افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
1

آیفون 15 امکان محدود کردن شارژ باتری را مهیا می‌کند

  • کد خبر : 77225
آیفون 15 امکان محدود کردن شارژ باتری را مهیا می‌کند

سری آیفون 15 بالاخره بعد از مدت‌ها به صورت رسمی رونمایی شد و یکی از مهمترین تغییراتی که البته کاربران سالیان زیادی منتظر آن بودند، اضافه شدن پورت USB-C به جای درگاه اختصاصی لایتنینگ است. البته، این تغییر تنها به همین سادگی نیست و یک ویژگی نرم افزاری جدید هم به واسطه اضافه […]


سری آیفون 15 بالاخره بعد از مدت‌ها به صورت رسمی رونمایی شد و یکی از مهمترین تغییراتی که البته کاربران سالیان زیادی منتظر آن بودند، اضافه شدن پورت USB-C به جای درگاه اختصاصی لایتنینگ است. البته، این تغییر تنها به همین سادگی نیست و یک ویژگی نرم افزاری جدید هم به واسطه اضافه شدن پورت USB-C در دسترس کاربران آیفون قرار گرفته است. بر اساس کدهای منبع یافت شده در نسخه بتای iOS 17 که برای توسعه دهندگان منتشر شده، اپل ممکن است به شما اجازه دهد حداکثر میزان شارژ باتری را در آیفون‌های جدید خود محدود کنید. به نظر می‌رسد این ویژگی تنها در سری آیفون 15 در دسترس خواهد بود. با اسمارتک نیوز همراه باشید.

این ویژگی به خودی خود بسیار ساده است. شما حداکثر میزان شارژ را به درصد معینی محدود می‌کنید، در نتیجه باتری بعد از رسیدن به آن درصد دیگر شارژ نشده و از نظر تئوری در طولانی مدت سلامت آن حفظ خواهد شد. بدیهی است که چنین قابلیتی باعث خواهد شد تا نتوانید از ظرفیت کامل باتری استفاده کنید و تنها در صورتی می‌تواند مفید باشد که بخواهید گوشی خود را برای مدت طولانی در حالت شارژ نگه دارید، مانند شارژ شبانه.

به طور معمول، iOS پیامی را روی صفحه قفل نمایش می‌دهد که به شما می‌گوید آیفون شما با ظرفیت کامل خود شارژ می‌شود و هنگامی که این ویژگی فعال شود، به شما هشدار خواهد داد که فقط تا حداکثر میزان شارژ تنظیم شده پیش خواهد رفت.


بیشتر بخوانید:


قابل ذکر است که این ویژگی جدید گوشی‌های آیفون با ویژگی «شارژ بهینه باتری» (Optimized Battery Charging) که در برخی از گوشی‌های اندرویدی دیده می‌شود متفاوت است. شارژ بهینه باتری به این صورت عمل می‌کند که ابتدا 80 درصد ظرفیت باتری را پر کرده و سپس بقیه را قبل از اینکه گوشی را از برق بکشید شارژ می‌کند. شایان ذکر است که گوشی اندرویدی زمان جدا کردن گوشی از شارژ را طبق عادت‌های قبلی شما پیش‌بینی می‌کند.




لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=77225

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.