افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
0

آیین نامه لایحه عفاف و حجاب در حال تدوین است و تاخیری در اجرای آن وجود ندارد.

  • کد خبر : 407885
آیین نامه لایحه عفاف و حجاب در حال تدوین است و تاخیری در اجرای آن وجود ندارد.

علیرضا عباسینماینده مردم کرج در گفت و گو با خبرنگار صبح مجلس در خصوص این ابلاغیه لایحه عفاف و حجابجزئیات این لایحه و روند اجرایی آن را تشریح کرد. عباسی بیان کرد: مسائل فرهنگی در کشور نیاز به رویکرد ایجابی و سلبی دارد، کار فرهنگی باید در اولویت باشد اما گاهی اقدامات منفی نیز احساس […]

علیرضا عباسینماینده مردم کرج در گفت و گو با خبرنگار صبح مجلس در خصوص این ابلاغیه لایحه عفاف و حجابجزئیات این لایحه و روند اجرایی آن را تشریح کرد.

عباسی بیان کرد: مسائل فرهنگی در کشور نیاز به رویکرد ایجابی و سلبی دارد، کار فرهنگی باید در اولویت باشد اما گاهی اقدامات منفی نیز احساس می شود.
وی با بیان اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، تصریح کرد: ابتدا باید سعی کنیم از بیمار شدن فرد جلوگیری کنیم اما اگر بیمار شد نیاز به درمان دارد که ممکن است شامل جراحی یا دارو باشد. مسائل فرهنگی نیز مشابه این رویکرد است.

نماینده مردم کرج در ادامه به بررسی لایحه عفاف و حجاب پرداخت و گفت: در این لایحه که بیش از یک سال است روی آن کار می شود به نقاط مثبت و منفی توجه ویژه ای شده است. برخلاف تبلیغات منفی که بیشتر به قسمت های منفی می پردازد، بیش از 80 درصد صورتحساب به آثار مثبت اختصاص دارد. در این لایحه تخصیصی برای نهادهای مختلف از جمله آموزش، آموزش عالی، بهداشت و سایر بخش ها در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه این لایحه پس از کش و قوس های فراوان شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام در نهایت به تصویب رسید، اذعان داشت: اکنون باید توسط رئیس مجلس ابلاغ و سپس توسط دولت اجرایی شود. عباسی در خصوص احتمال تاخیر در اجرای قانون گفت: با توجه به شرایط فعلی ممکن است اجرای قانون یک یا دو ماه به تاخیر بیفتد اما آیین نامه اجرایی آن در حال تهیه است و تاخیری در آن وجود ندارد. روند قانونگذاری و اجرا

عباسی تصریح کرد: این قانون باید به صورت قطعی اجرا شود و همه نهادهای مسئول در کشور در اجرای آن مشارکت داشته باشند. ما کشوری اسلامی هستیم و حفظ ارزش‌های دینی و عفت زنان از اولویت‌های ماست. صرف نظر از جهت گیری سیاسی، همه ما موظفیم از این فضا محافظت کنیم.

وی در پایان افزود: تهیه آیین نامه اجرایی در حال انجام است و پس از ابلاغ قانون بلافاصله وارد مرحله اجرا می شود. در اجرای این قانون تاخیری وجود نخواهد داشت و دولت نیز خود را متعهد به اجرای قوانین بالادستی از جمله این لایحه می داند./انتهای پیام

لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=21002

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=407885

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.