افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
2

آیا واکسنی برای آبله میمون وجود دارد؟

  • کد خبر : 331324
آیا واکسنی برای آبله میمون وجود دارد؟

به گزارش رکنا، ” مارگارت هریس “، سخنگوی سازمان بهداشت جهانی با توجه به نیاز به افزایش واکسن علیه ویروس mpox تولیدکنندگان به این موضوع اشاره کردند و از آنها خواستند تولید خود را افزایش دهند تا دسترسی بیشتر به این واکسن ها ایجاد شود. وی افزود: کشورهایی که دارای ذخایر واکسن هستند باید آن […]

به گزارش رکنا، ” مارگارت هریس “، سخنگوی سازمان بهداشت جهانی با توجه به نیاز به افزایش واکسن علیه ویروس mpox تولیدکنندگان به این موضوع اشاره کردند و از آنها خواستند تولید خود را افزایش دهند تا دسترسی بیشتر به این واکسن ها ایجاد شود. وی افزود: کشورهایی که دارای ذخایر واکسن هستند باید آن را در کشورهای آسیب دیده از شیوع این بیماری توزیع کنند.

سازمان بهداشت جهانی هفته گذشته بالاترین سطح هشدار را به دلیل شیوع گونه جدید ویروس در چندین کشور آفریقایی اعلام کرد.

هریس می گوید در حال حاضر واکسن های موثری علیه Mpox وجود دارد. از جمله سازنده واکسن نوردیک-دانمارکی-آلمانی باواریا که نیم میلیون دوز از واکسن را با نام ایموانکس به فروش می رساند. واکسن دیگری (LC16) نیز در ژاپن تولید می شود، اما به صورت تجاری فروخته نمی شود و فقط توسط دولت ژاپن تهیه می شود.

به گفته سخنگوی سازمان بهداشت جهانی، امکان تامین مقدار قابل توجهی از این واکسن وجود دارد و این سازمان در حال حاضر با دولت ژاپن در تماس است تا امکان توزیع واکسن را فراهم کند.

در عین حال، کارشناسان بهداشت تاکید می‌کنند که شیوع بیماری Mpox با همه‌گیری کرونا قابل مقایسه نیست و خطر همه‌گیری برای اروپا بسیار پایین است. هدف کنونی سازمان بهداشت جهانی مهار گسترش منطقه ای نوع جدید ویروس Mpox در برخی کشورها است کشورهای آفریقایی است

پزشکان بدون مرز همچنین از کشورهای دارای ذخایر واکسن خواستند تا حد ممکن دوزهای بیشتری را به کشورهای آسیب دیده در آفریقا اهدا کنند. این سازمان از باواریا نوردیک خواست تا قیمت های خود را کاهش دهد. واکسن های تولید شده توسط این شرکت در اکثر کشورهایی که از این بیماری همه گیر رنج می برند بسیار گران هستند.

به گزارش دویچه وله، بر اساس داده ها آژانس بهداشت اتحادیه آفریقا (CDC) تنها در هفته گذشته، 1200 عفونت مشکوک یا تایید شده جدید با سه زیرگروه مختلف Mpox شناسایی شد. از جمله سویه نگران کننده همراه با بیماری شدیدتر و مرگ و میر بالاتر. در جدیدترین بررسی‌ها، موارد ابتلا به Mpox در 12 کشور عضو اتحادیه آفریقا گزارش شده و تاکنون 541 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

این ویروس که دهه‌ها با نام آبله میمون شناخته می‌شود، می‌تواند هم از حیوانات و هم از فردی به فرد دیگر از طریق تماس نزدیک منتقل شود. علائم شامل دانه های آبله مثل روی پوست، تب و بدن درد است.

این بیماری معمولا بین دو تا چهار هفته طول می کشد. دوره نهفتگی آبله میمون پس از آلوده شدن افراد به ویروس بین 5 تا 21 روز است. به عبارت دیگر علائم بیماری بین پنج تا ۲۱ روز پس از ورود ویروس به بدن در بیماران ظاهر می شود.

برای محافظت از خود، متخصصان توصیه می کنند از تماس فیزیکی نزدیک با فرد مبتلا به ضایعات نوع Mpox و ظروف، لباس یا ملحفه های او اجتناب کنید و به نکات بهداشتی مانند شستن مرتب دست ها توجه کنید.

در روزهای اخیر مواردی از این ویروس در سوئد و پاکستان شناسایی شده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=331324

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.