به گزارش رکنا، رئیس جمهور بانک مرکزی وی در خصوص مصوبات یک هزار و 373 جلسه شورای پول و اعتبار گفت: دو مصوبه در خصوص تسهیلات مسکن با توجه به اینکه طرح ملی جهش مسکن در دست اجراست و یکی از اهداف ما در سیستم بانکی تامین مالی طرح مسکن است. پرش در این جلسه شورا تصویب شد.

محمدرضا فرزین تصریح کرد: حداکثر سقف تسهیلات سپرده مسکن مبدا موضوع ماده 4 قانون جهش مسکن با دو برابر شدن سقف از 400 میلیارد ریال به 800 میلیارد ریال و در نتیجه سقف افزایش روزافزون است. تاسیسات فردی بزرگتر نیز افزایش خواهد یافت.

رئیس شورای پول و اعتبار افزود: سقف تسهیلات سپرده مسکن در تهران از یک میلیارد ریال به دو میلیارد ریال، در مراکز استان ها از 700 میلیون ریال به 1.5 میلیارد ریال و در سایر شهرها 400 میلیون ریال افزایش می یابد. به یک میلیارد ریال. همچنین خدمات ودیعه مسکن که قبلاً در روستاها تعریف نشده بود به مبلغ 400 میلیون ریال به عنوان خدمات ودیعه مسکن در نظر گرفته شد.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به افزایش سقف فردی تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی به عنوان مصوبه دوم شورا، گفت: بر اساس این مصوبه سقف فردی تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی و شهرهای دارای یک جمعیت کمتر از 25000 نفر از 2 میلیارد ریال به 3 میلیارد ریال یعنی 500 میلیون ریال افزایش می یابد. نرخ بهره این خط نیز برای ارتقای رونق ساخت و ساز در مناطق روستایی و شهرهای کوچک 5 درصد است.