افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 3 October , 2024
1

آیا پیش‌بینی جدید از آینده بازار نفت تغییر می‌کند؟

  • کد خبر : 383418
آیا پیش‌بینی جدید از آینده بازار نفت تغییر می‌کند؟

به گزارش خبرآنلاین، پس از ترور اسماعیل هنیه در تهران، مردم نفس خود را حبس کردند، اما بر خلاف تصور تهران، حداقل در آن زمان از حمله به اسرائیل خودداری کردند. سه شنبه شب در حالی که نفس تان حبس شده بود گفته شد که جمهوری اسلامی ایران با حدود 200 موشک به چندین نقطه […]

به گزارش خبرآنلاین، پس از ترور اسماعیل هنیه در تهران، مردم نفس خود را حبس کردند، اما بر خلاف تصور تهران، حداقل در آن زمان از حمله به اسرائیل خودداری کردند. سه شنبه شب در حالی که نفس تان حبس شده بود گفته شد که جمهوری اسلامی ایران با حدود 200 موشک به چندین نقطه در اسرائیل حمله کرده است.

این تنش ها نقطه عطفی در بحبوحه جنگی تلقی می شود که ارتش اسرائیل به فلسطین و لبنان تحمیل کرده است. اقتصاد منطقه‌ای است که به شدت تحت تأثیر تنش‌های سیاسی و نظامی قرار گرفته است و قیمت نفت یکی از شاخص‌هایی است که پس از تنش‌ها، به‌ویژه در منطقه خاورمیانه (مرکز تولید نفت در جهان) جهش‌های قیمتی زیادی را تجربه کرد. حمله اخیر به اسرائیل باعث شد

محمدعلی خطیبی، سفیر سابق ایران در اوپک، درباره تفاوت تاثیر تنش‌های سیاسی-نظامی بر بازار جهانی نفت اظهار می‌کند: تنش‌های مختلفی که رخ می‌دهد و نمونه‌های متعددی از گذشته تا کنون را شامل می‌شود، نشان می‌دهد که اگر نوسانات فقط به این دلیل است که تنش هایی وجود دارد، اثرات آنها کوتاه مدت و موقت است در واقع یک تنش یا یک رویداد غیرقابل پیش بینی اثرات لحظه ای و گاهی شدید دارد، اما مدت زمان آن اغلب زیاد نیست.

و ادامه داد: تنها آن دسته از نوسانات دارای ثبات هستند که علاوه بر اثرات روانی، اثرات عینی یا واقعی بر مشکل داشته باشند، به عبارت ساده تر، اثرات تنش زمانی پایدار خواهد بود که واقعیت عینی دستخوش تغییرات اساسی شود. بنابراین، انتظارات روانشناختی می تواند باعث یک سری رویدادها شود، اما این واقعیت عینی است که روند را شکل می دهد.

خطیبی گفت: با توجه به تنش های اخیر در خاورمیانه و افزایش 5 درصدی قیمت طلای سیاه در بازارهای جهانی آنچه باید مورد توجه قرار گیرد واقعیت های عینی مانند عرضه و تقاضا است. به نظر من این مولفه ها در حوزه بازار ارز یا بازار سرمایه بسیار تعیین کننده هستند. مگر اینکه این تنش شدیدتر شود.”

این کارشناس بازار جهانی نفت تاثیرات حمله سپاه به اسرائیل را موقتی و کوتاه مدت دانست.

سفیر سابق ایران در اوپک خاطرنشان کرد: اگر تنش به گونه ای افزایش یابد که بر مولفه های کلیدی مانند عرضه تأثیر بگذارد، قطعاً تأثیر آن بلندمدت خواهد بود، به عنوان مثال، اگر به نقطه ای برسد که عرضه نفت کاهش یابد یا متوقف شود، تأثیر افزایش قیمت در بازار طولانی تر خواهد بود.

خطیبی درباره چشم انداز بازار جهانی نفت گفت: اصلی ترین موضوعی که می تواند منجر به افزایش قیمت نفت شود، وضعیت اقتصاد جهان است و در دوره رونق سالانه دو تا سه میلیون رشد تقاضا وجود دارد. که قیمت ها را به طور قابل توجهی بالا نگه می دارد و محرک مهمی برای افزایش تولید است «متاسفانه در سال های اخیر رشد تقاضای سالانه کمتر از یک میلیون بشکه بوده است که اغلب توسط تولیدکنندگان غیراوپک تعیین می شود که بدون توجه به قیمت ها، گاهی اوقات تولید خود را افزایش می دهند. .

روسیه یکی از مهمترین کشورهای نفتی غیرعضو اوپک است و با تولید بیش از 10 میلیون بشکه در روز در کنار عربستان سعودی و آمریکا یکی از سه تولیدکننده بزرگ نفت در جهان محسوب می شود. جهان جهان

این دیپلمات نفتی شکوفایی اقتصاد جهانی را پدید آورنده انواع «برد-برد» در بازار نفت دانست که هم به نفع تولیدکنندگان و هم مصرف کنندگان است.

۲۲۳۲۲۹

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=383418

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.