افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
0

آیین شکرگزاری برداشت گندم و آغاز سال جدید کشاورزی – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 369132
آیین شکرگزاری برداشت گندم و آغاز سال جدید کشاورزی – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر ، با حضور استاندار لرستان آیین شکرگزاری برداشت گندم و آغاز سال جدید کشاورزی در شهرستان بروجرد برگزار شد. ابوطالب شفقت استاندار لرستان در این مراسم اظهار داشت: شرط پایداری نظام و کشور استقلال فکری و اقتصادی است که بر پایه کشاورزی و تولید استوار است. وی با اشاره به تاکیدات […]

به گزارش خبرگزاری مهر ، با حضور استاندار لرستان آیین شکرگزاری برداشت گندم و آغاز سال جدید کشاورزی در شهرستان بروجرد برگزار شد.

ابوطالب شفقت استاندار لرستان در این مراسم اظهار داشت: شرط پایداری نظام و کشور استقلال فکری و اقتصادی است که بر پایه کشاورزی و تولید استوار است.

وی با اشاره به تاکیدات امام (ره) و رهبر انقلاب بر امنیت غذایی، تصریح کرد: امنیت غذایی در گروه توسعه کشاورزی و پایداری جمعیت روستایی به عنوان والدین است

قابلیت افزایش مساحت باغات انجیر معمولاً به 2500 هکتار.

استاندار لرستان به یکی از اشتباهات راهبردی رخ داده در کشاورزی کشور در دهه های اخیر اشاره کرد و گفت: شروع ساخت سدها از پایین دست یکی از اشتباهات راهبردی دهه های گذشته بود که باعث عدم پیشرفت بهتر آن شده است. مدیریت منابع آب به ویژه در کشاورزی».

شفقت ادامه داد: اگر قرار بود ساخت سد در بالادست آغاز شود هم مناطق بالادست و هم پایین دست از نعمت آب در کشاورزی بهره مند می شدند.

وی افزود: با این حال هنوز دیر نشده و با برنامه ریزی مناسب و طراحی بهتر می توان این کمبود را جبران کرد.

استاندار لرستان دستاوردهای مهم کشاورزی در لرستان را برشمرد و گفت: دستاوردهای کشاورزان نمونه در تولید باید به عنوان الگویی برای سایر کشاورزان و مردم ارائه شود.

شفقت نحوه مصرف آب در کشاورزی را از دیگر موضوعات مهم مدیریت و بهره وری بالاتر برشمرد و تصریح کرد: نحوه صحیح مصرف آب باید با رویکرد جهاد کشاورزی و آب منطقه ای برای کشاورزان تبیین شود.

و افزود: مثلاً برخی مزارع اشتباه می کنند. غرق کردن می شوند و در این رابطه باید بررسی شود.

استاندار لرستان همچنین به باغات انجیر لرستان در منطقه سودان و پلدختر اشاره کرد و گفت: با مدیریت مصرف آب می توان این باغات را از 1200 هکتار به 2500 هکتار رساند.

ضرورت صادرات محصولات کشاورزی

شفقت تبیین کشاورزی در بین دانش آموزان را اقدامی اساسی برای سال های آتی دانست و اظهار داشت: آموزش و پرورش باید زمینه بازدید از مزارع در تولید را برای دانش آموزان فراهم کند.

وی گفت: اگر دانش آموزان ما در زمینه کشاورزی آموزش های خوبی ببینند، جمعیت بیشتری از نسل آینده به سمت کشاورزی گرایش پیدا می کنند.

استاندار لرستان تغییر کاربری اراضی کشاورزی را یکی دیگر از معضلات این حوزه برشمرد و تاکید کرد: سازمان جهاد کشاورزی موظف است مقاومت جدی و جلوگیری از تغییر کاربری غیرقانونی اراضی کشاورزی داشته باشد.

شفقت فعالیت و پویایی کارگروه اقتصاد کشاورزی استان را برجسته کرد و گفت: جلسات این قرارگاه به صورت دوره ای برگزار شد و در آن تمامی نهادهای ذیربط موظف شدند مشکلات تولید محصولات کشاورزی را حل و به بقای روستائیان کمک کنند. .

وی بر صادرات محصولات کشاورزی از استان تاکید کرد و افزود: توان صادرات محصولات در نهایت منجر به استقلال اقتصادی به عنوان رکن اصلی مقاومت در برابر تحریم ها و فشارهای دشمنان ملت می شود.

استاندار لرستان تاکید کرد: جنگ امروز جنگ اقتصادی است و کشاورزان همانطور که در هشت سال دفاع مقدس در دفاع از خاک کشور موثر بودند امروز نیز با محصولات کشاورزی کشور را به پیروزی خواهند رساند.

بنابراین گزارش، میانگین تولید گندم در استان بین چهار تا پنج تن در هکتار آبی است که تولید گندم استان لرستان طی دو سال گذشته است. چندین بار گذشته به روز شده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=369132

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.