افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
1

آیا ورزش چشم به بهبود بینایی کمک می کند؟

  • کد خبر : 301020
آیا ورزش چشم به بهبود بینایی کمک می کند؟

به گزارش رکنا، احتمالاً تبلیغاتی را دیده اید که مدعی آن هستند بینایی درمانی یا تمرینات بینایی، نیاز به عینک را از بین می برد. این تمرینات شامل فشار دادن یا قرار دادن کف دست بر روی چشمان شما است. تمرینات حرکتی چشم. داشتن مشکل در خواندن با عینک طبی راه اشتباهی برای ورزش کردن […]

به گزارش رکنا، احتمالاً تبلیغاتی را دیده اید که مدعی آن هستند بینایی درمانی یا تمرینات بینایی، نیاز به عینک را از بین می برد. این تمرینات شامل فشار دادن یا قرار دادن کف دست بر روی چشمان شما است. تمرینات حرکتی چشم. داشتن مشکل در خواندن با عینک طبی راه اشتباهی برای ورزش کردن چشم است.

“به عنوان کسی که از هزاران بیمار مراقبت کرده ام، می توانم به شما بگویم که هیچ مطالعه ای تا به امروز شواهد محکمی ارائه نکرده است که این تمرینات نیاز به عینک را از بین می برد یا نشان داده شده است که فواید طولانی مدت دارند. [شواهد] صرفا علمی [دراین مورد] وجود ندارد.”

شواهد علمی برای آموزش بینایی

تقریباً هیچ مدرک علمی برای تأیید این ادعا وجود ندارد که تمرینات چشمی تقریباً برای همه مشکلات و بیماری‌های چشمی، از جمله شرایط رایج مانند نزدیک‌بینی، زمانی که اجسام نزدیک واضح هستند اما اجسام دور تار هستند، بینایی را بهبود می‌بخشد. هیچ شواهدی مبنی بر فواید بینایی درمانی برای دوربینی، زمانی که اشیاء در فاصله واضح هستند اما از نزدیک تار هستند، وجود ندارد. علاوه بر این، این تمرینات چشمی برای پیرچشمی یا نیاز به استفاده از عینک مطالعه که معمولاً از سن 40 سالگی شروع می شود، کمکی نمی کند.

شواهد علمی کافی برای حمایت از بینایی درمانی برای دوربینی و نزدیک بینی وجود ندارد.

که در چشم های پیر بیمار نه نزدیک بین است و نه کوته بین و برای دیدن دورها نیازی به عینک ندارد. با این حال، با سخت شدن عدسی چشم در طول زمان، خواندن متن ظریف برای چشم دشوار می شود. پیرچشمی با افزایش سن ادامه می یابد و با ادامه این وضعیت، نیاز به عینک خواندن قوی تر افزایش می یابد.

برخی از روش‌های ورزش چشم ادعا می‌کنند که نیاز به عینک مطالعه را کاهش می‌دهند، اما شواهد محدودی در مورد فواید آن وجود دارد.

بهبود بینایی در کودکان

همه کودکان باید معاینه اولیه چشم را در دوران نوزادی و دوباره بین 6 تا 12 ماهگی انجام دهند. معاینه سوم شما باید بین یک تا سه سالگی انجام شود و پس از آن یک معاینه رسمی‌تر بین سه تا پنج سالگی برای بررسی انحراف چشم، سلامت بینایی و نیاز احتمالی به عینک انجام شود.

اگر به انحراف چشم کودک توجه نشود یا عینک در اختیار کودکی قرار نگیرد که به آن نیاز دارد، ممکن است بینایی غیرطبیعی یا آمبلیوپی به معنای چشم ضعیف و تنبل در او ایجاد شود.

می توان با استراحت و پرهیز از استفاده چند ساعته از تلفن یا کامپیوتر، پیشرفت نزدیک بینی را در کودکان کاهش داد. محدود کردن زمان مطالعه نزدیک خارج از مدرسه، تلفن همراه، رایانه و سایر زمان‌های نمایش صفحه می‌تواند به کند کردن پیشرفت نزدیک‌بینی در کودکان کمک کند.

