افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

آیا وزارت کشور حضور مهاجران غیرقانونی را مدیریت می کند؟

  • کد خبر : 339829
آیا وزارت کشور حضور مهاجران غیرقانونی را مدیریت می کند؟

به گفته یک روزنامه نگار سیاسی حیاتایران در سال های اخیر به عنوان یکی از مهم ترین مقاصد مهاجرتی برای اتباع خارجی شناخته شده است. این وضعیت نه تنها چهره اجتماعی و اقتصادی کشور را تغییر داده است، بلکه تأثیرات چشمگیری بر ابعاد امنیت ملی نیز داشته است. بیشتر این مهاجران افغانی هستند که به […]

به گفته یک روزنامه نگار سیاسی حیاتایران در سال های اخیر به عنوان یکی از مهم ترین مقاصد مهاجرتی برای اتباع خارجی شناخته شده است. این وضعیت نه تنها چهره اجتماعی و اقتصادی کشور را تغییر داده است، بلکه تأثیرات چشمگیری بر ابعاد امنیت ملی نیز داشته است.

بیشتر این مهاجران افغانی هستند که به دلایل مختلف از جمله جنگ، فقر و ناکامی های اقتصادی به ایران پناهنده شده اند. این حضور در کنار مزایای اقتصادی مانند نیروی کار ارزان، چالش هایی مانند افزایش بار در مناطق مرزی و کلان شهرها را به همراه دارد.

حضور بیگانگان در ایران پیامدهایی در عرصه های طبیعی، زیست محیطی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارد. مهاجرت غیرقانونی به ویژه یک چالش جدی برای امنیت کشور است. این وضعیت باعث نگرانی در مورد مسائلی مانند افزایش جرم و جنایت، فقر و نابرابری های اجتماعی شده است.

سید روح الله موسوی عضو کمیسیون داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی حیاتدرباره طرح اصلاح قانون ورود و اقامت اتباع خارجی گفت: از این نظر طرحی در حال ارائه به کمیسیون است که در اولویت بررسی قرار دارد.

موسوی درباره مدیریت اتباع غیرمجاز گفت: کمیسیون به زودی جلسات متعددی را با مومنی وزیر کشور برای مدیریت اتباع غیرمجاز برگزار می کند.

از سوی دیگر سردار عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس پایتخت با اشاره به جمع آوری اتباع خارجی تاکید کرد: این افراد باید مجوز داشته باشند، در صورت نداشتن مجوز اقامت، حضورشان ممنوع است و مشمول مشمولیت می شوند. طرد شدن . ما آنها را بر اساس توانایی حمل به مرز جمع آوری می کنیم. این افراد شامل کسانی می شوند که مدت اعتبار آنها به پایان رسیده و تمدید نشده و یا مجوز ندارند.

اسکندر مومنی، وزیر کشور نیز با تاکید بر توقف ورود اتباع خارجی و کنترل دقیق مرزها، گفت: اولین قدم باید جلوگیری از ورود اتباع خارجی به کشور باشد.

به گفته وی؛ قبل از هر اقدامی برای ساماندهی وضعیت مهاجران، باید روند ورود آنها به ایران متوقف شود. وی این اقدام را یک ضرورت امنیتی معرفی کرد و بر کنترل دقیق مرزها تاکید کرد.

وزیر کشور در ادامه سخنان خود به راهکار انسداد مرز اشاره کرد و گفت: وزارت کشور برای این منظور برنامه جامعی را تدوین خواهد کرد. این برنامه برای جلوگیری از ورود غیرقانونی اتباع خارجی و نظم بخشیدن به وضعیت موجود طراحی خواهد شد.

مومنی خاطرنشان کرد: این اقدام بخشی از تلاش دولت برای حفظ امنیت ملی و اجتماعی کشور است.

حضور بیگانگان در ایران واقعیتی انکارناپذیر است که ابعاد مختلف جامعه را تحت تاثیر قرار داده است. با توجه به اثرات فراوان این مهاجران، لازم است دولت و نهادهای ذیربط این موضوع را با دقت بیشتری بررسی و ارزیابی کنند و آثار آن را بر امنیت ملی بسنجند. لازم است سیاست های موثری برای مدیریت این پدیده و بهینه سازی شرایط زندگی اتباع خارجی و ایرانی تدوین شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=339829

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.