افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
2

آیت الله محسن قمی; رای اول کارشناسان تهران کیست؟

  • کد خبر : 220080
آیت الله محسن قمی;  رای اول کارشناسان تهران کیست؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آیت الله محسن قمی بر اساس نتایج اولیه انتخابات خبرگان، نفر اول استان تهران در این انتخابات است. در سه دوره گذشته مقننه نیز به عنوان نماینده مردم تهران در جمع خبرگان حضور داشت. آیت الله محسن قمی در سال 1339 به دنیا آمد. ح در روستای مامازند ورامین. در 11 […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آیت الله محسن قمی بر اساس نتایج اولیه انتخابات خبرگان، نفر اول استان تهران در این انتخابات است. در سه دوره گذشته مقننه نیز به عنوان نماینده مردم تهران در جمع خبرگان حضور داشت.

آیت الله محسن قمی در سال 1339 به دنیا آمد. ح در روستای مامازند ورامین. در 11 سالگی به قم رفت و به تحصیل علوم دینی پرداخت.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی به تحقیق، تحصیل و تدریس در روستاها پرداخت و با شروع جنگ تحمیلی به همراه برادران خود به جبهه های نبرد خیر علیه منکر رفت. و در سال 1360 در حصر آبادان مجروح شد و به درجه جانبازی نائل آمد.

در جریان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس 5 نفر از خانواده آیت الله قمی به شهادت رسیدند:
شهید حسن قمی فرمانده سپاه بوکان 17/6/1359 شهید علی قمی پاسدار – 19/10/1359 شهید حاج ولی الله قمی جانباز دانشجو و مدیر بنیاد شهید پاکدشت 5/5 / 1367، شهید وحید قمی، دانش آموز سوم دبیرستان و فرزند شهید حسن قمی – 25/5/1362، همچنین مادر آیت الله قمی، حاجیه شهیده منور کفایی نژاد تهرانی به دست آل سعود در جریان ابطال مشرکین به شهادت رسید. مراسم حج در سال 1366.

آیت الله قمی تحصیلات حوزوی خود را در سطح عالی نزد اساتید ارجمندی چون آیات فاضل لنکرانی، ستوده، اعتمادی، صلواتی و صالحی مازندرانی به پایان رساند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357 در دروس خارج فقه و اصول شرکت کرد. حضور آیت وحید خراسانی، سید موسی شبیری زنجانی، حاج شیخ آقا تبریزی، شمس خراسانی و در محضر اساتید ارجمند آیات جوادی املی، مصباح یزدی، املی و انصاری شیرازی به فراگیری فلسفه و عرفان نظری پرداختند.

وی علاوه بر تحصیلات حوزوی، فوق لیسانس و دکترای خود را به ترتیب در رشته فلسفه ناب و فلسفه غرب در دانشگاه تهران به پایان رساند.

آیت الله محسن قمی تاکنون سه دوره نمایندگی مردم تهران را بر عهده داشته است. وی همچنین بین سال‌های 1378 تا 1384 به عنوان رئیس نهاد نمایندگی حقوقی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی فعالیت می‌کرد. آیت‌الله قمی از سال 1383 معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری بود.

آیت الله محسن قمی علاوه بر مسئولیت های فوق، عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضویت در هیات امنای دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم و عضویت در شورای نظارت بر مطبوعات را نیز در کارنامه خود دارد.

2727

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=220080

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.