افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
3

آیت الله اعرافی: من از مهاجرت نخبگان ابراز نگرانی کرده ام

  • کد خبر : 208859
آیت الله اعرافی: من از مهاجرت نخبگان ابراز نگرانی کرده ام

مدیر سمینارها گفت: هیچ گاه بدون ابراز نگرانی از مهاجرت نخبگان و از دست رفتن سرمایه های کشور با مسئولان دیدار نکرده ام. آیت الله علیرضا اعرافی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: چند سال پیش در شورای عالی انقلاب فرهنگی طرحی برای شناسایی عوامل مهاجرت نخبگان مشخص شد که وسیله کار نخبگان در […]

مدیر سمینارها گفت: هیچ گاه بدون ابراز نگرانی از مهاجرت نخبگان و از دست رفتن سرمایه های کشور با مسئولان دیدار نکرده ام.

آیت الله علیرضا اعرافی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: چند سال پیش در شورای عالی انقلاب فرهنگی طرحی برای شناسایی عوامل مهاجرت نخبگان مشخص شد که وسیله کار نخبگان در کشور است. بخش خصوصی و دانشگاه ها حیثیت و معیشت یکی از عوامل اصلی مهاجرت و مسائل فرهنگی و سیاسی آخرین عوامل بود، بنابراین باید به حل کوچ نخبگان توجه کرد.

وی افزود: حضور نخبگان در خارج از کشور و بازگشت آنها به کشور و ارتباط با کشورهای دیگر بلامانع است اما اگر مهاجرت موجی شود قطعا جای نگرانی دارد. من در هیچ دیداری با مسئولان، نگرانی خود را از مهاجرت نخبگان و از دست رفتن سرمایه های کشور ابراز نمی کنم. در برنامه های دولت می گویم اولویت با علم و نخبگان باشد.

مدیر سمینارها خاطرنشان کرد: نخبه گاهی کل کشور را تحت تأثیر قرار می دهد و حتی نبود نخبه برای کشور چالش ایجاد می کند.

وی تاکید کرد: موسسات و دانشگاه ها در برنامه ریزی برای جذب نخبگان حائز اهمیت هستند و باید برای صیانت از آنها برنامه ریزی جامعی در نظر گرفته شود.

اعرافی با بیان اینکه در جذب نخبگان مشکل داریم، افزود: گاهی مهاجرت ها اغراق آمیز است و این بزرگ نمایی نباید وجود داشته باشد. به هر حال مشکلی در این زمینه وجود دارد بنابراین ما نیاز به راهکار و برنامه داریم و مسئولان باید به وظایف خود توجه کنند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=208859

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.