افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
1

آیا کارگران مالک می شوند؟

  • کد خبر : 119595
آیا کارگران مالک می شوند؟

آفتاب نیوز: در راستای ساخت مسکن کارگران، تفاهم نامه ساخت 200 هزار واحد مسکونی کارگران، بازنشستگان و مستمری بگیران در دی ماه 1397 بین وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و راهداری و شهرسازی منعقد شد. مدتی بعد اتاق تعاون و وزارت راه و شهرسازی تفاهم نامه ای برای ساخت 200 هزار واحد مسکونی در […]

آفتاب نیوز:

در راستای ساخت مسکن کارگران، تفاهم نامه ساخت 200 هزار واحد مسکونی کارگران، بازنشستگان و مستمری بگیران در دی ماه 1397 بین وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و راهداری و شهرسازی منعقد شد. مدتی بعد اتاق تعاون و وزارت راه و شهرسازی تفاهم نامه ای برای ساخت 200 هزار واحد مسکونی در مجاورت شهرک های صنعتی امضا کردند که بر اساس آن، طرح ساخت 400 هزار واحد مسکونی از جمله 200 هزار واحد مسکونی در مجاورت شهرک های صنعتی انجام شد. توسط اتاق تعاون و 200000 واحد توسط تعاونی ها.

بر اساس آخرین گزارش ها، ساخت 400 هزار واحد مسکونی کارگری در استان های مختلف کشور آغاز شده و سالانه باید طراحی و اجرای حدود 150 هزار واحد مسکونی انجام شود.

بر اساس اعلام وزیر کار، وزارت کار برای تامین یک میلیون واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن، تلاش دارد کمک های ویژه ای به جامعه کارگری و کارگران برای خانه دار شدن داشته باشد. طبق اعلام معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کل هدف تعاونی ها در ساخت و ساز واحدهای نهضت ملی مسکن، 400 هزار واحد مسکونی در مدت چهار سال است که 200 هزار واحد از آن توسط معاونت تعاون بخش کار و 200 هزار واحد دیگر توسط اتاق تعهد شده است. همکاری ایران ساخته و محقق خواهد شد.

در روزهای اخیر سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از نگرانی برای تامین مسکن کارگران خبر داد و گفت: در تلاش هستیم در موضوع تعهد دولت سیزدهم برای تامین یک میلیون خانوار کمک ویژه ای داشته باشیم. در قالب طرح نهضت ملی مسکن. کارگران نیز می توانند مالک شوند.

به گفته وی، وزارت کار در تلاش است تا اقدامات موثری در خصوص مسکن کارگران انجام دهد، برای این منظور از وزارت راه و شهرسازی، سایر دستگاه‌ها و بانک‌های عامل دعوت کرده‌ایم تا در جلسه‌ای به این منظور حضور یابند.

وزیر کار ابراز امیدواری کرد در چارچوب بحث ساخت سالانه یک میلیون مسکن برای اقشار مختلف جامعه، کمک های ویژه ای به کارگران در حوزه مسکن صورت گیرد.

با توجه به این موضوع، معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بهره برداری از 1300 خانه در قالب نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: بر اساس تفاهم نامه امضا شده، سهم تعاونی ها 400 هزار مسکن بوده است. که 62 هزار واحد آن آغاز شده و خانه اولی ها در قالب تعاونی های نهضت ملی مسکن در مجموع 1300 واحد آماده افتتاح و بهره برداری است.

وزارت کار به دنبال مسکن برای کارگران است

به گفته وی، ساخت بیش از 25 هزار مسکن در سراسر کشور آغاز شده و پروژه های آنها در چارچوب بخش تعاونی در حال پیشرفت است.

ششم مهرماه سال جاری، بر اساس اجرای تفاهم نامه بین اتاق تعاون ایران و وزارت راه و شهرسازی مبنی بر ساخت 200 هزار واحد مسکونی، عملیات ساخت 600 واحد مسکونی پروژه مسکن ویلایی یزد آغاز شد. خانه ها واحدها در چارچوب طرح نهضت ملی مسکن.

اتاق تعاون ایران علاوه بر اجرای طرح 600 واحدی یزد در سایر استان‌های کشور از جمله البرز، سمنان، قزوین، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی، ساخت واحدهای مسکونی را نیز در دستور کار قرار داده است. شکل جنبش ملی مسکن

با توجه به اینکه ساخت این واحدها با مداخله فنی مدیران بخش تعاون و صنعت انجام می شود، می تواند در زمره طرح های موفق طرح ملی نهضت مسکن قرار گیرد که عملیات ساخت آن با نگاه اجتماعی و فرهنگی پیش می رود. پروژه متقاضیان

در حال حاضر زمین برای بیش از 100000 واحد مسکونی در سراسر کشور در قالب شهرک های صنعتی و نواحی صنعتی فراهم شده است.

اکنون مسئله مسکن به یکی از مشکلات و دغدغه های اساسی کشور و خانواده های کارگری تبدیل شده است. به گفته کارشناسان، اجرای طرح نهضت ملی مسکن در صورت موفقیت آمیز بودن می تواند تاثیر بسزایی در کنترل قیمت مسکن و مسکن اقشار مختلف جامعه به ویژه اقشار محروم و کم درآمد داشته باشد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=119595

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.