استفاده طولانی مدت از صفحه نمایش می تواند باعث خستگی و خشکی چشم شود. دکتر باتسفورد توصیه می کند از قانون 20-20-20 پیروی کنید: هر 20 دقیقه، 20 ثانیه استراحت کنید و به جسمی در فاصله 20 فوتی (6 متری) نگاه کنید. روی آرام کردن چشم ها و پلک زدن تمرکز کنید. استفاده گهگاهی از اشک مصنوعی بدون نسخه می تواند به خشکی چشم کمک کند.

گذراندن وقت در فضای باز می تواند برای چشمان شما مفید باشد.

گذراندن زمان بیشتر در خارج از منزل برای بینایی شما مفید است و با بروز کمتر نزدیک بینی در دوران کودکی مرتبط است. به یاد داشته باشید که نگاه مستقیم به خورشید، حتی برای مدت کوتاه، خطرناک است و می تواند باعث آسیب دائمی به شبکیه شود.

مسدود کننده های نور آبی و مکمل های دارویی.

تبلیغات عینک مسدود کننده نور آبی مدعی جلوگیری از سردرد و خستگی چشم (استنوپی) و بهبود کیفیت خواب است. اما برخی از مطالعات، از جمله یک کارآزمایی تصادفی کنترل شده بزرگ، نشان داد که عینک های مسدود کننده نور آبی علائم خستگی چشم تغییر نکنید علاوه بر این، شواهد محدودی در مورد تأثیر این عینک بر ریتم شبانه روزی وجود دارد.

مگس گیر چشم آبی

فلوترها سایه های آزاردهنده ای در چشم برخی افراد هستند.

مراقب مکمل ها یا داروهای طبیعی باشید که ادعا می کنند همه بیماری های چشم را درمان می کنند. این ادعاها هیچ مدرک علمی یا مدرکی مبنی بر بهبود بینایی، کاهش آب مروارید یا رفع نیاز به عینک ندارند. همچنین هیچ مدرکی مبنی بر اینکه اسانس ها یا سایر عوامل موضعی می توانند در بهبود بینایی موثر باشند وجود ندارد.

ادعا می شود که امگا 3 برای علائم خشکی چشم مفید است. اما هیچ مدرک محکمی برای تایید آن وجود ندارد. البته، در حالی که امگا 3 ممکن است برای چشم شما مفید نباشد، فواید زیادی برای سلامتی دارد.

یک مطالعه نشان داد که استفاده از ویتامین های بدون نسخه، به ویژه با فرمول AREDS2، روند بیماری را در بیماران مبتلا به دژنراسیون ماکولا متوسط ​​یا دژنراسیون ماکولا وابسته به سن کاهش می دهد. با این حال، این ویتامین ها به کسانی که در مراحل اولیه بیماری بودند یا اصلاً از آن رنج نمی بردند، کمکی نکرد.

واقعا چه چیزی به بهبود بینایی کمک می کند؟

بینایی درمانی ممکن است برای برخی از بیماری های چشمی، از جمله مواردی مانند ناهماهنگی چشم ها و مشکل در تمرکز بر روی اشیاء نزدیک، که می تواند علائمی مانند دوبینی یا “دوبینی” را ایجاد کند، توصیه شود. چشم پزشک در نهایت این مشکلات را به بهترین شکل حل می کند. شرایطی که می توان با بینایی درمانی برطرف کرد به نیاز به عینک مطالعه یا دوربین دوچشمی مربوط نمی شود.

برای سلامت کلی چشم، خوردن یک رژیم غذایی سرشار از سبزیجات و سایر غذاهای سالم می تواند به کاهش بروز برخی بیماری های چشمی کمک کند. برخی از مطالعات نشان می دهد که ورزش با کاهش خطر ابتلا به گلوکوم یا دژنراسیون ماکولا مرتبط با سن مرتبط است.

سیگار کشیدن با چندین بیماری چشمی از جمله دژنراسیون ماکولا مرتبط با سن مرتبط است، بنابراین ترک سیگار یا اجتناب از آن مهم است.

مالش چشم‌ها می‌تواند سوزش را افزایش دهد. پاک کردن آرایش در شب به کاهش سوزش پلک کمک می کند. خوابیدن با لنزهای تماسی در شب می تواند منجر به عفونت قرنیه و سایر شرایطی شود که به بینایی آسیب می رساند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=301020

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.