن هزاران پیجر، دستگاه های بی سیم و سامانه های ارتباطی، دست کم 37 شهروند لبنانی را به شهادت رساند و بیش از 4000 تن را مجروح کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان روز پنجشنبه (۸ شهریور) تاکید کرد که رژیم صهیونیستی با عملیات تروریستی اخیر خود در لبنان همه خطوط قرمز را زیر پا گذاشته و تاوان زیادی خواهد پرداخت.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پیش از این اعلام کرده بود که «واشنگتن نمی‌خواهد شاهد تشدید درگیری‌ها در خاورمیانه از سوی هیچ یک از طرف‌های افزایش تنش در منطقه بین حزب‌الله و اسرائیل باشد» و در عین حال دفاع از اسرائیل را برجسته کرده بود. کشور شما علیه این رژیم

متیو میلر تصریح کرد که واشنگتن متعهد به “دفاع از اسرائیل” در برابر گروه های مقاومت از جمله حزب الله است، اما در عین حال اولویت واشنگتن را کاهش تنش عنوان کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=370852

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.