افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
0

ابراز تمایل تاجیکستان برای استفاده از تجربیات موفق برق ایران

  • کد خبر : 374152
ابراز تمایل تاجیکستان برای استفاده از تجربیات موفق برق ایران

به گزارش بازار وزارت نیرو، «دلیر جمعه» در نشست مشترک مدیران ارشد صنعت آب و برق ایران و تاجیکستان با موضوع اقتصاد برق و با هدف انتقال تجربیات موفق ایران در حوزه اصلاحات اقتصادی صنعت برق در ستاد وزارت نیرو ضمن استقبال از واردات تجهیزات. ایران الکتریک اصلاحات اقتصادی صنعت برق ایران را مثبت ارزیابی […]

به گزارش بازار وزارت نیرو، «دلیر جمعه» در نشست مشترک مدیران ارشد صنعت آب و برق ایران و تاجیکستان با موضوع اقتصاد برق و با هدف انتقال تجربیات موفق ایران در حوزه اصلاحات اقتصادی صنعت برق در ستاد وزارت نیرو ضمن استقبال از واردات تجهیزات. ایران الکتریک اصلاحات اقتصادی صنعت برق ایران را مثبت ارزیابی کرد.

وی با اشاره به دیدار مشترک خود با وزیر نیرو افزود: ایران و تاجیکستان تجربیات مشترک و ارزشمندی در زمینه ساخت و توسعه نیروگاه ها دارند و تاجیکستان آمادگی دارد از دیگر تجربیات موفق ایران در این زمینه بهره مند شود. اقتصاد و مدیریت بازار انرژی

در ادامه این نشست معاون بازار برق ایران درباره بازار برق کشورمان و سازوکار فروش برق گفت: بازار برق ایران به صورت متمرکز مدیریت می شود و در سال های اخیر با هدف رفع مشکلات مالی، افزایش حوزه های سرمایه گذاری، افزایش شفافیت و ایجاد امکان خرید آگاهانه توسط مشترکان. اصلاحات اساسی در ساختار بازار برق ایران انجام شده است.

«بهروز احمدی» با بیان اینکه در حال حاضر امکان تامین برق مستقیم از طریق نیروگاه ها برای مصرف کنندگان بزرگ از طریق بورس برق وجود دارد، گفت: کلیه مشترکان بیش از یک مگاوات و شرکت های توزیع به نمایندگی از مشترکان کوچک و شرکت های برق منطقه ای می توانند از طریق سامانه برق اقدام به خرید برق کنند. بازار سهام و مستقیماً از نیروگاه های بخش دولتی و خصوصی.

وی به استقرار سه تابلوی خرید و فروش برق در بورس اشاره کرد و گفت: در حال حاضر سه تابلوی برق «آزاد، اول و برق سبز» در بورس انرژی ایران ایجاد شده و خریداران این پنل مشترک هستند. بالای یک مگاوات برای مصرف بیشتر از سهمیه.

معاون بازار برق ایران در خصوص پنل اول ادامه داد: در این پنل تمامی نیروگاه ها موظف به تامین برق برای تمامی مشترکان هستند و مشترکان بیش از یک مگاوات و شرکت های توزیع موظفند در محدوده تعیین شده از این تابلو برق خریداری کنند.

احمدی درباره گرین برد اضافه کرد: در تابلوی سبز نیروگاه های تجدیدپذیر به عنوان تامین کننده مجاز فعال هستند و متقاضیان روی این تابلو، مشترکان صنعتی و اداری بیش از یک مگاوات، برق را برای مصرف برق بالای سهم خریداری می کنند.

احسان ذبیح زاده مدیرکل دفتر برنامه ریزی یکپارچه توانیر در خصوص ساختار تعرفه و انواع مشترکین برق در ایران گفت: به طور کلی تعرفه برق در ایران زیر یک سنت در هر کیلووات ساعت است. الگوی مصرف برق مشترکان داخلی نیز بر اساس پنج منطقه عادی گرمسیری 1، گرمسیری 2، گرمسیری 3 و گرمسیری 4 تعیین می شود.

وی با اشاره به اینکه در فصل گرم سال امسال تقاضای برق مصرفی ایران به 80 هزار مگاوات رسید، گفت: در فصل گرم سال 1392، نیاز برق ایران حدود 50 هزار مگاوات بود و در 10 سال گذشته 30 هزار مگاوات به این تقاضا اضافه شده است. .

ذبیح زاده با اشاره به انواع مصرف کنندگان برق در ایران تصریح کرد: صنایع 36.7 درصد، خانوارها 31 درصد، کشاورزی 14 درصد، بخش دولتی 9.2 درصد، بازرگانی 7.8 درصد و روشنایی 4.1 درصد برق ایران را مصرف می کنند.

وی در خصوص نرخ برق مشترکان مختلف افزود: نرخ برق سراسری در ایران در چارچوب مدل کمتر از نیم سنت در هر کیلووات ساعت است و به طور کلی میانگین قیمت برق در ایران هشتاد سنت برآورد شده است. . در هر کیلووات ساعت

در بخشی دیگر از این نشست، «مجید ودودی» مدیر دفتر ضمانت مالی شرکت آب نیرو به ارائه توضیحاتی در خصوص ظرفیت های مهندسی ایران و توانمندی های آن در ساخت نیروگاه ها و نگهداری این نوع نیروگاه ها و اعلام آمادگی ایران پرداخت هرگونه همکاری و انتقال تخصص نیروگاهی به تاجیکستان.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=374152

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.