به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، برخی تحقیقات نشان داده است افرادی با گروه های خونی متفاوت ممکن است نسبت به برخی بیماری ها حساسیت بیشتری داشته باشند. گروه خونی A ممکن است بیشتر مستعد ابتلا به عفونت های ویروسی و برخی سرطان ها باشید. گروه خونی B ممکن است بیشتر مستعد ابتلا به عفونت های باکتریایی باشید. گروه خونی AB ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی بیشتر باشد. گروه خونی ممکن است کمتر مستعد ابتلا به عفونت های ویروسی باشید، اما ممکن است بیشتر مستعد ابتلا به برخی بیماری های خودایمن باشید. البته قابل ذکر است که نمی توان بیماری را صرفا بر اساس گروه خونی تشخیص داد. گروه خونی ممکن است یکی از عوامل خطر باشد، اما عوامل ژنتیکی، محیطی و سبک زندگی نیز نقش مهمی دارند.

تقویت کمی و کیفی خون می تواند تاثیر مثبتی در درمان بیماری ها داشته باشد. به خصوص در شرایطی که کمبود آهن یا کم خونی وجود دارد، مصرف غذاهای غنی از آهن و ویتامین ها ممکن است مفید باشد.

برخی از نظریه ها (مانند نظریه دکتر پیتر دادامو) این را نشان می دهد رژیم غذایی باید با توجه به گروه خونی تنظیم شود. یعنی هر گروه خونی باید غذای خاصی مصرف کند. افراد دارای گروه خونی A باید سبزیجات، غلات کامل، سویا و لبنیات کم چرب مصرف کنند. برای افراد دارای گروه خونی B مصرف لبنیات، گوشت قرمز، سبزیجات و میوه ها ضروری است. گروه خونی AB می تواند ترکیبی از مواد غذایی مناسب برای گروه های A و B مصرف کند. برای افراد دارای گروه خونی O پروتئین حیوانی، سبزیجات و میوه ها مفید است.

اگرچه ممکن است در برخی موارد گروه خونی با بیماری‌ها مرتبط باشد، اما هنگام تشخیص و درمان بیماری‌ها باید عوامل زیادی را در نظر گرفت. مشاوره با پزشک و متخصص تغذیه برای تغذیه کافی و درمان های پزشکی ضروری است.